Gå til innhold

Registrering av en Japansk 3000GT(O)


Hassa

Anbefalte innlegg

Får man tak i Tuv papirer til den japanske modellen av 3000gt(GTO) hos mitsubishi Norge?Finner ikke hjemme siden demmes, eller ett tlf. nr/mail.

Noe annet enn frontlykter og parklys som må fikses til godkjenning?

Dette er det ikke bare jeg som lurer på så sjappe svar er fint, da bilen skal importeres fortest mulig nå!

Dette gjelder den japanske modellen altså!

 

Takker for alle svar! =)

- 97mod. Vw Passat 1.8 20V Turbo

BSR Steg 3.

 

* 87mod. Bmw E30 325 Tic

* 87mod. Honda Prelude 2.0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får man tak i Tuv papirer til den japanske modellen av 3000gt(GTO) hos mitsubishi Norge?Finner ikke hjemme siden demmes, eller ett tlf. nr/mail.

Noe annet enn frontlykter og parklys som må fikses til godkjenning?

Dette er det ikke bare jeg som lurer på så sjappe svar er fint, da bilen skal importeres fortest mulig nå!

Dette gjelder den japanske modellen altså!

 

Takker for alle svar! =)

http://www.mitsubishi-motors.no :)

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får man tak i Tuv papirer til den japanske modellen av 3000gt(GTO) hos mitsubishi Norge?Finner ikke hjemme siden demmes, eller ett tlf. nr/mail.

Noe annet enn frontlykter og parklys som må fikses til godkjenning?

Dette er det ikke bare jeg som lurer på så sjappe svar er fint, da bilen skal importeres fortest mulig nå!

Dette gjelder den japanske modellen altså!

 

Takker for alle svar! =)

Jeg er ikke helt sikker på det her siden jeg selv importerer fra USA, men sånn generelt så er ikke de norske forhandlerne spesielt hjelpsomme med dokumentasjon på biler de ikke selger selv... Ved import fra USA holder det at bilen er registrert og godkjent i USA for at den skal bli godkjent/tillatt her i Norge - så fremt den møter de særnorske kravene da. Du nevner jo lykter foran - der skal det ikke være stort du trenger å gjøre egentlig. Blinklys på siden skal ikke være påkrevd lenger, men hvite parklys må du ha. Bak må du ha oransje blinklys, men hvis du henter GTO fra Japan er jo det standard. Setebelter skal godkjennes som de er. Høyreratt skal vel også være kurrant såvidt jeg vet. Hvis bilen er nogenlunde standard går den nok greit gjennom avgass- og støykontroll også...

 

Vet ikke om svaret mitt hjalp noe stort - dessverre vet jeg ikke om reglene om godkjenning ved Japan-import er forskjellige enn fra USA. Tror jeg ville ringt opp en Trafikkstasjon og spurt noen som godkjenner importbiler. Lykke til, og legg gjerne ut info/bilder av bil! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann.

 

Vel tror nok Blown nevner det meste. Lykter foran p.g.a. at vi kjører på andre siden av veien. Tror ikke høyrestyring er noe problem heller.Kan nesten ikke tenke meg at Mitsubishi Norge er noe særlig hjelpsomme, men prøv Grua Auto. (ligger i Hakadal og har importert flere 3000, riktignok fra USA og tyskland men men)) Der er det mulig de er litt mer hjelpsomme.

 

Ellers er et godt tips å høre med Kenneth Moen eller Reidar (Importtuning) Disse har begge hentet biler fra Japan men er usikker på om de har registrert.

 

Lykke til og håper du fikk noen tips!!

 

TAZmaniac

Who`s The King !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Hei!

 

Nei, desverre så har denne modellen ingen godkjenning for Europa.

Beklager.

 

Vennlig hilsen

MMC Norge AS"

 

 

Visste nesten at det måtte være noe, siden jeg ikke har sett en gto med norske skilter enda :(

- 97mod. Vw Passat 1.8 20V Turbo

BSR Steg 3.

 

* 87mod. Bmw E30 325 Tic

* 87mod. Honda Prelude 2.0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Får prøve å importere fra Tyskland istede da.

Kan vel være lite problem å få den på hvite skilter da?siden den har vært regget i ett europeisk land!?Noen som vet om hvordan standarden er på disse bilene i Tyskland?

og om det er mye mas med kjøp i tyskland? må jeg ha Tüv papirer?hvilke papirer må skaffes?Holder det tyske vognkortet for registrering i Norge?

Tusen takk for alle svar=)

- 97mod. Vw Passat 1.8 20V Turbo

BSR Steg 3.

 

* 87mod. Bmw E30 325 Tic

* 87mod. Honda Prelude 2.0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
Hvorfor ikke kjøpe en som allerede fins i landet?

Jeg har en tilsalgs....

http://www3.autodb.no/cgi-bin/car/detail.pl?nr=942141

 

Roger

 

Som sagt, så blir den 100 000kr for dyr, iforhold til hvis jeg tar inn en fra usa..problemet er bare det å få en til å se på en for meg i usa..skal ikke være lett nei! Men lykke til med salget, strøken bil så det ut som!

- 97mod. Vw Passat 1.8 20V Turbo

BSR Steg 3.

 

* 87mod. Bmw E30 325 Tic

* 87mod. Honda Prelude 2.0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår