Gå til innhold

Motorbytte i 80 Carina!

Ranger emnet


CasaNova

Anbefalte innlegg

Slapp av, det er vel normalt å ta feil en gang iblandt. Hvem går rundt å kan kaross og motorkoder på gammal japs da? Ikke jeg hvertfall...

 

Orginalstand finnes ikke for øyeblikket. Ikke det at jeg gidder å starte på den heller, men er nok et temmelig bra utgangspunkt for dem som liker late japser fra føritia.

V8power.net

86 Vælvo 240- Bruksvogna

75 Cheva (Disco)Nova 2d Prosjekt/Sommerbil

88 Honda px-ÆRRR

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...
  • Svar 74
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Ja, nå er det virkelig sant. Nå er den til salgs. "Den ustoppelige bilen" selges til fordel for en bil med masse feil. Høres for godt ut til at det er sant? Mulig det, men sant er det nå alikevel. Kom med saklige bud, så får vi se.

 

oleoleole: Det finnes ingen regel som sier at man ikke kan ha flere biler. Stv er også mere praktisk enn en sedan. Mulig jeg selger med alt anlegg også, og det får du hvertfall ikke plass til i en sedan...

V8power.net

86 Vælvo 240- Bruksvogna

75 Cheva (Disco)Nova 2d Prosjekt/Sommerbil

88 Honda px-ÆRRR

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, nå er det virkelig sant. Nå er den til salgs. "Den ustoppelige bilen" selges til fordel for en bil med masse feil. Høres for godt ut til at det er sant? Mulig det, men sant er det nå alikevel. Kom med saklige bud, så får vi se.

 

oleoleole: Det finnes ingen regel som sier at man ikke kan ha flere biler. Stv er også mere praktisk enn en sedan. Mulig jeg selger med alt anlegg også, og det får du hvertfall ikke plass til i en sedan...

 

Nuvel, nå holder jeg meg til å ha anlegg i den kjedelige framhjulsdritern jeg har:p Men drømmebilen er en Carina 76 med lange baklykter, er vel en slags combi-type;o) Men uansett, 80-modellen må jeg ha som sedan, det ser litt mer rally ut enn en stasjonsvogn;o) Men en ting er sikkert, TA40 er faen i meg en godbil, særlig med en 2T-G-motor i :D *savne*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe, ikke for å ødelegge tråden men hva skjedde med 2T-G motoren i din Carina Ole? kasta du den sammen med bilen eller?

 

Hehe, ja, det var nok best det:p Jeg fikk testet det maksimale ut av den for å si det slik:p Dog fikk jeg aldri skjært den, uansett hvor mye jeg prøvde til slutt:/ Men når en motor begynner å bruke like mye olje, som frostvæske og bensin, da er det på tide å slutte med å koste på den noe mer penger:p Jeg håper motoren enten har blitt kastet ev. står igjen i bilen min på skroten, ellers har neste eier mye å gjøre:p Zalo og diverse annet småtteri i olja er nok neppe så pent:p

 

Men fy faen den motoren tålte juling:p Dog vet jeg nå at jeg ikke bør kjøre ev. neste 2T-G like hardt:D Men man må jo teste den naturligvis, og da gir man seg ikke før på 8000 rpm:p

 

Men det som hovedsakelig tok livet av den, var "rally"-kjøring på grusveier og snø:p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er det du sier? Kasta du 2t-g'n? Hvor står den nå da? Den toppen der skulle man jo hatt. Var toppen også gåen da?

 

Den står på skroten på Ise (Skjeberg Bilopphuggeri). Toppen var fin ihvertfall, men etter vi herjet med den siste dagen før skroten, så vet jeg ikke. Mest sannsynlig trenger du bare å vaske den helt rein:p Men jeg ville nå i så fall dratt med hele motoren, er litt forskjell fra 2T-blokkene virket det som. Jeg er ikke sikker, men jeg trur ikke den originale 2T-blokka har tannhjul for kjedene til kammene på 2T-G-motoren. Men som sagt, det er en del å fikse på motoren, og mest sannsynlig har topp-pakningen godt, og verste fall sprekker i toppen. Den brukte opp vannet og dannet et jævla trykk, toppradiatorslangen sprengte engang:p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaja, hadde det ikke vært for at jeg skal selge vogna så hadde jeg jaggu tatt turen ned å henta meg motor. Skjønner ikke hvorfor du ikke tok vare på den sjæl. Må da være mulig å få bygd om? Men, nok om det. Jeg leser av skrifta di at du trenger en knall stv. For et sammentreff, jeg har en jeg skal selge ganske snart... Hehe.

V8power.net

86 Vælvo 240- Bruksvogna

75 Cheva (Disco)Nova 2d Prosjekt/Sommerbil

88 Honda px-ÆRRR

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaja, hadde det ikke vært for at jeg skal selge vogna så hadde jeg jaggu tatt turen ned å henta meg motor. Skjønner ikke hvorfor du ikke tok vare på den sjæl. Må da være mulig å få bygd om? Men, nok om det. Jeg leser av skrifta di at du trenger en knall stv. For et sammentreff, jeg har en jeg skal selge ganske snart... Hehe.

 

Jeg hadde verken plass, tid, eller penger for å beholde motoren:p Så sånn er det med den saken;o)

 

Hadde det nå bare vært en sedan:p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er faktisk det glupeste jeg har hørt noen si idag. Du mente at oleoleole skulle kjøpe av deg og at du av meg? Velger å tro det jeg. Men når du allerede har to av dem så kan det da ikke ha så veldig mye å si at du brått får tre? Det hadde jeg gjort var jeg deg, men det er jeg jo heldigvis ikke for min del...

V8power.net

86 Vælvo 240- Bruksvogna

75 Cheva (Disco)Nova 2d Prosjekt/Sommerbil

88 Honda px-ÆRRR

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår