Gå til innhold

audi fusking!

Ranger emnet


Peri

Anbefalte innlegg

Har den vært koblet på PC til møller for en diaknose. Husker jeg hadde noe tilsvarende. Måtte bytte lamdasonden og strammen til noe slangeklemmer som gjorde at den sugde litt falsk lust etter luftfilteret.

Bensininsprøytningen på disse bilene kan også fuske litt når de har gått noen Km. Bør sjekkes.

Eier av:

Audi A6 2,7 TDI Avant Quattro 2006

Golf 1,9 TDI 4Motion 2005

X Audi A6 2,6 Avant Quattro 1995

X Golf 1,9 GTD 1993

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei hei!

 

noen som har vert borti audi 100 2.3 10V fusking?

bilen min fusker :/ spesielt når det er kaldt..

har nettop bytta plugger diverse filtere fordeler rotor, men til liten hjelp. skal komp. teste bilen på tirsdag.

 

noen forslag?

 

mvh!

 

Har dette problemet kommet over tid eller kom det plutselig?

 

For å lese ut feilkoder kan du kikke på http://www.sjmautotechnik.com/trouble_shooting/100ecuf.html du trenger kun en prøvelampe.

Du har sannsynligvis KE3-Jetronic (CIS-E) og diagnosekontaktene står i releboksen under panseret.

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har kommet litt over tid... men har snakket med to fagteknikere på jobben.de sier det er et kjent fenomen at dysene tettes til av rust på disse bilene.. det er luftgjennomstømning som sørger for en god forstøving på disse. og den kan ha seg til å ruste igjenn og fororsake en dårlig forstøvning.. noen somvet hvor jeg kan få tak i noen nye som ikke koster 1000kr stk/ eventuelt noen brukte?

 

når det gjelder feilminne og selvdiagnose har disse bilene ikke særlig godt minne og det gjør at bilen glemmer fort vilke feil som registreres. derfor må en selvdiagnose tas rett etter fusken er fremkalt. ikke like enkelt alltid :S

 

men takker for svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjekk plugghetter for fukt/sprekker. Det var problemet med min...

 

den har gnost på alle plugger og det er ikke fukt eller dritt i de.. dessuten har den stålhetter over hele pluggen så det skal godt gjøres at det kommer for mye dritt til =) har jo som sagt skifta rotor og fordelelokk+ nye plugger. sjekka dette da.

 

få se om den har bra komp. vist ikke bytter jeg dyser. men de er grasat dyre :-/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er jo et kjennt problem med tett bensin filter på disse motorene;men det har du sikkert skiftet....

Har skiftet en del dyser og på disse,og er det en dyse som er problemet ditt,bør du skifte den såfort som mulig. Hvis den gir mager blanding eller forstøver dorlig,vil forbrrenningstempraturen stige,noe som tar toppakningen.Det har jeg hatt flere tilfeller av.

Men du kan sjekke dysene. Ta dem ut,men la besinslangene henge på. Tvangskjør bensinpumpa,og aktiver spjeldet i mengdefordeleren med handa.Da spruter dysene,og du ser fort om det er noen som skiller seg ut

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er jo et kjennt problem med tett bensin filter på disse motorene;men det har du sikkert skiftet....

Har skiftet en del dyser og på disse,og er det en dyse som er problemet ditt,bør du skifte den såfort som mulig. Hvis den gir mager blanding eller forstøver dorlig,vil forbrrenningstempraturen stige,noe som tar toppakningen.Det har jeg hatt flere tilfeller av.

Men du kan sjekke dysene. Ta dem ut,men la besinslangene henge på. Tvangskjør bensinpumpa,og aktiver spjeldet i mengdefordeleren med handa.Da spruter dysene,og du ser fort om det er noen som skiller seg ut

 

har flunka nytt filter.. hehe =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår