Gå til innhold

Motortuning til Nissan Maxima


N_maximus_N

Anbefalte innlegg

Har noken spørsmål om Nissan Maxima. Eg har no sett på bilen ei stund og har funne ut at det er mest sannsynlig ein sånn bil eg skal skaffe meg når eg blir 18, hvis eg berre får med meg gamlingane på det :p

 

Veit at dette ikkje akkuratt er ein "ungdomsbil" men eg syntes bilen er utrulig fin og har alltid syntes Nissan er best! :p

 

 

Hovedspørsmåla min er:

 

1: Er det mulig å tune dei slappe 2,0l V6'arane som står 95-99modellane? Turbo f.eks? Kor mykje effekt er det innen rimlighetens grenser å få ut av desse motorane? Då eg er interresert i at motoren også behelde sin driftsikkerhet som Nissan er så velkjent for?

 

2: Er det mulig å få tak i, om ikkje ein heil bil, men berre ein 3,0l V6'ar som ofte er å sjå i Maxima'ene som blir seldt på det Amerikanske markedet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2-literen (VQ20DE) er nok ikke like lett å trimme, siden den har orginalt lik eksos, innsug osv. som 3-liter'n (VQ30DE).

Allt som passer på en 3-liter, passer også 2-liter'n. Utvendig er de prikk like! Så hvis du kjøper turbo-kit til til 3-liter, så vil den passe din 2-liter, med unntak av att turboen er for stor og vil gi "lag".

3-liter motoren vil passe rett i din 2-liter Maxima, men da må du også skifte til 3-liter ECU.

 

For øvrig finnes det også en 2,5-liter med turbo som kan passe i Maxima'n (VQ25DET) (husker ikke hvor i verden de går eller hvilke biler de sitter i).

I 350Z sitter det motor VQ35DE ;)

 

Mer info finner du også her:

 

http://www.maxima.org/

 

http://www.vqpower.com/v2/index.php

Nissan Maxima QX-R A32 97mod

Nissan 200SX S13 90mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 years later...
  • 3 weeks later...
nå som vi var inne på nissan maxima her, er det noen som vet hvor vi kan få tak i eksteriør styling til en 95-96 modell?

 

 

Det er ikkje så mykje som passar på euro maxima'n,

men du kan sette på lip kit frå ionicdynamic men då må du fikse litt på bak spoiler'n/leppa?

 

 

http://www.ionicdynamics.com/1995-96KIT.html

 

ellers har bsbildeler eit kit til infiniti I30 som passer heilt bra.

 

 

Mvh

 

Trygve Brosvik Flatjord

AUDI 80 2.3E avant

 

 

Alpha, Mike, FOXTROT!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Letteste tuning er jo å switche til VQ30DE(innbillte meg det var VG30 jeg, men det var ZX som hadde den), passer fysisk på men må nok skifte ECU.

3litern er dessverre ganske tørst, men går faktisk veldig bra, er ikke skrytehester der.

VQ30 burde være grei å få taki, sverige eller tyskland er stikkord, kan gi deg ett tips her i norge, eller to faktisk, tar det på PM.

 

Tror nok du burde gå for 3.0, luffilter, og kanskje ett skikkelig eksosanlegg kan hjelpe litt, så kan du jo høre om det er chip å få, mye kan du ikke vente, men med luftfilte/eksos burde det kunne gi litt, lurer på om det kanskej er variable ventiltider på dem også, litt i tvil, maxima er ikke akkurat det jeg har skrudd mest på.

 

Har hatt gleden av å prøve 2 3.0, den ene manuell og den andre automat, syns automaten gikk bedre, men den bruker en del mere også, visste ikke at den manuelle var 3.0 da heller.

 

2.0 har jeg ikke prøvd mye, men den er trøttere uten tvil.

 

 

BTW: Sender en pm.

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår