Gå til innhold

Tuning av en GTi 1.8 8V

Ranger emnet


Anbefalte innlegg

men det koster å være kar!!

 

Mine forslag er følgende:

 

- kjøp vigenracing sin 1.8 8v som halvarson i sverige har planet og portet ++ inkludert datasprut for ca 20.000.- (http://www.vigenracing.com) Den motoren er bremset til 156 hk og ca 190 nm. Vigen sier den er god for mer hk med riktig eksos og en annen kam osv.

 

- porting, eksos, grenrør, øke kompresjon, luftfilter

 

- eksos og turbo eller kompressor

 

- kjøp en 16v topp

 

- kjøp g60 og turbokonverter

 

- kjøp 1.8 T motor (gjerne fra en audi s3 eller TT...)

 

felles for alt er at det koster minimum 20.000 fro en komplett jobb.

slipper unna med ca 10.000.- for eksos og kam + luftfilter

 

mye du kan gjøre hvis du har penger...

 

lykke til! :)

2001 BMW 525iAT

x 2004 Audi A4 1.9 TDI TIP x 2004 mkV Golf 1.9 TDI DSG

x 1994 mk3 Golf GTi 2.0 8v x 1984 mk1 Golf GTi 1.8 8v

x 1978 mk1 Golf 1.6 GT Gasser

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan sette på gass spjeld fra en audi 2,2 liter 5 sylindret. Dette skal vistnokk gi en del hk - gikk en sån rundt her , snakket med han , han hadde gjort noe annet små puttel også og den skulle ha ca 150 hk i følge bøker han hadde lest. Gikk ikke rent opp til 4000 o/min - men etter det sa det barre pang så hadde han 8000 o/min . Skal se om jeg får sjekket ut alle detaljer om hva han hadde gjort.

Golf 4 gti 99 mod

 

 

x - en del golf 2 er

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 years later...
Det skal vist også øke effekten med scirocco insug og styretrykks regulator. Ettersom scirocco insuget er større.

 

Og så har du den "klassiske" med å borre hull i luftfilter boksen..

 

Er d noe a? Å borre hull i luftfilter boxn?

Er ikke d farli a?

88mod Mercedes 230E *Solgt*

83mod Golf GTI Rabbit *Solgt*

86mod Bmw 320i *Solgt*

85mod Golf GTI 8v *solgt*

94mod Honda Accord 2,3 SR *Eier*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Artig at denne tråden våknet igjen 3 år etter den var aktiv :)

 

Er ikke farlig å bore hull i boksen. Hjelper ingen verdens ting på performance, bare bittelittegranne på lyd.

 

Anbefaler at du borer hullene slik at du ikke får en masse drit og veistøv inn i boksen. (Jeg boret inn mot skjermen)

 

For 500.- får du KN luftfilter som passer i boksen, men heller ikke det hjelper stort på en orginal motor. Orginal får motoren nok luft med standard filteret.

 

Hvis jeg var deg ville jeg byttet kam og eksos. Det er det eneste som hjelper med lite budsjett, og selv det koster ca. 10.000.

2001 BMW 525iAT

x 2004 Audi A4 1.9 TDI TIP x 2004 mkV Golf 1.9 TDI DSG

x 1994 mk3 Golf GTi 2.0 8v x 1984 mk1 Golf GTi 1.8 8v

x 1978 mk1 Golf 1.6 GT Gasser

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen som kan gi meg noen tips på hva jeg kan gjøre med en Gti 1.8 8v?? Den sitter i en Golf II '85 mod. Er ganske ny så alt mottas med takk!!

 

har turbosett til bilen din jeg! :D 5500 spenn, turbo, ic, grenrør, dump (hks), downpipe, oljepanne med retur om den fra pg motoren passer.

89 Corrado G60 (driver å bygger opp)

69 Bobble Rodster cab (havarert motor)

83 Golf 1 GTI (til slags) STJELT I NARVIK :(http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=115813

93 Golf VR6 (bruksbilen) http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=107217

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis jeg fremdeles hadde Golfen min så hadde jeg kjøpt det settet. Billigere power finner du ikke.

 

Noe galt med det siden du selger så billig?

2001 BMW 525iAT

x 2004 Audi A4 1.9 TDI TIP x 2004 mkV Golf 1.9 TDI DSG

x 1994 mk3 Golf GTi 2.0 8v x 1984 mk1 Golf GTi 1.8 8v

x 1978 mk1 Golf 1.6 GT Gasser

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår