Gå til innhold

Hva holder Bead-lock på med for prosjekter og hva holder venner å kjente på med?

Ranger emnet


Anbefalte innlegg

bilsportforbundet skal ha prosenter av inntekta på street legal stevner også, men samtidig er prispengene større i street legal enn i dragracing.

Er jo en del prispenger i vår klasse.

 

Tror hele konseptet gatebil appellerer til et bredere publikum.

Dragracing er jo en "smal" sport for å si det sånn og når det heller ikke er noen for for underholdning utenom dette så blir det ikke nok til å trekke tillskuere.

Mangler vel kanskje at det hadde vært en form for festival med kanskje konsert arrangement på kvelden, ølservering og hele pakka. dette hadde trukket et bredere pblikum

Det er i motbakke det går oppover

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 13.1k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

syntes d blir for mye prat i denne tråden... tungt å følge med på prosjektene

 

Du har muligens et poeng. Om alt generelt sladder om dragrace hadde ligget i en egen tråd hadde den kanskje vært bilforumets nest lengste.

_________________________

'69 Lincoln MKIII, '79 Ford Mustang, '94 Toyota Supra SZ, '94 Toyota Levin gt-apex 20v, '68 Gilbern Genie, 74 Datsun Cherry

Lenke til kommentar
Del på andre sider

syntes d blir for mye prat i denne tråden... tungt å følge med på prosjektene

 

Joda, men bilder og innfo kommer jo innimellom når det er blitt gjort noe...

 

og det det prates om de siste dagen er faktisk ganske viktig...

 

Da vi slites mellom å kjøre lovlig med velsingnelse fra loven og virkelig ha det morro, eller gi faen å bare ha det morro på gata :thumb

 

Men ta en tur innom wwwlefsa.no, så tenker jeg du kan følge div prosjekter med kunn en og en bil uten forstyrrelser fra masse samfunsnyttig diskusjon...:D

Min hjemmeside...

http://www.lefsa.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har muligens et poeng. Om alt generelt sladder om dragrace hadde ligget i en egen tråd hadde den kanskje vært bilforumets nest lengste.

 

 

heh, men det er vel det som også gjør denna tråden til det den er...

 

En kan aldri vite hva som ett nytt inlegg inneholder...

alt fra rå bilbygging , til det værste sludder...

 

:thumb

 

Men dere bare må innom å glo...:D

Min hjemmeside...

http://www.lefsa.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja Ja, havnet i løvens hule nå ???

 

Jeg sitter i NDRG styret og er vanligvis arrangementleder, så er nok rette mann til litt diskusjon ja...

 

(Først forklare at arrangementleder er å ha ansvar for allt det

praktiske rundt løpa og må ikke forveksles med løpsleder som har kun løpet.)

 

Grunnen til at jeg svarer post her er vel at jeg er amcar-mann og stadig er innom!

Styret NDRG har policy å holde seg unna slik form for forum så ytringer her er mine personlige!

 

 

 

Har prøvd å oppsummert det meste dere har skrevet, og er enig i mye....

-men blir faen så provosert over at det skal være så aggresive og negative holdninger fra Bead + flere som tydeligvis ikke gidder å engasjere seg annet enn å komme med oppgulp.

 

 

 

Først forklare om NDRG som klubb.

Oppstarten var nok ment som landsklubb, men ambisjonene har nok sunket drastisk etter 2 gjeldssanneringer og masse plunder!

Pluss at det ikke har vært mulig å få noe større utvalg i engasjerte folk som ønsker å styre saker og stell....

 

Om holdningene blant folka er like dårlige generelt i miljøet som det Bead viser her, så er det jammen rart det finnes arrangører og klubber igjen i hele tatt!!

 

 

 

Nå fungere NDRG som et iddrettslag!

Et iddrettslag skal selvfølgelig pleie sine medlemmer, og når medlemsmassen ikke mener noe, så tror vel alle at allt er såre vell...

Selvfølgelig veit vi at mange mener noe annet, men slikt bør vel styret få meldinger om på en litt mere seriøs måte enn via "personlige" forumer???? (Og til og med fra folk som har ekskludert seg selv!:shake )

En annen måte å fange signaler på er at NDRG har bidratt til oppstart av diverse førerforeninger.

Har ikke hørt noe fra disse foreningene på år og dag, så regner med at de dauer fordi ingen gidder å mene noe, så er ikke lett å drive klubb nei.

 

 

 

Har jo flere eksempler på at folk er livredde for å ofre tid og energi på å engasjere seg, men da får dere jammen meg slutte å sutre også!

 

-Bead hadde vel en litt aggresiv tråd på NDRG forumet for noen år siden,den daua brått når jeg inviterte deg til årsmøtet....

 

-Sleeper henviser til en tråd på Gatebiforumet som stort sett gjaldt engangslisenser på uregga kjøretøy.

Tråden daua fort som f.... når jeg forklarte at folka dette er problem for må "organisere seg" gjennom NDRG eller en annen lisensiert klubb for å lage sak mot forbundet.

 

Det virker for meg som at Bead og co. + gatebilfolka ønsker å få allt servert i fanget uten å ofre noen ting, og gidder ikke engang komme med fornuftige forslag!

Personlig tror jeg ikke slik tankegang funker i det hele tatt nei.

Kunne ha funka dersom NDRG besto av folk som var så entusiaster at de solgte hus og kasta kjerringer for å samle alle rare sjeler i dragracenorge til en kjempestor dragracefamilie, men tror ikke tiden vi lever i sansynliggjør at noe slikt vil skje!

 

Når det er sagt, så kan det vel sies at dårlig økonomi sikkert har skylda i mye av manglende nytenking.

 

 

 

Men som Bead sier: "-er en dum nok til å påta seg ansvar, så gjør jobben da!"

-ja,ja, morsomt om vi hadde stjælt og rømt alle sammen.....

Mange på Gardermoen som gjør en bra jobb, men med større ansvar er vi vel ikke mere en 4-5 personer som bærer hele Gardermoen, og uten "hyggelig" drahjelp fra Bead og co. så er nok saker og ting litt sårbart ja!

 

 

 

Når Bead sier "Noen derfra blir ALLTID sure å mener og tycker folk bare kan holde kjeft, fordi så mange legger ned så mye fritid..." -så er vel ikke det helt korrekt!!!

 

Om noen fra NDRG noen gang har ment det skal holdes kjeft, så er vel det retta mot sure oppstøt uten hold og forslag til endringer, og det får dere tåle!

 

 

 

At noen er xtra hårsåre pga det med fritid og mere eller mindre utbrente ildsjeler, så må jeg bare spørre folket:

 

-Er det ene og alene et "slitent" styre i lille NDRG som bør ha ansvar for å trylle frem nye drivsjeler for å drifte hele dragracenorge fremover?

 

-Eller er det hele miljøet generelt?? (Inkludert deg, Bead:pray)

 

Håper dere legger godviljen til og svarer objektivt på dette.

 

 

 

 

Videre kan jeg prøve å kommentere enkelte ting som er nevnt her!

 

 

 

Det med forbundet gidder jeg ikke å prate så mye om, men er ikke mye nytenking og vilje til forandring derfra nei!

 

 

 

Angående missnøye om kostnader og størrelse på team, så er ihvertfall ikke størrelse noe NDRG bryr seg om!

Alle Team kan bestille plass like lang som buss/semi med 8 meters bredde, allt utover dette betales det xtra for!

Hadde det vært snakk om kostnads-differensiering tror jeg det tenkes litt annerledes, og det er vel kort og godt hvor lang tid hver enkelt bruker på banen!

 

 

 

ET klassene kom vel som et alternativ til bremse/throttlestop klassene som de fleste ønsket vekk, b.la. for å "blidgjøre" publikum, og dette har nok kommet for å bli!

Nå er vel MC klassene på god veg til å bli rydda opp i også, der igården har det vært tendenser til "alle mann hver sin klasse"

 

 

 

Ting tar tid på Gardermoen,

-ja vi sliter....

Hovedproblemet er at banen er så hardt preppa, at den blir glatt ved minste form for væske eller dugg.

Store baner i statene har det vel likedann, men har vel "litt" bedre utstyr!

Mantorp slipper litt lettere unna da preppinga der fjernes med knust leca mellom hvert stevne, men så har de vel ikke så bra bane heller...

 

 

 

Street challenge i høst var skikkelig nedtur for gatebilfolket, er ikke tvil om annet!

At de få som skulle kjøre fredag og lørdag ble skyvd ut i dimman av løpsleder, er veldig beklagelig noe de fleste i NDRG systemet erkjenner!

Men arrangementet slik det var tiltenkt skulle være etter kl. 13 på søndag og var i samarbeid med Brumundal slik at de som kjørte Brumundal startet gratis.

At vi ikke fikk starta før ca. 14.30 skyldtes tidligere uhell og det faktum at NM rundene måtte kjøres ferdig!

Men summa summarum så er da vel ikke 1,5 times forskinkelse en tragedie i seg selv?

Tragediene var vel egentlig at legalracinga ble forfulgt av uhell og lange sanneringer!

 

Sammenhengen i at legalracinga har blitt mindre populær enn det den var ser vi kanskje også her... .

- havariene skjedde vell stort sett pga enten festet i starten eller etter de 201 metrene som mange av dissa bila er satt opp til.

 

 

 

Hvordan tiltrekke gatebilfolket utover hva som er prøvd har jeg ingen ideer om!

Gatebil i seg selv er pop fordi det hele tiden har foregått i gråsoner mellom show og sport, men uansett hva som skjer på Gardermoen er det lite trolig at det tillates noe som helst som ikke er i henhiold til forbundene.

Kanskje den største bakdelen med å være ett iddrettslag og ikke en kommersiell arrangør.

 

 

 

Hvordan få publikum er vel heller ikke bare arrangøren sitt problem!

Selv om deltagerne gjør så godt de kan så er det nok bare ikke underholdning god nok!

Nærheten til Oslo, masse andre ting som skjer, for lange sanneringspauser og at det er løp 4-5 ganger i året er nok hovedgrunnen til at det kun er de ivrigste som sitter på tribanen.

-Men hvordan gjøre noe med dette aner ihvertfall ikke jeg!

Nå blir det påbud på bleier, så vi håper det blir mindre med pauser nå, men om det vil revolusjonere populariteten tviler jeg på!

 

 

 

Slutter av her med min egen lille betrakning om å få tinga bedre!

Det må på en eller annen måte fremskaffes kapital som kan lønne en person, eller engasjere et firma som får til oppgave å skaffe spons og avtaler direkte til arrangør!

På en sånn måte kan forskjellig underholdning i pausene kjøpes inn, utgiftene reduseres, fasiliteter utbedres, og til slutt men ikke minst redusere utgiftene til hver enkelt deltager!

Inntill noe slikt kan skje må jeg dessverre innrømme jeg tror vi fortsetter i samme "vonde sirkel"...

 

Mulig noen mener det er arrogant holdning fra et NDRG styremedlem, men problemstillingen slik jeg beskriver den må hele miljøet ta tak i...

- NDRG som klubb får ikke gjort en dritt mere uten kapital.

- Og surmulende gratispassasjerer har vi ikke bruk for...

 

 

 

Ellers så håper jeg "tonen" i den tråden her blir litt bedre, så kan det kanskje hende at innholdet herfra blir tatt videre inn i styret som konstruktiv kritikk!

Håper forøvrig at noen av dere er såpass seriøse at dere mailer til meg eller Lin webmaster, gjennomtenkt kritikk og forslag skal jeg love dere skal bli tatt opp seriøst!

Forslag til nye drivsjeler taes imot med glede, og jeg håper da inderlig at dere som "mener" noe kan løsrive dere fra sofaen og komme til årsmøte NDRG utpå vinteren engang!:race

 

Hilsen

 

Frode Hansen

Sjef Gardermoen Raceway

Nestsjef NDRG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dragracing er jo en "smal" sport for å si det sånn og når det heller ikke er noen for for underholdning utenom dette så blir det ikke nok til å trekke tillskuere.

 

Om man ikke drar det så langt som en festival så har jeg i hvert fall stor tro på at man har "noe på lur" når saneringene renner på. Svenskene er jo glad i Sune Andersson (og fruen) som gjør crazy triks på motorsykkel, jeg vet at det i hvert fall et år var tilsvarende "pausekjøring" av X3M i Trondheim og begge deler er helt klart noe publikum liker.

 

NDRG har forsøkt seg med blant annet basketballkonkurranse, ikke helt like mye action, men alikevel utrolig mye bedre enn å se feiebilen kjøre nok en runde over banen :-)

'99 Audi S4

'12 Honda CB1kR

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til Lowrider

 

Takk for du tok deg tid til og svare:)

 

Har stort sett god erfaring med race på gardemoen,men vart skuffa på aug stevne. Da det ble innvitert til gate race, ja havari og dugg på banen ødela mye. men på førermøte til gatebil på søndagen følte eg med mange andre at vi var en byrde for funskjonærene( virket som di var ekstremt leie og trøtte, men mangen førerer har kjørt lang kun for dette stevne)vart vel ikke lagt ut noen resultat lister heller.

Eg mener det her vi kan rekrutere, ble selv bitt av basillen på et gatebil stevne på gardemoen.

 

 

Men mye av problemet trur eg ligger hos Norsk Bilsport Forbund, da det er for tungt og komme inn i Dragracing. bestikting av bil/vogn lisens og personlig lisens, alt dette koster og med 1600,- i påmelding kommer vi opp i ca 4000,- kr, det er mye penger om du kjører 1 løp pr år. Det burde våre en letter vei inn for nye deltagere som en fks engangs lisens( for biler som er saktere en 10 sekunder) Da er det mange som kjører street legal som enkelt kunne blitt med. Vi gjorde det på Valle i fjor, flettet inn legal racing med sportsmann som var meget populært. som er forstår er denne lisensen trukket tilbake??

 

Positivt er at dere pålegger Bleie på biler(under 12 sec, ALLE skulle ha hatt) var i Orlando noen uker tilbake der alle hadde bleie motor, var INGEN sanering pg av motor smell:)

Kommer til og merkes neste år på bane manskap og ikke MINST puplikum dødtid er pyton.

 

Men savner reine gatebil stevner som Right on street finals, det vi betalte ca 3-400 hundre og alle kunne kjøre heile helga.

Men forstår at det gjøres på dugnad, men vi må ikke glemme hvor vi startet selv(I en gatebil)

 

Et kjøring blir kjipt i lengen etter min mening, men regelverket for Street 10,5 klassen er jo laget(måtte på en svensk side for og finne det,fant ingenting på NDRG sin side). og der er en klasse som kjøres mye i våres nabo land. hva med betre profilering på deres hjemme side og Amcar Magazin osv for denne klassen??. dette er en perfekt klasse på trimma gatebiler/dragbiler. Og vis NBF kan vise litt inntresse for og gjøre ting litt lettere/billigere kan jo denne klassen bli stor i Norge og??

 

Mvh Geir

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja mulig det hadde hjulpet med litt pauseunderholdning mne ser man over til gatebil konseptet så virker det for meg som dette er så mye mer enn det som omhandler bare bil!

 

Derfor jeg trakk fram dette med "festival"

nå kan vi vel heller ikke sammenligne oss med svenskene som nok har en litt annen tradisjon for dette med motorsport!

 

Samtidig ser vi jo det at de store klassene trekker betydelig mer. så det samme i usa. Med en gang nitro klassene var ferdige og pro stock var i gang så tømtes tribunene.

Det er i motbakke det går oppover

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei..Frode...

 

Hyggelig at vi fikk ut en av folket fra styre og stell..

Masse god innfo her som en aldri har hørt om tidligere...

At folket har meninger er jo klart, blir snakket mye rundtomkring, men som du sier, folk biter det i seg, knytter nevene i lommen og tygger og tygger..

 

Husk på da at det som egentlig er skrevet er oppgitthet om opplegget/systemet/regler/håndhevelser av regler/lisenser/ja den totale opplevelsen av en helg på en dragracebane, IKKE PERSONER...For de gjør sansyligvis så godt de kan, det vet vi...

 

Jeg pleier å smelle litt med dørene og det virker...:D

Det kommer iallefall en reaksjon...

Språk og agressitivitet kan for noen virke brutal, men her nede i dumpa er det vel ikke alltid at ett ord har så brutal mening som det det har for en utenforstående...

 

Sier en "idiot" til bestekompisen sin, så bare gliser han av det, mens sier du til en ukjent at han er en idiot så kommer det vel andre negative reaksjoner...:D

 

Men alle snakker og skriver vi forskjellig... fikk jeg nesten NG i norsk... ja :D

 

Skal prøve å tråkle meg gjennom den lange teksten...:thumb

 

Ja Ja, havnet i løvens hule nå ???

 

Jeg sitter i NDRG styret og er vanligvis arrangementleder, så er nok rette mann til litt diskusjon ja...

 

(Først forklare at arrangementleder er å ha ansvar for allt det

praktiske rundt løpa og må ikke forveksles med løpsleder som har kun løpet.)

 

Grunnen til at jeg svarer post her er vel at jeg er amcar-mann og stadig er innom!

Styret NDRG har policy å holde seg unna slik form for forum så ytringer her er mine personlige!

 

Har prøvd å oppsummert det meste dere har skrevet, og er enig i mye....

-men blir faen så provosert over at det skal være så aggresive og negative holdninger fra Bead + flere som tydeligvis ikke gidder å engasjere seg annet enn å komme med oppgulp.

 

Synd at ikke NDRG vil vise seg i ett moderne informasjonsvelde...

 

oppgulp... nja, hadde vi ikke vært engasjert, så hadde vi vel ikke sagt,skrevet eller snakket med andre likesinnede om detta her... ikke sant?:deng

Min hjemmeside...

http://www.lefsa.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Først forklare om NDRG som klubb.

Oppstarten var nok ment som landsklubb, men ambisjonene har nok sunket drastisk etter 2 gjeldssanneringer og masse plunder!

Pluss at det ikke har vært mulig å få noe større utvalg i engasjerte folk som ønsker å styre saker og stell....

 

Om holdningene blant folka er like dårlige generelt i miljøet som det Bead viser her, så er det jammen rart det finnes arrangører og klubber igjen i hele tatt!!

 

Nå fungere NDRG som et iddrettslag!

Et iddrettslag skal selvfølgelig pleie sine medlemmer, og når medlemsmassen ikke mener noe, så tror vel alle at allt er såre vell...

Selvfølgelig veit vi at mange mener noe annet, men slikt bør vel styret få meldinger om på en litt mere seriøs måte enn via "personlige" forumer???? (Og til og med fra folk som har ekskludert seg selv!:shake )

En annen måte å fange signaler på er at NDRG har bidratt til oppstart av diverse førerforeninger.

Har ikke hørt noe fra disse foreningene på år og dag, så regner med at de dauer fordi ingen gidder å mene noe, så er ikke lett å drive klubb nei.

 

jaha.. Ny info med andre ord...

NDRG er ett idretslag...ja, da ble vel statusen og forventninge litt lavere for de fleste enn det de var før vi leste dette...

 

Men hva er daresultatet av det... ER det medlemmer fra hele landet i NDRG? eller er det kun de som er lokalt tilknyttet??

 

Synd at folk nærmiljøet/de faste ikke sier noe...

Er det fordi folk ikke blir hørt?

er det fordi Forbundet setter så tunge krav at det dreper folks engasjement?

 

 

 

Har jo flere eksempler på at folk er livredde for å ofre tid og energi på å engasjere seg, men da får dere jammen meg slutte å sutre også!

 

-Bead hadde vel en litt aggresiv tråd på NDRG forumet for noen år siden,den daua brått når jeg inviterte deg til årsmøtet....

 

-Sleeper henviser til en tråd på Gatebiforumet som stort sett gjaldt engangslisenser på uregga kjøretøy.

Tråden daua fort som f.... når jeg forklarte at folka dette er problem for må "organisere seg" gjennom NDRG eller en annen lisensiert klubb for å lage sak mot forbundet.

 

Det virker for meg som at Bead og co. + gatebilfolka ønsker å få allt servert i fanget uten å ofre noen ting, og gidder ikke engang komme med fornuftige forslag!

Personlig tror jeg ikke slik tankegang funker i det hele tatt nei.

Kunne ha funka dersom NDRG besto av folk som var så entusiaster at de solgte hus og kasta kjerringer for å samle alle rare sjeler i dragracenorge til en kjempestor dragracefamilie, men tror ikke tiden vi lever i sansynliggjør at noe slikt vil skje!

 

Når det er sagt, så kan det vel sies at dårlig økonomi sikkert har skylda i mye av manglende nytenking.

 

Men som Bead sier: "-er en dum nok til å påta seg ansvar, så gjør jobben da!"

-ja,ja, morsomt om vi hadde stjælt og rømt alle sammen.....

Mange på Gardermoen som gjør en bra jobb, men med større ansvar er vi vel ikke mere en 4-5 personer som bærer hele Gardermoen, og uten "hyggelig" drahjelp fra Bead og co. så er nok saker og ting litt sårbart ja!

 

Hmm...

å skal en svare da tro...

har vært medlem av en av norges større veteranvognklubb i snart 20 år, de siste årene (5) har jeg sittet som nestleder/sekretær, å halvgamle medlemmer med hovedtyngde på 50 år og oppover, så kan du si at vi har hatt litt å slite med, klubbhus, møter,utleie av hus på tomta og ikke minst ett blad vi gir ut..Der jeg har delt ansvaret for redaktørstillingen...

 

Så jeg vet hva du snakker om, når du snakker om drifting av klubb og finne folk til rett plass...

 

Men, av og til, så dukker vi på mennesker som tar ansvar for saker og ting om de blir involvert, med andre ord, man får vite hva som skjer og hvorfor ting skjer og slikt...og blir engasjert...

Min hjemmeside...

http://www.lefsa.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når Bead sier "Noen derfra blir ALLTID sure å mener og tycker folk bare kan holde kjeft, fordi så mange legger ned så mye fritid..." -så er vel ikke det helt korrekt!!!

 

Om noen fra NDRG noen gang har ment det skal holdes kjeft, så er vel det retta mot sure oppstøt uten hold og forslag til endringer, og det får dere tåle!

 

At noen er xtra hårsåre pga det med fritid og mere eller mindre utbrente ildsjeler, så må jeg bare spørre folket:

 

-Er det ene og alene et "slitent" styre i lille NDRG som bør ha ansvar for å trylle frem nye drivsjeler for å drifte hele dragracenorge fremover?

 

-Eller er det hele miljøet generelt?? (Inkludert deg, Bead:pray)

 

Håper dere legger godviljen til og svarer objektivt på dette.

 

Er faktisk veldig ofte det som kommer... Hold munn, eller ta over selv...

 

Diskusjoner om hvordan det har sett ut/hva som skjer/hvordan ting har blitt håndtert, har som regel ent med slike uttrykk og kropps språk...

 

Om det er slik og forstå at vi = (NDRG Idrettsforening og de aktive) skal Drifte gardemoen som en HOBBYGJENG, så JA da skal og burde alle bidra....:thumb

 

Men om Styret i NDRG mener de skal samle alle i miljøet som sine medlemmer, så er det styre sin oppgave å utføre det som må gjøres for at NDRG skal bli HELE norges Klubb for de dragrace engasjerte... eller??

 

er vrangt å drive med "idrettsforening" 15-20-50 mil ifra der ting skjer...åsså har folk litt å pusle med da på tunene sine ...:D

 

men her er det litt opp til sittende styre å kunne engasjere...

 

Kanskje ta inisjativ til samling på Swap meetet i moss i februar??

Min hjemmeside...

http://www.lefsa.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Videre kan jeg prøve å kommentere enkelte ting som er nevnt her!

 

Det med forbundet gidder jeg ikke å prate så mye om, men er ikke mye nytenking og vilje til forandring derfra nei!

 

Det er ganske hårreisende igrunn, at ikke de som drifter norges eneste skikkelige EM bane ikke hører på hva dere mener eller vil forrandre på ting til det bedre...

 

Har du navnene på de som har med dette å gjøre og hvike titler de har?? :deng

 

 

 

Angående missnøye om kostnader og størrelse på team, så er ihvertfall ikke størrelse noe NDRG bryr seg om!

Alle Team kan bestille plass like lang som buss/semi med 8 meters bredde, allt utover dette betales det xtra for!

Hadde det vært snakk om kostnads-differensiering tror jeg det tenkes litt annerledes, og det er vel kort og godt hvor lang tid hver enkelt bruker på banen!

 

Vi som deltagere betaler sikkert gladelig de 1000 kronene i startavgift OM vi viste hva kronene gikk til...

 

Men når rykter går om 50 tusen hit og 50 tusen dit til at en TF / PM bil skal gidde komme...ja.. da blir vel endel litt surmaget...endel knytter nevene i lommen IGJEN...:D

 

Jeg å har Bil , Buss, Motor og greier for en million snart når en eventuelt skal på tur, så hvorfor skal jeg betale, når andre (TROR VI) Får betalt for å komme å leke for "mine" startpenger :deng:deng

 

Å vi hadde syntes det hadde vært skrekkelig morro å kjempa om en slant til turen hjem...ikke smuler....

Min hjemmeside...

http://www.lefsa.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

ET klassene kom vel som et alternativ til bremse/throttlestop klassene som de fleste ønsket vekk, b.la. for å "blidgjøre" publikum, og dette har nok kommet for å bli!

Nå er vel MC klassene på god veg til å bli rydda opp i også, der igården har det vært tendenser til "alle mann hver sin klasse"

 

Ting tar tid på Gardermoen,

-ja vi sliter....

Hovedproblemet er at banen er så hardt preppa, at den blir glatt ved minste form for væske eller dugg.

Store baner i statene har det vel likedann, men har vel "litt" bedre utstyr!

Mantorp slipper litt lettere unna da preppinga der fjernes med knust leca mellom hvert stevne, men så har de vel ikke så bra bane heller...

 

Klasser ja...

Er noe di diskuterer i sverige om dagen...

Detta med ett begrenset antall deltager må jo egentlig være en vits... kommer nok noen til å tenke at, "nei vi gidder ikke melde oss på for det er ikke plass til oss"

 

Som jeg igjen da sier... de fleste kjører jo for hobbyen sin skyld, å 2-3 klasse ET er for meg helt OK, bånn gass og førstimål...om det blir litt tull og bremsing imål, så ser ikke publikum det...bare det blir en STOR lampe som viser hvem som har vinne... :thumb...

 

Så til at TING TAR TID...:D

 

joda, vi forstår at folk skal ha seg en pause og det blir stopp, men når banen er klar, bilene står klare og det rett og slett ser ut til at det bare er for å sløse med tiden, ja, da knytter vi nevene i buksa igjen...

Reiser mann på ett skikkelig "hobbystevne" i sverige, ja så trykker de på biler så mye de orker...

 

Da er det som deltager også helt ok å ikke rekke en runde, da de rekker 5-6-7 kvalrunder uansett liksom...:deng

 

Er det vilje, for mange sjefer, eller har forbundet noen kjepper i hjulene her??

Min hjemmeside...

http://www.lefsa.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår