Gå til innhold

Bremseoppgradering bak

Ranger emnet


Vegard

Anbefalte innlegg

Er det ingen som vet at G4 calipere ikke er det spor bedre en G2 calipere, med tanke på brekk-mekanisme?

 

Jeg jobber på møller(Berge & Co), å har bytta ørtenhundre G4 calipere på grunn av at håndbrekk-mekanismen setter seg. Så jeg skjønner ikke helt denne trangen til å skulle bruke disse på G2.

Nå har ikke jeg registrert om de er laga av aluminium eller ikke, men dette har uansett ingenting å si, med tanke på at det er innvendige deler i caliperen som ruster fast i hverandre.

Artig å høre, jeg har hørt at den skulle være så mye bedre.

Tlf. 984 99 155

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 57
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

  • 3 weeks later...

Angående håndbrekkwire til Golf4-calippere så har jeg akkurat montert dette på min egen Golf2.

 

Man bruker orginalwire men man må tre denne om slik at den går på undersiden av bakakselen der bremserørene går. Bremserørene legger man på oversiden, det vil si at bremserør og brekkwire bytter plass. Da funker det.

Tlf. 984 99 155

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det ingen som vet at G4 calipere ikke er det spor bedre en G2 calipere, med tanke på brekk-mekanisme?

 

Jeg jobber på møller(Berge & Co), å har bytta ørtenhundre G4 calipere på grunn av at håndbrekk-mekanismen setter seg. Så jeg skjønner ikke helt denne trangen til å skulle bruke disse på G2.

Nå har ikke jeg registrert om de er laga av aluminium eller ikke, men dette har uansett ingenting å si, med tanke på at det er innvendige deler i caliperen som ruster fast i hverandre.

Hva med Golf3-calippere? Er disse også like utsatt for å sette seg som de fra Golf4? Skal jo i utgangspunktet være like de på G4 så nær som materialet de er laget av...

Tlf. 984 99 155

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om det var en som fortalte det til meg, eller om jeg leste det på et forum husker jeg ikke, men en ansatt på Møller har sagt at han ikke aner hvorfor alle skal ha Golf 4 Calipere, for dette er noe som byttes ofte på disse bilene, nettopp fordi de setter seg fast. Det er ikke huset som ruster, men mekanismen inni, og denne er lik på alle modellene.

Audi 90 Quattro, lekebil.

Golf 1988 http://www.dub-dukes.com/r20/

Beetle 1957 Californian-Copper

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om det var en som fortalte det til meg, eller om jeg leste det på et forum husker jeg ikke, men en ansatt på Møller har sagt at han ikke aner hvorfor alle skal ha Golf 4 Calipere, for dette er noe som byttes ofte på disse bilene, nettopp fordi de setter seg fast. Det er ikke huset som ruster, men mekanismen inni, og denne er lik på alle modellene.

 

Eeehm.... Sverre. Det står lenger oppe i denne tråden. cheers

Rallye G60 Soon to be 16vT

Rallye --> .:R32. Prosjekt.

Golf 2 VR6. Prosjekt.

 

Alt går an. Det umulige tar bare litt lenger tid.

 

Mannens oppgave her i livet er å fylle kvinnens tomrom

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår