Gå til innhold

Guide: Olje og Service intervall reset

Ranger emnet


Morphinytry

Anbefalte innlegg

Har bestemt meg for å lage en liten rask guide om hvordan man enkelt og greit kan resette intervallet på Olje og Service, uten å kjøpe en "Interval Reset" dings på nettet.

 

Bildene viser hvordan du lager en liknende sak ut av ting "alle" har hjemme.

Dette funker ihvertfall på E36 som jeg selv er den heldige eier av(prøvd selv)

 

Resetledningen består av:

 

30cm ledning på 1,5mm2 eller liknende. Ikke bruk for tynn ledning

1 Klo som kan feste seg på karosserideler

1 Kobberspiker eller liknende på ca. 3mm diameter og 2cm lang

 

 

3086368035_7ca584c408.jpg

 

Etter at denne ledningsgreia er lagd er du egentlig klar.

Spissen som er på 3mm diameter skal plugges i Pin nummer 7 i Data Connectoren(bilder kommer nedenfor) og Klo'en på jord/karosseri.

 

For BMW med 15 Pins Data Connector:

 

Plugg på Klo'en på Jord/Karosseri og spissen i Pin 7 i Data Connectoren. Sett tenningen på posisjon 2(på den posisjonen hvor motoren ikke starter, men alt det elektriske er på)

Hold denne posisjonen i 3 sekunder for å resette olje intervallet

Eller hold denne posisjonen i 12 sekunder for service intervallet.

Du må sitte inni bilen å se på at service lampene resetter seg for du må sette tenningen på posisjon 0 etter at hver enkelt har resettet seg.

Du må sette tenningen på posisjon 0 etter hver enkelt intervallreset ellers vil intervallene komme feil i fremtiden. Vær mest mulig presis med å sette tenningen på posisjon 0 etter at du har sett at intervallet har resettet seg.

 

Her er tidene:

3 sekunder for Oljeintervallet

12 sekunder for Serviceintervallet

 

 

 

For BMW med 20 Pins Data Connector:

 

Her resettes intervallet når du fjerner spissen fra Pin 7 i Data Connectoren. Så her må du inn og ut med spissen etter gitt tid for å resette intervallene.

Du setter tenningen på posisjon 2 og så setter du Klo'en på Jord/Karosseri og spissen i Pin 7 i f.eks 3-4 sek for oljeintervallet og så tar du den ut. Så setter du tenningen på posisjon 0 igjen. Hvis du vil ta serviceintervallet så kan du gjøre det etterpå. Men ha allti tenningen på posisjon 0 mellom hver. På BMW'er med 20 Pins Data Connector er det ikke så farlig om du ikke er helt presis på sekundet.

 

Her er tidene:

3-4(3,25) sekunder for Oljeintervallet

11 sekunder for Serviceintervallet

 

Her er bildene over Data Connectorene:

3086368055_f80b8e190c.jpg

3086368043_c2a150e661.jpg

3086368045_cc6a78554f.jpg

3086368047_846e8a47d7.jpg

 

3087385904_847cc6107e.jpg

3087385906_0161f12174.jpg

3086557165_478c552a44.jpg

 

Jeg tar ikke noe ansvar for om du gjør noe feil, dette har fungert og fungerer enda på min bil og intervallene kommer presis.

_____________________________________________

BMW 316/318 1992 (vraka)

MX-5 Hero Nardi 2003 Turbo (solgt)

Volvo V50 1,6D 2006

Ford Fiesta 1,3 1995 (Vinterbil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 58
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

  • 3 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår