Gå til innhold

Hva holder Bead-lock på med for prosjekter og hva holder venner å kjente på med?

Ranger emnet


Anbefalte innlegg

  • Svar 13.1k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

kjenner?

vi har vel endel slike her på tråden fra tid til annen...

Åsså er vi vel 15 gubber og kjerringer i det Rosa selskap...

Ingen av oss har vel tnker om at vi fåreløpig skal konkurere så fælt annet enn å få best mulig ET kort på kjøretøyene våre...

Finnes noen MC mennesker også i dette selskap:D

Å for meg så er det tullat å måtte bestemme meg NÅ for hva jeg skal kjøre til sommeren...Som ende av dere som deltar i de store klassene gjør...

Min hjemmeside...

http://www.lefsa.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tidkortsracing som det heter i Sverige.

 

Nei for vår del er jo løpet lagt for lengst, men ser jo helt klart problemet for den som kanskje ikke vil ha dette i mer uformelle former.

Ok! skal prøve å sortere ut hva det er snakk om!

-I utgangspunktet er jo street legal den naturlige innstegsklassen nå da som alle vet.

-Har man da en bil , uansett opprinnelse eller motor, som går for fort for street legal så blir neste naturlige klasse nemlig Sportsmann i Dragracing.

-Her støter man da borti problemet med div regler om ditt og datt, samt lisenser av flere slag.

 

- Så kan man jo si at." Hei kan vi da ikke bare ha en ordinæ Street legal tekning, hjelm engangslisens å ut å kjøre"

 

- Og det kan man sikkert så lenge man har en arrangør som tillater det. Problemet er at de fleste arrangører ikke ønsker å komme oppi strid med Bilsportforbundet slik at de mister sin arrangør lisens.

 

- Men man kan da bare leie en bane! Spør lowrider om han leier ut banen til"outlaw " arrangementer!

 

-Vi har kjørt såkaldte familiedager her hor oss også, og forbundet har i og for seg ingenting imot det så lenge det ikke kommer et tre på banen og tidtakning. Da er det plutselig konkuranse og da gjelder regleverket

 

Korriger meg gjerne hvis jeg tar feil her, men tror det er venskelig å gå utenom det ordinære regelverg uten å gjøre det "outlaw"

Det er i motbakke det går oppover

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bowietwister:

 

Er det tre eller tidtaking som er problemet? Jeg har sett det har blitt kjørt "kortere enn 201m" på bremsestrekket på Gardermoen, uten tre, men med tidtaking (fotocelle).

 

Har i grunnen antatt at dette også er ulovlig, men du kan kanskje gi et svar på det?

 

(for ordens skyld, det har skjedd under veldig ordnede former og med bare én og én bil, i motsatt retning av hva man vanligvis kjører)

'99 Audi S4

'12 Honda CB1kR

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bowietwister:

 

Er det tre eller tidtaking som er problemet? Jeg har sett det har blitt kjørt "kortere enn 201m" på bremsestrekket på Gardermoen, uten tre, men med tidtaking (fotocelle).

 

Har i grunnen antatt at dette også er ulovlig, men du kan kanskje gi et svar på det?

 

(for ordens skyld, det har skjedd under veldig ordnede former og med bare én og én bil, i motsatt retning av hva man vanligvis kjører)

 

Er jeg som har laga de regla for gardermoen da!

 

-Kortere enn 201 meter for å "omgå" NBF regler.

-Og kortere for å ikke få for høy hastighet, slik at hver enkelt sjåfør "naivt"... kan hevde de i ikke bryter vegtrafikkloven.

 

Som jeg har prøvd å forklare før......

-klubbevents på bremsestrekka på gardermoen er styrt slik at det kun er en klubb som leier en eiendom....

Det er INGEN lisensierte arrangører som er ansvarlig, men derimot hver enkelt sjåfør!

 

Litt ekkelt å tenke på er vel at om politiet besøker slike treff så er det egentlig ingen forskjell på biler med eller uten skilt, full kontroll eller ukontrollert slædd, over eller under fartsgrense (det er 80....)enten om det er inne på gardermoen eller i sinsenkrysset.... Men de fleste politi har da heldigvis litt sunn fornuft.... Men om uhellet er ute, da????

Endret av lowrider
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er jeg som har laga de regla for gardermoen da!

 

-Kortere enn 201 meter for å "omgå" NBF regler.

-Og kortere for å ikke få for høy hastighet, slik at hver enkelt sjåfør "naivt"... kan hevde de i ikke bryter vegtrafikkloven.

 

Som jeg har prøvd å forklare før......

-klubbevents på bremsestrekka på gardermoen er styrt slik at det kun er en klubb som leier en eiendom....

Det er INGEN lisensierte arrangører som er ansvarlig, men derimot hver enkelt sjåfør!

 

Takk for svar!

 

Det du sier er at dette "i hvert fall ikke er direkte ulovlig", ikke sant?

 

I sommer var det jo veldig mye kjøring på bremsestrekket der oppe, bra å se at den delen av banen kan brukes også til autocross o.l.

'99 Audi S4

'12 Honda CB1kR

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kjenner?

vi har vel endel slike her på tråden fra tid til annen...

Åsså er vi vel 15 gubber og kjerringer i det Rosa selskap...

Ingen av oss har vel tnker om at vi fåreløpig skal konkurere så fælt annet enn å få best mulig ET kort på kjøretøyene våre...

Finnes noen MC mennesker også i dette selskap:D

Å for meg så er det tullat å måtte bestemme meg NÅ for hva jeg skal kjøre til sommeren...Som ende av dere som deltar i de store klassene gjør...

 

Jeg skjønner ærlig talt ikke at det er så mange som ikke klarer å krabbe innenfor regla til streetlegal og legalracing jeg da!

 

Eneste krav er da registrert kjøretøy og førerkort!

 

Så vidt jeg veit så finnes det da ikke en eneste uregistrert MC som ikke har vognlisens, eller ønsker å skaffe!

 

På bilsiden er det nok flere!

Men hvor mange av driftera eller gatebilextreme ønsker å kjøre drag da?

 

Når det gjelder andre "gatebiler" så er det vel grunner til at de ikke er registrerte????

Veit ikke helt hva jeg mener om seriøsiteten rundt disse, sikkert mye veldig bra vi ønsker å se, men mye skrot også!!!!!

 

Når det gjelder biler meed vognlisenser fra andre grener, så er jeg jo enig at det sikkert burde vært lettere for disse å konvertere!

 

Men hvor mange gjelder dette da???

 

Kan vel si at hverken NDRG eller sansynligvis andre arrangører ønsker å gå i bresjen for å prøve å få forbundet til å lempe på krav her, så lenge hverken streetlegal eller legalracing har fått bedre respons enn det det har!

 

Signaler på hva arrangører gjør feil innenfor de regla som er der, har jeg da oppfattet herfra, noe jeg også går videre med!

Tilsvarende signaler har vi jo fra andre steder også!

Flere arrangører har vel både prøvet og feilet, og prøver vel hele tiden å gjøre tinga annerledes for å få det bedre!

Men jeg har desverre på feelingen at arrangører virkelig må "slite" for å få japs og euro inn i dragmiljøet, og spørsmålet er jo hele tiden om det er verdt slitet?

 

Men må vel si at om f.eks. NDRG med sin "tyngde" skal fremme forslag mot forbundet om å tillate enganslisenser på uregga kjøretøy, så må nok behovet vises mere tydelig enn at 3-4 diskuterer her!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lowrider! Du svarte vel på det jeg var ute etter men ikke viste, nemlig om det finnes noen lovlig måte å gjøre dette på.

De eneste som får problem er vel de som ikke ønsker å lisensiere hverken seg selv eller bilen og samtidig ønsker å prøve bare en gang eller to, samt at bilen er for rask for street legal. Disse blir fallende mellom to stoler for å si det sånn.

 

Vi har jo en masse av disse "bremsera" her oppe som kjører bad boys men samtidig ikke skal skaffe seg lisens for at det blir for dyrt eller av ett eller annet prisipp ikke skal betale.

Kjøremuligheter finnes det jo så kan ikke være det arumentet som ligger til grunn heller

Endret av Bowtietwister

Det er i motbakke det går oppover

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lowrider! Du svarte vel på det jeg var ute etter men ikke viste, nemlig om det finnes noen lovlig måte å gjøre dette på.

De eneste som får problem er vel de som ikke ønsker å lisensiere hverken seg selv eller bilen og samtidig ønsker å prøve bare en gang eller to, samt at bilen er for rask for street legal. Disse blir fallende mellom to stoler for å si det sånn.

 

Vi har jo en masse av disse "bremsera" her oppe som kjører bad boys men samtidig ikke skal skaffe seg lisens for at det blir for dyrt eller av ett eller annet prisipp ikke skal betale.

Kjøremuligheter finnes det jo så kan ikke være det arumentet som ligger til grunn heller

 

Okey!

Skjønner det du sier.

 

Men....

 

Jeg sitter vel med følelsen av at de som bremser på streetlegal, har TØMT seg på 200 meteren når de kjører legalracing.

Hadde de stillt på legalracing så hadde de jo fått ei tid på 402 meter som er sammenlignbart med allt annet.

 

Allikevel er oppsluttningen på legalracing såpass liten, og det er IKKE BARE arrangøren sin feil.....

 

Greit at det finnes endel biler som breaker ut på både på 201 og 402 meter, men dette er da stort sett biler til flere hundre tusen man ikke får brukt noe særlig på gata heller!

 

(hvor mange i norge tro?)

 

Har man en "gaterace" bil til flere hundre tusen som må bremses på street legal og er hælvete å kjøre på vanlig veg... og man ikke ønsker å bruke noen tusenlapper på vognlisens og førerlisens...

 

-Da klarer ikke jeg med min beste vilje, sorry..., - å føle dette som et problem som er verdt jobben med å prøve å få mere lemplige regler!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

You nailed it there lowrider!

 

Og med DET, så sier jeg takk til de som har deltatt i diskusjonen om Norsk dragracing, om fortid og dets framtid...

Konklusjonen er:

 

De fleste mener det er bra som det er....

Så da skal jeg prøve å ikke ta opp emne noe mere...:deng

 

Å... det skal sies at under diskusjonen, så har det fra min side vært å sette spørsmål ved ett system, ikke plage enkelt personer..

Min hjemmeside...

http://www.lefsa.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og med DET, så sier jeg takk til de som har deltatt i diskusjonen om Norsk dragracing, om fortid og dets framtid...

Konklusjonen er:

 

De fleste mener det er bra som det er....

Så da skal jeg prøve å ikke ta opp emne noe mere...:deng

 

Å... det skal sies at under diskusjonen, så har det fra min side vært å sette spørsmål ved ett system, ikke plage enkelt personer..

 

Har ikke akkurat følt meg "plaga" jeg ihvertfall!

Synes ærlig talt at det Bead tar opp er verdt å diskutere, men påfallende og skuffende at ikke flere bryr seg!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det har nærmest vært totalt fravær at folk dette faktisk kanskje gjelder, og da regner jeg ikke med deg Bead, men kanskje vi skulle luftet et annet sted på forumet ?

 

Prøv dere,

men jeg smeller igjen døra og rygger inn i Garasjen...:cab

Der blir jeg til våren...

 

Mulig vi stikker nesa fram først i mai, KUN for lisens teori og oppkjøring, siden forsvinner vi igjen...

 

Ellers, så kommer nok de fleset av oss med de bilene endel helst ville ha sett på en lovlig stripe, til å kjøre Gate-cup i Norge og Sverige, DHB i Danmark, Kjula, Hot Rod Reunion, Street Final, King of Europe..

Noen dager på tribunen på Mantorp er obligatorisk..

Resten kan Dragrace Norge ha for seg selv...:D

 

Som en i SBF diskusjonen på Nitroz skriver...

 

Riksidottsförbundet upprepar ofta och mycket klart och tydligt att det är vi medlemmar som styr specialförbunden och att specialförbunden styr riksidrottsförbundet.

 

Så kan man jo forstå at det fortsatt er isebakke og Gulbrandsen som sitter som øverste herrer i Drag avdelingen i NBF...

For "medlemmene", De med lisens,de fleste av de ser det ut til Driter fullstendig i alt, og vil jo ikke engasjere seg...

Så da får man jo en Dragrace virksomhet der etter...

Det hjelper fint lite at det finnes en flokk MEGET engasjerte personer, når Kakespisemonstrene og Lisenshaverene gir blanke beng... :deng

 

Hadde dragrace folket OG NBF hatt 10% av ståpåviljen til kriserammede fotballklubber, hadde vi hatt flere faste anlegg og stor aktivitet rundt om...

Min hjemmeside...

http://www.lefsa.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår