Gå til innhold

Anti-Widebody og Bygging av bakfanger...

Ranger emnet


Zepticon

Anbefalte innlegg

Satser på at dette er plassen å få hjelp :D

Har nettopp startet mitt første prosjekt som bilstyler og trenger litt hjelp.

Målet er dette (uten breddingen scoopet og baklukespoilern) :

mazda_626_4109.jpg

 

Men for å komme dit så må jeg tilpasse fangeren slik at jeg ikke trenger skjermbredderne. Detter er fordi bilen er nylakert og jeg ikke orker å ødelegge den nye lakken. Blir for dyrt.

 

Selve fronten ser slik ut:

Picture97.jpg

Picture98.jpg

Så jeg må finne en måte å bygge om sidene på slik at det ser bra ut uten bredding. Noen forslag her?

 

Så skal jeg ha denne bakfangeren på:

Picture007.jpg

Den mangler toppen så den må jeg hente fra min egen bil.

Picture001.jpg

Slik hadde jeg planlagt å gjøre det, og bare lime de to delene sammen, og legge på sparkel.

Noen som har noen synspunkter på dette?

 

Håper noen med peiling på dette kan hjelpe meg litt. :thumb

Driver å leser meg gjennom alle glassfiberguidene her, men det er så mye som er langt over mitt kunnskapsnivå at jeg tror det kommer til å ta en stund...

 

Og bilen er foresten en Mazda 626. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare fylle i på baksiden ig slipe vekk fremme? Hørtes ut som en bra plan det :D

 

Man så var det hvordan jeg skal få festet den nye glassfiber bakfangeren til den orginale... Holder det å lime med sikaflex og så sparkle etterpå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veit ikke om jeg har forklart meg litt dårlig, eller om jeg missforstår deg.

 

Den bakfangeren som jeg har bestillt må festes til den orginale fangeren på en eller annen måte. De jeg har pratet med sier at plast og glassfiber ikke går så godt sammen. Så derfor ser det ut som om jeg må kutte den orginale plastfangeren et stykke under den "skøyten" som vises på det siste bildet, og lime glassfiberen fast i den ved hjelp av sikaflex.

Så sparkler jeg og pusser slik at det blir bra?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke bruk Sikaflex siden den flexer.

Hvis jeg har forstått deg rett har du en glassfiber del og en plastdel. Dette er top og bunn på samme fanger. Hvis der mulighet for å skru de to delene sammen ville jeg gjort det. Det er superviktig at det ikke flekser for da vil sparkelen sprekke senere. Så kjøper du slik vevd fin glassfibermatte. Tror de selger den på obs bygg/biltema og slikt. Dette er en finvevd matte. Denne legger du over med ett lag. Så sparkler du og når det er jevnt legger du på mere vevd glassfiber. Litt viktig at det er fint glass. .......Så blir det finsparkel, sprøytesparkel, +++ til den er klar for lakkering.

 

Det er alltid et problem å få sammen to deler av plast og glassfiber.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

måten vi gjorde det på en kamerat sin golf3, var at han kutta fangeren 5cm under "kanten" også MASSE sika under der også la vi ei fuge i kanten (ikke bruk sikaflex da lakken ikke sitter på denne) også lakka vi over :) holder som FAEN! (klarte å brekke nedre delen av fangeren også uten at den løsna :()

x 86 Mazda RX7 Turbo II

- 88 Mazda 626 2.0i 16v (prosjekt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår