Gå til innhold

Hva holder Bead-lock på med for prosjekter og hva holder venner å kjente på med?

Ranger emnet


Anbefalte innlegg

hm.. du overser jo 95% av alle som har lekebiler!

Du har nok rett i at de fleste gatebilextreme biler har lisens.. men så er dette da kun 5% av bilene som er på treff og kjører!

Jeg kjenner mange personer som har japsebiler uten skilt som kjører masse på bane hvert år! dette er biler som ikke har lisens! verken på fører eller bil!

På spørsmålet om hvorfor de ikke har lisens, så er svaret at det ikke er noe behov for det! ved 95% av alle treff på rudskogen og våler, kan du komme med vanlige prøveskilt..

Hvis du tenker deg litt om du og så trur jeg du kjenner en god del personer som har biler uten skilt og lisens som kjører på bane en god del..

 

Trackdays trekker folk fordi det er ENKELT og kunne få kjøre!

Det er bare og møte opp, ta teknisk og så kjøre!

Kan ikke skjønne at det skal være så forbanna mye strengere og kjøre 400m rett frem, en og kjøre rundt og rundt i 20 min på en bane..

 

Jeg er rimelig sikker på at hvis dere hadde villet, så kunne dere ganske enkelt fått i mellom at prøveskilt biler kan kjøre etter og ha vært igjenom en f.eks litt utvidet teknisk?

de som leier disse skiltene skriver vel også under på at bilen er i forskriftmessig stand når de leier disse skiltene!

Regner med at dere har en del personer som har god peil på bil.. og se om en bil er i ok stand er ikke så alt for vanskelig..

 

Jeg spår egentlig en sakte men sikker død på gardemoen hvis det ikke er noen som tar litt tak nå..

Skal det bli et større miljø for drag kjøring, så må det legges til rette for folk...

( ta en titt hvordan det blir gjort i danmark ( dhb og racewars) der er det en del drag i året hvor folk kan komme og kjøre, uten for mye styr!

 

Angående trackdays så prøvde jeg å forklare dette forige runde!!!

 

Nå er det faktisk jeg som leier ut bremsestrekka til drifting og forskjellige kjegleoppsett på Gardermoen, så dette veit jeg ALLT om!

 

Jeg innhenter avtale med den klubben som leier om at det er vegtrafikkloven som gjelder, og at utleier ikke har noe ansvar, så snur jeg ryggen til resten!

 

Det er sansynligvis slik de andre baneeiere opptrer også!

At de forskjellige representanter fra de forskjellige klubbene ikke helt skjønner alvoret i slike avtaler dersom noe alvorlig skulle skje er nok en annen sak!

 

For å ikke snakke om føreren, som kanskje kjører en uregistrert bil uten vognlisens og skader en jævel!

Da detter kanskje livet sammen som ett korthus,......- men stort sett går det jo bra!

 

Nok om det!

 

NDRG er ett offisielt idrettslag med sine arrangørlisenser mot NBF og NMF.

Vi kan ikke trikse rundt dette uansett hvor mye vi ønsket!

 

Om dragrace sakte dauer i norge så får vi vel i etterpåklokens navn sitte igjen å være bitter på forbundet da!

 

-Det er INGEN direkte linker mellom arrangører og forbundet!

-Det er ingen "offisielle" forslag eller synspunkter rettet mot hverken NDRG eller forbundet som jeg veit om ihvertfall, bortsett fra litt heftig diskusjon her da!

-Det er ingen som "gidder" å organisere førerforeninger som kan rette synspunkter mot både arrangør og forbund!

 

Står vel i stampe da!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 13.1k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Slik situasjonener her hos oss i Trøndelag har vi jo en tårlig bra rekrutering til dragracinga gjennom Street Legal.

Samtidig ser jo vi her også som kanskje ellers i landet at amcars er mest representert.

 

Som Lowrider her klart peker på er det vel ifra arrangørens side svært lite interessant å ha med ureistrerte biler uten vognlisens da ansvaret for eventuelle ulykker faller på arrangjøren.

Det er i motbakke det går oppover

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å være litt drittsekk nå..

 

 

Hvor ser du problemet med veien egentlig?!

Det passerer sikkert 3.000biler der daglig uten noen som helst problemer.. og når da 2stk går på en smell er både veien og månen og dårlig karma problemet!

 

 

Kan ikke folk bare slutte å klage på veia og heller lære seg å kjøre som resten av befolkningen?!

JA! Veien her inorge er RÆVA! men det er i form av ugjevnheter og irritasjoner over fartsdumper og hull i veien!

 

Veien er IKKE årsaken til ulykker! Det er idiotene som kjører bila!

 

For å være litt ekkel tilbake, så tror jeg det er noe av det dummeste jeg har lest..

 

 

Det finnes mye rart i trafikken. Idioter, uoppmerksomhet, rus, svaksynte, gamle, unge osv.. Den dagen noen av de du kjenner dør i en trafikk ulykke som de har havnet i uten skyld tenker du kanskje litt mer etter.. Har du sett en slik ulykke på nært hold?? Det har garantert Bead Lock, det er kjipt når en midskiller og et bra kryss som kan redde liv og helse ikke er der når man trenger det.

 

 

Jeg og min sammboer betaler sikkert 10.000 kr i årsavgift på biler og sykkler i året, men får vi noe igjen?? Det koster jo mer i bompenger enn bensin å kjøre fra arendal til oslo, og som alle vet er ikke bensin jævelig billig..

 

 

Det er jo umulig å finne noen fornuft i norsk bilpolitikk, men det er vel kanskje ikke noe mer å vente når folket ansetter politikere som tar trikken til jobb hver dag..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å være litt ekkel tilbake, så tror jeg det er noe av det dummeste jeg har lest..

 

 

Det finnes mye rart i trafikken. Idioter, uoppmerksomhet, rus, svaksynte, gamle, unge osv.. Den dagen noen av de du kjenner dør i en trafikk ulykke som de har havnet i uten skyld tenker du kanskje litt mer etter.. Har du sett en slik ulykke på nært hold?? Det har garantert Bead Lock, det er kjipt når en midskiller og et bra kryss som kan redde liv og helse ikke er der når man trenger det.

 

 

Jeg og min sammboer betaler sikkert 10.000 kr i årsavgift på biler og sykkler i året, men får vi noe igjen?? Det koster jo mer i bompenger enn bensin å kjøre fra arendal til oslo, og som alle vet er ikke bensin jævelig billig..

 

 

Det er jo umulig å finne noen fornuft i norsk bilpolitikk, men det er vel kanskje ikke noe mer å vente når folket ansetter politikere som tar trikken til jobb hver dag..

seff erre det! du er jo like trangsynt som en gjennomsnittlig billist i norge!

 

 

du tror fortsatt at veien er et problem til ulykker!

 

da er det på tide å våkna opp fra trangsyntlandet du bor i!

 

 

jeg driter i hva du betaler! jeg har selv en mc og 3 biler SELV! og jeg betaler bompenger på 75kr for hver jævla passering i oslo sentrum! og jeg vet at de penga ikke havner til noe godt uansett! MEN! men jeg sitter ikke å forventer at den dagen det regner SKAL veien være tørr!

 

at når det snør SKAL veien være brøyta når jeg skal på jobb! at om det er mørkt MÅ sola skinne bare for ræva mi!

 

 

i motsetning til deg og mange andre klarer jeg faktisk å tilpasse meg føret og været! er veien svingete kjøres det fortere!

jeg klager ikke på alt rundt meg når jeg kjører av eller ting går galt!

Endret av DRFT-R

Ikke rart Internett går sakte, med så mange idioter pålogget samtidig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

seff erre det! du er jo like trangsynt som en gjennomsnittlig billist i norge!

 

 

du tror fortsatt at veien er et problem til ulykker!

 

da er det på tide å våkna opp fra trangsyntlandet du bor i!

 

 

jeg driter i hva du betaler! jeg har selv en mc og 3 biler SELV! og jeg betaler bompenger på 75kr for hver jævla passering i oslo sentrum! og jeg vet at de penga ikke havner til noe godt uansett! MEN! men jeg sitter ikke å forventer at den dagen det regner SKAL veien være tørr!

 

at når det snør SKAL veien være brøyta når jeg skal på jobb! at om det er mørkt MÅ sola skinne bare for ræva mi!

 

 

i motsetning til deg og mange andre klarer jeg faktisk å tilpasse meg føret og været! er veien svingete kjøres det fortere!

jeg klager ikke på alt rundt meg når jeg kjører av eller ting går galt!

 

Hva med den dagen det kommer en bil over i din kjørebane og tar livet av en som sitter på med deg?? Hadde vel vært litt greit om den midtdeleren du tross alt har betalt din del av hadde vært der da eller??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med den dagen det kommer en bil over i din kjørebane og tar livet av en som sitter på med deg?? Hadde vel vært litt greit om den midtdeleren du tross alt har betalt din del av hadde vært der da eller??

 

DEN DAGEN BILEN KOMMER I MIN KJØREBANE!! Skal jeg personlig ta livet av dritten om han overlever en smell på 4tonn i 90km/T!

 

det har FORTSATT ingenting med veien å gjøre! hva er det du egentlig vil frem til!?

 

Mener du at NORGE som eneste molbolandet i verden faktisk MÅ ha biler som går på skinner for at folk ikke skal kræsje?!

 

jeg blir faen meg helt matt av å lese samma innlegget fra deg gang på gang der du faktisk ikke klarer å bruke huet og sunn fornuft og bare inse det at VEIEN!!!!!! IKKE!!!!!! er grunnen til ULYKKER!!!!!!!!

 

 

Og hva så, la oss nå si at denne 4 feltsveien med 100sone har midtdeler. så kjører en bil forran deg, og begynner å valse mellom autoverna, spinner rundt, treffer DEG og kaster deg rundt i autovernet!

 

Hvem skal du skylde på da?.. luft motstanden eller?

 

jeg mener.. SERIØST! du burde kanskje oppleve litt mere av verden enn å lese nettavisen mener jeg!

 

 

 

Jeg har ikke behov for midtdelere! jeg klarer å holde mitt eget felt! om det er 2-4 eller 6 felt jeg kjører på! Tørt eller vått! Henger eller ikke! liten eller stor bil!

 

Hittil har jeg klart meg OVERLEGENT.. enten er jeg verdens heldigste eller så er jeg udødelig! hva mener du`!

Endret av DRFT-R

Ikke rart Internett går sakte, med så mange idioter pålogget samtidig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

DEN DAGEN BILEN KOMMER I MIN KJØREBANE!! Skal jeg personlig ta livet av dritten om han overlever en smell på 4tonn i 90km/T!

 

det har FORTSATT ingenting med veien å gjøre! hva er det du egentlig vil frem til!?

 

Mener du at NORGE som eneste molbolandet i verden faktisk MÅ ha biler som går på skinner for at folk ikke skal kræsje?!

 

jeg blir faen meg helt matt av å lese samma innlegget fra deg gang på gang der du faktisk ikke klarer å bruke huet og sunn fornuft og bare inse det at VEIEN!!!!!! IKKE!!!!!! er grunnen til ULYKKER!!!!!!!!

 

 

Og hva så, la oss nå si at denne 4 feltsveien med 100sone har midtdeler. så kjører en bil forran deg, og begynner å valse mellom autoverna, spinner rundt, treffer DEG og kaster deg rundt i autovernet!

 

Hvem skal du skylde på da?.. luft motstanden eller?

 

jeg mener.. SERIØST! du burde kanskje oppleve litt mere av verden enn å lese nettavisen mener jeg!

 

 

 

Jeg har ikke behov for midtdelere! jeg klarer å holde mitt eget felt! om det er 2-4 eller 6 felt jeg kjører på! Tørt eller vått! Henger eller ikke! liten eller stor bil!

 

Hittil har jeg klart meg OVERLEGENT.. enten er jeg verdens heldigste eller så er jeg udødelig! hva mener du`!

 

Jeg skjønner også at det er mennesker som er årsaken til 90% av ulykkene og at det ikke går ann og helgardere seg.. Bilkjøring er en risiko uansett..

Men jeg liker å få noe igjen for det jeg betaler for, sånn er det bare..

Men siden du er en av de som er så veldig glad i å gi vekk penger uten å få noe tilbake så kan du godt sende noen til meg..

 

Og alle disse inleggene du snakker om att jeg har skrevet inn, hvor er de??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner også at det er mennesker som er årsaken til 90% av ulykkene og at det ikke går ann og helgardere seg.. Bilkjøring er en risiko uansett..

Men jeg liker å få noe igjen for det jeg betaler for, sånn er det bare..

Men siden du er en av de som er så veldig glad i å gi vekk penger uten å få noe tilbake så kan du godt sende noen til meg..

 

Og alle disse inleggene du snakker om att jeg har skrevet inn, hvor er de??

 

Se der ja, tror jeg fant de innlegga jeg tror du mener.. Du har rett i alt, jeg ser det nå..

 

Er helt enig, bilbelte er noe forbanna tull, midtdelere skaper ulykker :partyon: og en er helt trygg i en bil på 4 tonn uten belte..

 

Så jeg gir meg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Se der ja, tror jeg fant de innlegga jeg tror du mener.. Du har rett i alt, jeg ser det nå..

 

Er helt enig, bilbelte er noe forbanna tull, midtdelere skaper ulykker :partyon: og en er helt trygg i en bil på 4 tonn uten belte..

 

Så jeg gir meg..

 

er dette din måte å svare tilbake på når du driter deg ut?

 

du er tafatt liten figur:hmmmmmmmmm:

Ikke rart Internett går sakte, med så mange idioter pålogget samtidig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Politiker burde jeg overhodet ikke bli!

 

men syns det er rimelig idiotisk å si at JEG er usaklig og dum når han hiver ord inn i samtalen jeg aldri har sagt og fremlegger det som at jeg synes DET er feil!

 

 

det jeg prøver å komme frem til at er at du kan legge skyld på akkurat hva faen du vil i et uhell! men før eller senere MÅ man inse at det er klovnen som kjører som er årsaken til ulykken!

 

 

Nytter ikke å bruke milliarder av penger på ting og tang når de fortsatt deler ut førerkort til enhver idiot på planeten som ikke vet hva dem driver med!

 

Gleder meg til den dagen flyvende biler blir populært for allmen..

da kommer det til å regne idioter over norge i massevis!

Ikke rart Internett går sakte, med så mange idioter pålogget samtidig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å være litt drittsekk nå..

 

 

Hvor ser du problemet med veien egentlig?!

Det passerer sikkert 3.000biler der daglig uten noen som helst problemer.. og når da 2stk går på en smell er både veien og månen og dårlig karma problemet!

 

 

Kan ikke folk bare slutte å klage på veia og heller lære seg å kjøre som resten av befolkningen?!

JA! Veien her inorge er RÆVA! men det er i form av ugjevnheter og irritasjoner over fartsdumper og hull i veien!

 

Veien er IKKE årsaken til ulykker! Det er idiotene som kjører bila!

 

 

Det går 19000 biler her ...

 

Å Denna dusten i en Volvo hadde 100 og helvete og skulle kjøre seg ihjel, som han sa noen minutter føre...

At han da tar med seg 2-3 til er jo tragisk...

Men norges Befolkning ville jo ha sosialistsvina i 4 år til...

Så da køper vi bare større biler, så de andre kan dø, for jeg vil ikke det enda...:race

Min hjemmeside...

http://www.lefsa.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

-Det er INGEN direkte linker mellom arrangører og forbundet!

-Det er ingen "offisielle" forslag eller synspunkter rettet mot hverken NDRG eller forbundet som jeg veit om ihvertfall, bortsett fra litt heftig diskusjon her da!

-Det er ingen som "gidder" å organisere førerforeninger som kan rette synspunkter mot både arrangør og forbund!

 

Står vel i stampe da!!!!

 

At det ikke er kontakt mellom BF og NDRG må jo være tull...

Dissa Kakemonstrene på BF er vel på alle stevnene til NDRG?

Noen må jo snakke med noen da???

 

Hvem er den som sitter med ansvaret for drag i BF??

Min hjemmeside...

http://www.lefsa.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår