Gå til innhold

bilder av bilene deres!

Ranger emnet


saab9000

Anbefalte innlegg

Personlig syntes jeg det hørtes litt optimistisk ut med 400hk og over 500nm på hjula men... det finner vi vel ut!? Gjort noe med girkassa?

 

Hei! synes det selv å :) , men jeg ringte nedover til Maptun å sa jeg skal ha 400hk å spurte va som må til å dette var oppskriften. Mulig toppen må leveres inn til litt porting å en annen kam. Får se hva benke resultatet blir.

Har ikke gjort noe med girkassen. Tenkte å kjøpe en til å overhale så jeg har en i reserve.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 122
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Hei! synes det selv å :) , men jeg ringte nedover til Maptun å sa jeg skal ha 400hk å spurte va som må til å dette var oppskriften. Mulig toppen må leveres inn til litt porting å en annen kam. Får se hva benke resultatet blir.

Har ikke gjort noe med girkassen. Tenkte å kjøpe en til å overhale så jeg har en i reserve.

 

Blir spennende å se benking! :D Litt kvassere kammer høres ikke dumt ut for å dra såpass effekt nei... Er det Aero motorn (B234R) ?

Er visst en svenske som heter Jörgen som forsterker Saab kasser, mange som har hatt kassa si hos han i Sverige. En skikkelig diff er jo must når man skal dra såpass effekt, skal man ha et lite håp om å få noe ned i asfalten ;)

- 1993 Saab 9000 Aero

- 1986 Mercedes E300 - Jobbil m/ manuell

 

- Kristoffer, Stcn N783

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Blir spennende å se benking! Litt kvassere kammer høres ikke dumt ut for å dra såpass effekt nei... Er det Aero motorn (B234R) ?

Er visst en svenske som heter Jörgen som forsterker Saab kasser, mange som har hatt kassa si hos han i Sverige. En skikkelig diff er jo must når man skal dra såpass effekt, skal man ha et lite håp om å få noe ned i asfalten

Nei er ikke aero motor'n er B234L. Sikkler litt på en diff fra speedparts å coilovers, men må ta det litt etter litt. Koster jo sjorta. Har du nå nr. eller nå nettside til han Jörgen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei er ikke aero motor'n er B234L. Sikkler litt på en diff fra speedparts å coilovers, men må ta det litt etter litt. Koster jo sjorta. Har du nå nr. eller nå nettside til han Jörgen?

 

Har ikke no nettside eller noe nei... bare sett mange på garaget.org som har kasse han har snekra, bl.a http://www.garaget.org/?car=2032 som du sikkert kan spørre, ellers er han å få tak i på STCN.nu. Ligger på rundt 15k for ei 9000 kasse. Men er vel mer med skikkelig diff og greier (den røde i linken har for eks. Sellholm diff, og alt kosta 32500). Og coilovers er sinnsykt gromt! Jeg vil også ha! :D

 

Åssen felger har du på skyssen din a? Gromme bremser?

- 1993 Saab 9000 Aero

- 1986 Mercedes E300 - Jobbil m/ manuell

 

- Kristoffer, Stcn N783

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dårlig med nå feite felger her ja. Blir til sommer'n. Her kjører vi All zing and no bling! Vurdere et oppgraderings kit fra speedparts. Fra org. 280mm skiver til 314mm. veit du om EBC skivene sammen med green stuff klosser funker godt da?

 

Syns du skal koste på deg et medlemskap i Saab Turbo Club of Norway umiddelbart! :thumb

 

Lykke til med bilen! :spin

 

For bilder av min 9000, trykk på linken i signaturen! hellothere

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...
  • 2 weeks later...
Mye ga du for hele Talladega settet? Kjøpt gjennom SDCC? Ble gør pent! :)

3500,- for settet..

1000,- for vingen.. Alt sammen kjøpt av en trønder ;)

Ca 4000 i lakkering inkludert speil, å da har jeg pussa det ned sjøl.. Skjermbreddere og vinga er lakkert med boks så lenge... Er nødt å få det sprøytelakkert en gang!

Vi sier 8-9000,- for hele stasen...! Denne stylinga er ca bolt on.. Dyrt?

 

BMW styling:

13000,- for kit - UTEN vinge ?

2-3000,- for vinga ?

4-5000,- i lakkering ?

Masse pussing og sparkling for å få det til å passe... Runder fort 20000,- her

Høres omtrent dobbelt så dyrt ut.. ;) (mulig jeg overdriver, men ...)

Saab 9000 airflow - 80's style

- Why drive a car, when you can pilote a SAAB?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3500,- for settet..

1000,- for vingen.. Alt sammen kjåpt av en trønder ;)

Ca 4000 i lakkering inkludert speil, å da har jeg pussa det ned sjøl.. Skjermbreddere og vinga er lakkert med boks så lenge... Er nødt å få det sprøytelakkert en gang!

Vi sier 8-9000,- for hele stasen...! Denne stylinga er ca bolt on.. Dyrt?

 

Vet det er bolt on, perfekt fit! ;) Men har bare framfangeren, ettersom den orginale var sprukket når jeg lakkerte bilen min kjøpte jeg en fanger fra Speedparts til 750kr. Men skulle hatt resten, ser så dumt ut med bare framfangeren!

- 1993 Saab 9000 Aero

- 1986 Mercedes E300 - Jobbil m/ manuell

 

- Kristoffer, Stcn N783

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår