Gå til innhold

Spørsmål til denne siden.

Ranger emnet


Gjest

Anbefalte innlegg

Jeg har et spørsmål til de som er intresert i AMC og har litt peil. det er egentlig to spørsmål.

 

 

 

Jo jeg har altid lurt på hva slags biler de to som blir brukt i filmen "Man whit the golden gun" (Bond film.)

Jeg syntes det hører ut som om det er V8`ere i begge.

veldig Am-car V-8`er lyd,

men så syntes jeg de kunne sett ut som om de kunne vert Japanske.

Og jeg Har hørt i etter tid at dette er AMC begge to den Røde som Bond kjører og den gull fargede som Skurken kjører (Samme man som spiller Dracula)

her er spørsmålene.

 

1) Er de to bilene AMC?

 

2) Hvilket land er det de produseres i og hva er AMC for noe?

 

:cool:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AMC ble produsert i USA opp til sent på 70 tallet tror jeg. De hadde enkelte spesielle biler (Bla Gremlin og Pacer) og også noen med mye motor. Ta en titt på nettet. Du finner nok flere entusiast sider ang disse bilene. Mener at den ene som ble brukt i Bond filmen var en Javelin men husker ikke den andre.

Imponert...men ikke overrasket.

Låven racing.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den røde med hvite striper er en AMC Hornet Hatchback, har en sånn selv.

Den som "blir fly" er en AMC Matador cupe.

 

Da Rambler kjøpte opp/slo seg sammen med Jeep på slutten av sekstitallet ble det nye selskapet hetene AmericanMotorsCorp., hvis jeg ikke husker altfor gæli.

Jeep blei kjøpt opp av Chrysler i -86/87, AMC blei da lagt ned.

 

290 304 343 360 390 401 er størrelsen på AMC åttera i kubikk tommer. Seksera gidder jeg ikke nevne.

Motoren med størst effekt orginalt er en 390 på 340hk.

244 Turbon lever igjen!!

(med mosegrodd grill etter 3-4år med lagring på gressbakke...)

04 Nissan navara

87 bmw 320i

73 amc hornet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by VEPSEN

Den røde med hvite striper er en AMC Hornet Hatchback, har en sånn selv.

Den som "blir fly" er en AMC Matador cupe.

 

Da Rambler kjøpte opp/slo seg sammen med Jeep på slutten av sekstitallet ble det nye selskapet hetene AmericanMotorsCorp., hvis jeg ikke husker altfor gæli.

Jeep blei kjøpt opp av Chrysler i -86/87, AMC blei da lagt ned.

 

290 304 343 360 390 401 er størrelsen på AMC åttera i kubikk tommer. Seksera gidder jeg ikke nevne.

Motoren med størst effekt orginalt er en 390 på 340hk.

Tenkte det ja for det var samme stilen på de.

Det var nok AMC som sponsa filmen.

den som ble til fly var ok men jeg ville ikke hatt den,

men den røde hadde jeg ikk takket nei til og du hadde ikke vert noen god selger for og selge den til meg.

 

Får du den med den 390 motoren?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:)

Hornet er en morsom bil det ja!

Fikk ikke hornet orginalt med 390/340hk.

Største motor alternativet var 360/285hk.

MEN, alle AMC motora er identiske utvendig. Det som skiller dem er borring/slag + at 390 og 401 motora har sterkere blokk rundt bærelager-overfalla og de har smidd veiv og smidde råder.

Er med andre ord piece of cake å sette en 401 motor i en hornet som kom med 304 fra fabrikk:D

244 Turbon lever igjen!!

(med mosegrodd grill etter 3-4år med lagring på gressbakke...)

04 Nissan navara

87 bmw 320i

73 amc hornet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AMC Hornet Hathback`en min kom med 360(5,9L) originalt...

Amc Pacer blei max levert med 304(5L) orginalt. Paceren er faktisk ganske tung pga. alle de ENORME rutene, tyngre enn feks. Hornet!

244 Turbon lever igjen!!

(med mosegrodd grill etter 3-4år med lagring på gressbakke...)

04 Nissan navara

87 bmw 320i

73 amc hornet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pacer er som sakt tung på grunn av de eeenorme rutene, lexan/plexiglass er tingen der. eneste fordelen med pacer sånn jeg ser det er at den har tannstang styring, og at den ser helt merkelig(forjævlig..) ut. pacer med sekser har faktisk nesten halve motoren under frontruta-kjipt å bytte plugger.

Gremlin tilsalgs ja... var en fin tilsalgs med 360 og mange gromme biter for ikke lenge sia men stiv pris-75000.

Veit om en Gremlin uten motor og gear orginal v8 bil, skal være bra i karosseri men prisen er stiv-15000(samme eier som den til 75000....)

Gå inn på hjemmesidene til Rambler/AMC klubben http://www.racn.net/ og sjekk annonsene der, evt legg ut en. Veit det står en morsom hornet der- original s/c 360(meeget sjelden)......yummy

 

Gremlinen er også relativt tung,til størrelsen å være, men fjerner man "jernbaneskinne-bjelkene" bak støtfangera og de håpløse dempera, ala 70-talls volvo, til fangerne så er ca 40 kg borte, fortsetter man med bjelkene i dørene så er ca 20 kg til vekk. dukenukem

 

EDIT: Var innom RACN nå og det virka som om du alt hadde vært der 48IDA;) Kan varmt anbefale det amerikanske amc-forumet -mange kompetente racer`s der som mer enn gjerne deler sin erfaringer! http://www.amcforum.net

244 Turbon lever igjen!!

(med mosegrodd grill etter 3-4år med lagring på gressbakke...)

04 Nissan navara

87 bmw 320i

73 amc hornet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fant en Gremlin i Amcar til 15.000,- men har ikke klart å komme gjennom på tlf ennå, får prøve igjen utover dagen.

15.000,- for bil uten motor og girkasse var vel litt vel dyrt? Da bør den isåfall være veldig bra.

 

Du må gjerne si ifra hvis du veit om noen annet. Er også ute etter motor, gjerne 360 eller 401.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

304 0g 360 motorer er ikke noe problem å få kjøpt på osby-skroten i sverige, en kompis var å handla 360 der i høst.

401 derimot er vanskelig å få tak i, seff. blar du opp nok cash går jo alt.

Har en 401 som venter på bygging i kjelleren jeg:D

Trimfirmaet Indy er klare med en amc alublokk nå som med rett borring/slag kan nå opp til 526 kubikktommeryummy !Dem har allerede ett par forskjellige race alutopper.

Og edelbrock kommer med gate-alu topper seint på høsten!

 

Jeg bor i rælingen og skrur Amc på gjerderum.

244 Turbon lever igjen!!

(med mosegrodd grill etter 3-4år med lagring på gressbakke...)

04 Nissan navara

87 bmw 320i

73 amc hornet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

526 hadde da vært helt inni heiteste rått i en gremlin + værst topper og kanskje ei presse på toppen for å gjøre verket komplett - da hadde jeg kost meg!

 

Veit du hvor mye ei sånn blokk koster?

 

Du er ikke langt unna da, jeg bor på Jessheim...(et lite steinkast bare).

 

Ringte forresten på en bil nettopp, en 75 gremlin med åtter, var visst i veldig bra stand, og motoren var overhalt av gamle mekanikeren til Liv Berstad....men den skulle de ha 35.000,- for, noe jeg synes var litt drøyt. Da kjøper jeg heller en bil til 15.000,- og koster på 20.000,- på motor, det er tross alt det viktigste :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Indy blokka koster ca 4200 dollar, værst Moldex veiv koster ca 2000-3000 dollar avhengig av bla. slaglengde. Toppa starter på rundt 2000 dollar. Dyrt? JA, men det er race biter beregnet på karer som ikke bryr seg om pris bare bilen går fort nok.

 

Edelbrock toppa skal visst koste ca1400 dollar- blir ett par sånne på meg til vinteren tenker jeg:)

 

Jessheim er jo i"nabolaget" ja.

Skal forhåpentligvis starte opp børsa mi i slutten av neste uke.

244 Turbon lever igjen!!

(med mosegrodd grill etter 3-4år med lagring på gressbakke...)

04 Nissan navara

87 bmw 320i

73 amc hornet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår