Gå til innhold

bilder av bilene deres!

Ranger emnet


saab9000

Anbefalte innlegg

  • Svar 122
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

saab06.jpg Her kan du ta en titt på mitt "lille" prosjekt, her avbildet av panseret, før klarlakken:)

Jeg jobber kun med karosseri, men skulle ha haft litt mer å "løpe" på- vet dere hvordan?

Det er en 9000 cse,2.0l -97 mod. Den har akuratt runda 100000km, og er tipp topp- men som sagt, 134 hk er ikke nok..;)

 

Hilsen meg

 

 

Turbomotor er så og si plug & play i din bil. Du må ha en såkalt kortmotor (sitter i alle 9000 fra 94 og nyere). Ledningsnettet er det samme, eneste du må gjøre er å trekke + og - fra styreboksen og frem til magnetventilen (trenger ikke å gjøre dette om du setter inn en lettrykksturbo).

 

Det beste er å få tak i en komplett motor med girkasse, da utvekslingen skiller, samt at de tåler litt mer enn i-kassene. Du bør også oppgradere til Aero-clutch (tåler ca 450 Nm) med det samme, i tilfelle du ønsker mer trykk etterhvert.

 

Styreboksen må omprogrammeres evt. byttes til en fra samme motortype.

 

På Blocket.se, stcs.nu osv. kan du finne motorer o.l.

 

Du kan ha inntil 220 hk uten å gjøre annet enn å skifte dekktype. 225 hk, og du må orginal sportchassi i tillegg.

 

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har saaben min vært i benken. Den leverte 370hk og 533nm på ca 4000 omdr.

på motoren. Og det ble 322hk og 470nm på hjula. Det er med feil tenning og for mager blanding. Skal levere inn Ecu'n til ny maping snarest. Stor sjanse for at jeg når målet på 400hk da:)

 

Må vel være bedre å mappe bilen på rulle enn å sende inn boksen?

Resultatet blir jo bedre da.

 

Gromme tall da! Åssen clutch og kasse kjører du med? Jeg har tynet Aero-clutchen til maks nå, så den skriker til ved fullt pådrag. =)

Kassa er oppgradert til ca 600 Nm =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må vel være bedre å mappe bilen på rulle enn å sende inn boksen?

Resultatet blir jo bedre da.

 

Gromme tall da! Åssen clutch og kasse kjører du med? Jeg har tynet Aero-clutchen til maks nå, så den skriker til ved fullt pådrag. =)

Kassa er oppgradert til ca 600 Nm =)

 

Halla! Gidder ikke kjøre helt til Örebro i sverige for å få de til å mappe den i benk. Har sendt de resultatet fra benk kjøringen og har fått svar om hva som må gjøres. Ny kam og ny programvare så får jeg ut de siste 80 hestene.

Kjører med 4 puket sinter, orginal trykkplate og girkasse. Hvor fikk du tak i kassa di og hva betalte du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...

Jobber du hos speedparts? :P

 

Mener jeg har sett den bilen der i et eller annet blad (gatebil, max power osv), og da var det en av de som driver speedparts som hadde den.

 

Demobil eller noe sånt lurt.

 

Tar jeg feil ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
  • 3 weeks later...
  • 1 year later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår