Gå til innhold

Vinterbil?

Ranger emnet


A_hjelme

Anbefalte innlegg

Hmm.

 

Tror det er delte meninger angående og bruke en Fd på vintern. Eg personlig kommer til og ha min stående i garasja om vintern. Risikerer ikkje og ødelegge noe på denne måten. Rust kommer jo helt an på hvor bilen kommer fra.

-thomas

 

1993 Mazda Rx7 Us Touring

1994 Mazda Rx7 Type R-2 *solgt*

1994 Toyota Supra Jza-80 *solgt*

1996 Toyota Supra JZA-80GTE *solgt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvis alt går som planlagt så kommer min denne uka fra Simtech, da blir det kjøring på snø! håper bare det går greit:D

 

Stemmer det at wankel spesielt, liker kulde dårlig?

 

mvh Justin

-Mazda Rx8 High Power 2004 bruksbil

-Mazda Rx7 Type R 1993 Banebil

*Mazda RX7 Type R 1993 (solgt)

*Mitsubishi Lancer 1995 (kondemnert)

*323 GT-X 1990 (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stemmer det at wankel spesielt, liker kulde dårlig?

 

mvh Justin

 

 

Er nok ingen spesielle grunner til at en Wankelmotor liker kulde dårligere enn hvilken som helst annen motor. Hvis du tenker litt på det, våre kære motorers største fiende er jo varme... :fire:

 

Når det gjelder egenskaper på vinterføre, er nok en RX-7 bedre enn de fleste andre bakhjulstrekkere, iallefall når man tenker på vanlig kjøring. "Bedre vektfordeling"

 

Mvh

Asbjørn

avals@simtechracing.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere bør tenke på motoren, da. Passe på at den er skikkelig varmet opp før du starter den. Ellers blir det sot, avleiringer og ****skap inni rotorhuset. Motorvarmer er ikke å forakte. Mange wankelmotorer som blir ødelagte når folk tyner de fra første stund, mens motoren er kald. Jeg veit ikke helt åssen det er når det gjelder choke på sånne? Mulig det ikke er det.. Beste er som sagt å ha motorvarmer. Eller bare la den gå i hi :P

Det er sunt bondevett å ligge bredt

-Felleskaupet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg fant ikke noe motorvarmer hos defa..! sikker på at det finnes?

stakkars bilen min..:mad:

Dere bør tenke på motoren, da. Passe på at den er skikkelig varmet opp før du starter den. Ellers blir det sot, avleiringer og ****skap inni rotorhuset. Motorvarmer er ikke å forakte. Mange wankelmotorer som blir ødelagte når folk tyner de fra første stund, mens motoren er kald. Jeg veit ikke helt åssen det er når det gjelder choke på sånne? Mulig det ikke er det.. Beste er som sagt å ha motorvarmer. Eller bare la den gå i hi :P

-Mazda Rx8 High Power 2004 bruksbil

-Mazda Rx7 Type R 1993 Banebil

*Mazda RX7 Type R 1993 (solgt)

*Mitsubishi Lancer 1995 (kondemnert)

*323 GT-X 1990 (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg brukte FD-en min i hele fjor vinter (etter først å ha grundig understellsbehandla den selvsagt) og synes den er helt OK som vinterbil.

 

Har tatt bort nedre frontleppe for å få noe mer bakkeklaring.

Kjører på piggfrie 16x205 dekk.

 

Synes vel forøvrig en del er noe hysteriske med hensyn til bruk av bilene.

Dersom motorene hadde vært så skrøpelige som noen vil ha det til så hadde ikke Mazda våget selge disse bilene. Det er tross allt vinter i Japan og USA også, hvor de fleste av RX7-ene befinner seg.

 

Kjør forsiktig så lenge motoren er kald -lavt turtall og ingen belastning på turboene. Merk forøvrig at du ikke kan stole på den orginale temp. måleren.

Motoren er ikke driftsvarm så tidlig som denne måleren skulle tilsi.

RX7 FD3 for andre gang

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

 

Har kjørt Rx-7 flere vintre..............Bilene er lette å starte i kulde, sinnsykt moro å kjøre. Man vet hvor man har bilen i sladdene :kiss

Har aldri opplevd noen som helst problemer med disse bilene om vinteren.

Det er saltet på østlandet som er den største trusselen.

 

Motor må jo varmes opp først uansett sommer som vinter hvis man skal lade 2 kg.

 

 

God Jul!

RE-Amemiya ---- ROY-Hva med meg a

3 rotor power

1986 Rx7 Drifter (FD motor)

1993 Mazda 323 GTR

1990 JC Cosmo 20B

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Varmeren til rx8 er en "spesial" varmer som skrues fast utenpå blokka og er ikke sikkert den passer til rx7 men, det går jo å bruke en slange varmer. Selges på bilxtra butikkene og andre som selger defa. Rx7 er en helt ok vinterbil!

95 Chrysler Neon cup

98 Mercedes C200

83 Volvo 242 Rallycross

68 Volvo B57 Racingbuss

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår