Gå til innhold

05; Ny Mercedes Sprinter


andrej1

Anbefalte innlegg

Hva synes folket om den nye Mercedes Sprinter?

 

Sprinter har vært en suksesshistorie for Mercedes-Benz, ikke mindre enn 1,3 millioner Sprintere er solgt siden den første så dagens lys for ti år siden.

 

Opp gjennom årene har modellen gjennomgått stadig fornyelser og modellen har holdt stand mot konkurrentene. Med nye Sprinter ser det ut til at den tyske produsenten vil sette en ny varebilstandard.

 

Nye Sprinter kommer i en rekke forskjellige størrelser. Den kan leveres i tre akselavstander, fire karosserilengder, tre takhøyder og mange karosserivariasjoner.

 

Når det gjelder motoriseringen er det flere nyheter å finne. Det er snakk om fire- og sekssylindrede dieselmotorer fra 88 til 184 hk, samt en V6-bensinmotor på 258 hk.

 

En bred omtale av den nye Mercedes-Benz Sprinter vil du finne i neste utgave av YrkesBil.

 

http://www.bilinfo.no

 

mbsp20_438ec6d8a6c8a.jpg

 

mbsp21_438ec6d8ab6c2.jpg

 

mbsp00_438ec6d8a39c2.jpg

quattro

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 6 years later...
Vet null om de nye, men de gamle var værtfall bare møkka. Grei automat er det eneste jeg kan komme på som var OK med de bilene.

 

Veldig gammel tråd.. Men prøver :)

Forrige type sprinter var faktisk veldig bra! Eneste var et dyseproblem på de første cdi motorene. Og dårlig automatkasse.. Sprintshiftkassa..

05' Toyota HiAce 2.5 D-4D!

00' Mercedes-Benz E200 Elegance S210!

 

BoligPartner v/ Ken Tommy Fredriksen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...

Sprintshift er noe forbanna dritt. Fytti helvete så mye jeg har bannet over den dritten. Men automat kassene (Ikke sprintshift kassene) har vært utrolig bra etter min mening. Aldri hatt noe tull med de. Gudskjelov at de har gitt seg med sprintshift. I VW Crafter har de samme prinsippet utrolig nok, men der heter den Shiftmatic. Iveco har også ei søpplekasse som de kaller Agile. Eldgammel tråd da men er veldig fornøyd med min sprinter. Elektriske skyvedører og masse annet moro.

1999 Chrysler 300M 2.7 LR
2003 Chevrolet Silverado 6.6 Duramax
2009 Mercedes Sprinter 318 V6 CDI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde en VW Crafter av den lengste og høyeste typen man får på klasse B, som leiebil. Slektskapet med sprinter var svært tydelig inni bilen, da ingenting så ut som vw. Men bilen var god å kjøre, og ganske sprek med rundt 170hk.

Bilforumet.no
Super Moderator
NYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil

2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er også litt mer utsyr å få på sprinter'n enn på crafter. Blant annet så får man foreløpig ikke xenon lys på crafter, ei heller svingelys sånn som på sprinter'n. Eneste jeg er skuffet over er at det er 5 trinns automatkasse i sprinteren. Det var litt nedtur da den forrige jeg hadde med sprintshift hadde 6 gir. Men det kommer nok det også. På den jeg har nå så får jeg inn europall på tvers, det fikk man ikke i de gamle. Crafter har jo registerreim og sprintern har kjede. Det er jo en fordel for meg hvertfall siden jeg kjører ca 90 000 i året. Har vært i tyskland med sprinteren jeg har nå to ganger. Begge ganger med henger og den har fungert alldeles utmerket. Sprinteren kommer med facelift i 2013. Var visst ikke store forskjellene. Det som er mest iøyenfallende er vel egentlig LED kjørelys.

Facelift:

[ATTACH]34140[/ATTACH]

Og min

[ATTACH]34141[/ATTACH]

Ser ikke ut til å bli rare forskjellen.

1999 Chrysler 300M 2.7 LR
2003 Chevrolet Silverado 6.6 Duramax
2009 Mercedes Sprinter 318 V6 CDI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...
Iveco har også ei søpplekasse som de kaller Agile.

 

Kan du utdype, da jeg ikke kjenner meg igjen i beskrivelsen?

Har kjørt en Daily med Agile-kasse 400.000 km, og det har ikke vært noen ting å sette fingeren på med den kassa - heller ikke resten av bilen, bortsett fra dritdårlig lyd i originale høyttalere.

Endret av Nonsens

“Det er behov for å sørge for at vi ikke overinvesterer i veistandard”. (Solveig Torsvik, Ap)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår