Gå til innhold

Hva holder Bead-lock på med for prosjekter og hva holder venner å kjente på med?

Ranger emnet


Anbefalte innlegg

Å det med tekniske kontroller...:D

 

hahahaha, ja, om der ikke har skjedd store forrandringer, så er de kontrollene ganske enkle som regel...

Så der skal vel ikke så mye energi til for å sjekke sånn passe om at en bil uten skilt er like bra teknisk som ett rottereir med skiltene på og EU kontrollen fikset på bakrommet...

Min hjemmeside...

http://www.lefsa.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 13.1k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

men Lowrider...

Er det ike på tide dere i NDRG utfordrer BF og gir de litt motstand??

Om noen av dere ser problemene, ingen av dere som tar en kamp med de??

 

Er det så at monopolet kan herje som de vil, uten at dere kan sparke beina under de???

 

Ja, Ja!

 

Som nevnt tidligere!!!!

NDRG er ett idrettslag, og de fleste idrettslag har prioritert oppgave å pleie medlemenes ønsker!

 

Når medlemsmassen ikke mener noe, hva da?

 

Meninger ser vi jo stort sett bare her på forumet eller på Nitroz og dette representerer neppe medlemsmassen generelt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å det med tekniske kontroller...:D

 

hahahaha, ja, om der ikke har skjedd store forrandringer, så er de kontrollene ganske enkle som regel...

Så der skal vel ikke så mye energi til for å sjekke sånn passe om at en bil uten skilt er like bra teknisk som ett rottereir med skiltene på og EU kontrollen fikset på bakrommet...

 

Enig i den og jeg!

 

Men poenget mitt er at "in worst case" er ett offentlig dokument dekkende ovenfor myndighetene, mens en bileier "aleine", og en teknisk kontrollant "aleine" raskt kan havne personlig i deep shit, og samtidig ta med seg arrangøren i fallet!

 

Vi må nok bare leve med at samfunnet vårt har blitt slik!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan ta en runde historie for å fortelle hvorfor regla er som dem er!

 

Regla for krav til vogn ble vel laget den tida hvor drag var absolutt raskest og hadde mest fatale resultat ved uhell!

Virker nok veldig "overbeskyttende" iht all annen utvikling innen motorsport, men så er det vel heller ingen som kan hevde at sikkerhetsregler noe sted har blitt lempligere med årene!

 

Jeg sympatiserer veldig med dere som syns forbundet er helt ute å kjøre, men jeg klarer også å sette meg inn situasjonen til forbundet!

 

Om jeg hadde sittet i forbundet og "ikke visst bedre".... kunne jeg ganske brutalt argumentere mot sakene deres med omtrent det samme som å "lempe" på sikkerhetskraven til Rallycross, for å åpne for rekrutering fra Bilcross....

 

Veit mange ikke ønsker å forstå dette, men tygg litt på hvordan folk i utvalg og komiteèr vanligvis tenker og handler, så ser dere vel ei linje som gjenspeiler mye annet!

 

Med ett raskt blikk blant driftebila som trener på Gardermoen, kan jeg se at mange ikke kommer gjennom teknisk på drag i det hele tatt, bare fordi buret har sving rundt dasjbordet....

 

Da kan vi snu hele saken på hodet da!

 

Er det virkelig sikkerhet bra nok for andre motorsportgrener å ha "collapsible points" i buret?????

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At det ikke er kontakt mellom BF og NDRG må jo være tull...

Dissa Kakemonstrene på BF er vel på alle stevnene til NDRG?

Noen må jo snakke med noen da???

 

Hvem er den som sitter med ansvaret for drag i BF??

 

NBF har ett eget dragraceutvalg, og veldig få av disse viser seg på stevner.

På stevner har vi jury og dommer, som kan være deg og meg med et kurs, uten innflytelse forøvrig!

 

Kontakt mellom NDRG og NBF er det jo selvfølgelig angående saker som er fremmet av deltagere eller anngår deltagere, og angåene justering av regler som har med løpsavvikling og tilpassing av resten av europa å gjøre!

At andre land kanskje har det lettere for å få til ting som ikke er 100% legalt, så er nok ikke forbundene innvolvert i det hele tatt og dette tviler jeg på er noe bra argument mot vårt forbund!

Endret av lowrider
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Føler det er litt sur stemning her, og det klages på at dragracers ikke legger ut det de holder på med...

 

Som noen vet har jeg puslet litt med en 69 Nova tidligere.

Bilen hadde en 427bbc og th-400. Med en skvett lystgass holdt det til breakout i sportsman klassen. Bestetid ble 6.22 på 201 meter.

Bilen ble i høst solgt til Harstad.

 

http://2.bp.blogspot.com/_JRiU9tkizVc/SpZBzyRG-mI/AAAAAAAAAAU/yIAMrKFIjP8/s1600-h/IMG_3198.jpg

 

Rett før ovennevnte bil ble historie, ble en annen 69 Nova innkjøpt. Denne blir utstyrt med en 582bbc, Powerglide og en dæsj med lystgass på toppen. Tanken på sikt er å prøve å få den i klassen Pro Street.

 

http://1.bp.blogspot.com/_I0lvXGkzSjM/SqrCG69ptmI/AAAAAAAAAAU/Ll5eAjogp4E/s1600-h/ny+bil.jpg

 

Stadige oppdateringer på dette og andre prosjekter vil komme fortløpende utover vinteren på http://www.go-orange.no

signaturregler: www.bilforumet.no/faq

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nye Dodge Challenger med Viper-motor.

http://www.seriouswheels.com/cars/2009/top-2009-Dodge-Challenger-SRT10-Concept.htm'>http://www.seriouswheels.com/cars/2009/top-2009-Dodge-Challenger-SRT10-Concept.htm

 

I linkane er det mange gode bilder av ein god del muskelbilar og andre bilar.

http://www.netcarshow.com/

http://www.seriouswheels.com/

Bilforumet.no
Super Moderator

Volvo S40.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Føler det er litt sur stemning her, og det klages på at dragracers ikke legger ut det de holder på med...

 

Som noen vet har jeg puslet litt med en 69 Nova tidligere.

Bilen hadde en 427bbc og th-400. Med en skvett lystgass holdt det til breakout i sportsman klassen. Bestetid ble 6.22 på 201 meter.

Bilen ble i høst solgt til Harstad.

 

http://2.bp.blogspot.com/_JRiU9tkizVc/SpZBzyRG-mI/AAAAAAAAAAU/yIAMrKFIjP8/s1600-h/IMG_3198.jpg

 

Rett før ovennevnte bil ble historie, ble en annen 69 Nova innkjøpt. Denne blir utstyrt med en 582bbc, Powerglide og en dæsj med lystgass på toppen. Tanken på sikt er å prøve å få den i klassen Pro Street.

 

http://1.bp.blogspot.com/_I0lvXGkzSjM/SqrCG69ptmI/AAAAAAAAAAU/Ll5eAjogp4E/s1600-h/ny+bil.jpg

 

Stadige oppdateringer på dette og andre prosjekter vil komme fortløpende utover vinteren på http://www.go-orange.no

 

Stemnineg er ikke sur, men vi rister litt i gamle ideer og tanker og synspunkter...Jeg har iallefall fått høynet mitt kunskapsnivå når det gjelder ting og tang på G.moen...:partyon:

 

Om man liker det man får høre, eller ikke, er jo en annen ting..

 

Klikket på go.orange, og det bør vel sies, at det som dukker opp der er vel en av grunnene til at ingen ser på de forskjellige sidene...

Ett forum med litt over 600 innlegg er vel ikke spenstig...

Da ville det vel være bedre å lage den tråden her på bilforumet...

Sånn at faktisk flere får se hva som skjer og du kan fange interesse fra flere mennesker...:idea:

Min hjemmeside...

http://www.lefsa.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

NBF har ett eget dragraceutvalg, og veldig få av disse viser seg på stevner.

På stevner har vi jury og dommer, som kan være deg og meg med et kurs, uten innflytelse forøvrig!

 

Kontakt mellom NDRG og NBF er det jo selvfølgelig angående saker som er fremmet av deltagere eller anngår deltagere, og angåene justering av regler som har med løpsavvikling og tilpassing av resten av europa å gjøre!

At andre land kanskje har det lettere for å få til ting som ikke er 100% legalt, så er nok ikke forbundene innvolvert i det hele tatt og dette tviler jeg på er noe bra argument mot vårt forbund!

 

Så det er da altså bare pekesjefer som IKKE gjør noe for hobbyen?

Jobber for flere anlegg, inhenting av statlige midler og slike ting...

 

Men hvem er de som sitter med oppgavene i Dragrace seksjonen av Bilsport forbundet??

Min hjemmeside...

http://www.lefsa.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan ta en runde historie for å fortelle hvorfor regla er som dem er!

 

Regla for krav til vogn ble vel laget den tida hvor drag var absolutt raskest og hadde mest fatale resultat ved uhell!

Virker nok veldig "overbeskyttende" iht all annen utvikling innen motorsport, men så er det vel heller ingen som kan hevde at sikkerhetsregler noe sted har blitt lempligere med årene!

 

Jeg sympatiserer veldig med dere som syns forbundet er helt ute å kjøre, men jeg klarer også å sette meg inn situasjonen til forbundet!

 

Om jeg hadde sittet i forbundet og "ikke visst bedre".... kunne jeg ganske brutalt argumentere mot sakene deres med omtrent det samme som å "lempe" på sikkerhetskraven til Rallycross, for å åpne for rekrutering fra Bilcross....

 

Veit mange ikke ønsker å forstå dette, men tygg litt på hvordan folk i utvalg og komiteèr vanligvis tenker og handler, så ser dere vel ei linje som gjenspeiler mye annet!

 

Med ett raskt blikk blant driftebila som trener på Gardermoen, kan jeg se at mange ikke kommer gjennom teknisk på drag i det hele tatt, bare fordi buret har sving rundt dasjbordet....

 

Da kan vi snu hele saken på hodet da!

 

Er det virkelig sikkerhet bra nok for andre motorsportgrener å ha "collapsible points" i buret?????

 

Trodde nesten alle bur ble bygget etter samme malen???

 

Er jo tullete om bur blir bygget på forskjellige vis...

DET burde være en sak for forbundet...:deng

Min hjemmeside...

http://www.lefsa.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser jo hva de gjør i Sverige!

Er ikke Stockholm Open på en måte å regne som en protest mot det svenske forbundet?

Outlaw blir som en protest mot det etablerte

 

Birkacupen var nok å regne som en liten protest...

 

Men Stockholm Open er en egen greie som SKAL gjennomføres...

Det er da alle de som liksom ikke liker Streetrace er å se langs veikantene eller i bilene...

Som se og hør... ingen har lest det men alle var der alikevell...

 

Statusen som vinner av SO overgår nok de fleste av titlene innen Dragrace verden i Scandinavia...:race

 

Siste på den fronten med Street Race er MAX 10,5 tomme målt mønsterbredde på bakdekkene, men egentlig de samme bilene...

Men med noe mindre motor effekt og fart som resultat..

Så Valhall Cup blir nok en stor greie til sommeren 2010 :D

Min hjemmeside...

http://www.lefsa.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår