Gå til innhold

Bremseoppgradering bak

Ranger emnet


Vegard

Anbefalte innlegg

Er det noen av dere gamle ringrever som kjenner til muligheter for å oppgradere bakbremsene på en GTI16V en smule?

 

Har lest at det er mulig å sette på calippere fra både Golf3 GTI16V og VR6. Hos Mekonomen ser jeg at Golf2 GTI16V er levert med calppere med henholdsvis 36 og 38 mm stempler.

 

Er det mulig å sette på 239 mm skiver, for eksempel som på Golf Rally? Hvilke kalippere skal da brukes? Hvordan blir justeringen mellom for- og bakbrems?

 

Anyone???

Tlf. 984 99 155

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 57
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

du får ihvertfall ikke satt på rallye skivene bak . caliperne skal nok passe..

men jeg nekter å tru du vil få bruk for mer bremser enn du har bak...

jeg måtte passe på så jeg ikke fikk for mye bak når jeg justerte fordelinga på min.. med G60 bremser foran...

jeg ville prøvd først.. ser du at varmgang blir et problem(noe jeg tviler på, så tenk ut en løsning da. ) men jeg tror ikke ren bremsekraft er no problem..

eneste grunnen måtte være nyere calipere for å få en bedre håndbrekk mekanisme.. ellers anser jeg det for bortkasta kroner.. eventuellt kjøp bra klosser og slissa skiver ;)

- 2007 325d coupe Msport , BBS LM , KW3. Sølv bil, coral rødt Msport skinn - Daily driver

- 1992 mx5 - Trackday toy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sies at golf 4 calipern skal bolte rett på.. må visst bruke håndbrekkwaier fra polo gti av nyere slag. MEN, dette er ikke noe jeg kan bekrefte siden jeg ikke har testa..

 

men vet mange bygger om til mk3 golf caliper når de først må bytte...

- 2007 325d coupe Msport , BBS LM , KW3. Sølv bil, coral rødt Msport skinn - Daily driver

- 1992 mx5 - Trackday toy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by hfracing

sies at golf 4 calipern skal bolte rett på.. må visst bruke håndbrekkwaier fra polo gti av nyere slag. MEN, dette er ikke noe jeg kan bekrefte siden jeg ikke har testa..

 

men vet mange bygger om til mk3 golf caliper når de først må bytte...

Må man bytte håndbrekkwire med mk3-calippere også?

Tlf. 984 99 155

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by T B A

239mm har du väl redan?

 

Och största oken/kolvarea som bultas rakt på är nog G60.

 

Golf Rallye har ju 4wd, så dem bremsarna passar nog inte rakt på. Sen är dem väl likadana som till fwd G60 men bara anpassade för hjälphjulsdrift?

Er det ikke 226 mm skiver bak på GTI16V og G60?

Tlf. 984 99 155

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tror de fleste FWD bilene har 226mm skiver bak. rallye har 239 skiver, men de ser veldig anderledes ut en skivene på en FWD bakstilling. Jeg har ett par sett med 239 skiver, så hvis du virkelig vil prøve de, så bare ta kontakt. da kan du se selv hva som trengs for å montere de på bilen din.

 

Vegard: Hva med å gi litt info ang motor/bil du har. tittet litt på motoren din da VS holdt på med motoren min. ;) så veldig bra ut ihfertfall.

Rallye Golf (med 16v turbo en gang i fremtiden.)

 

X Volvo 360 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Vegard

Er det ikke 226 mm skiver bak på GTI16V og G60?

 

Helt korrekt! Ibland ska man nog inte svara när man är trött. =)

 

G60 och mk3 gti oken är nog snarlika. Vilka du än väljer kommer du få skaffa andra handbromsvajrar då mekanismen sitter annorlunda mot dina befintliga 16v ok.

 

Mk4 oken passar nog också rakt på, om inte är det lätt löst. Största fördelen med dem är att dem är i alu = lätta!

 

Går man in lite på djupet kan man säkert hitta många VAG ok som kan passa rakt av. Det går ju tex. att med originaldelar ha både Audi S2 och RS2 bromsok fram, och bak finns nog ännu fler som passar.

http://www.dli-teknik.se <-- VAG Godis
Lenke til kommentar
Del på andre sider

det går IKKE å sette rallye skivene bak på en fwd. siden rallyen har "nav" bak på samme måte som en fwd har foran, og ikke hjullager pressa i skiva.

men men. det ser du fort ;)

- 2007 325d coupe Msport , BBS LM , KW3. Sølv bil, coral rødt Msport skinn - Daily driver

- 1992 mx5 - Trackday toy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Har noen prøvd å sette på 5-bolts bakbremser fra en Golf3 GTI16V? Det jeg er ute etter er om det er større lagere i de nyere skivene... De må skiftes ganske ofte hvis du har offensiv kjørestil, burde nok være mer solide...

 

Noen erfaringer?

Tlf. 984 99 155

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 year later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår