Gå til innhold

Hva holder Bead-lock på med for prosjekter og hva holder venner å kjente på med?

Ranger emnet


Anbefalte innlegg

  • Svar 13.1k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Da er vi enige :) At det øvre staget er sideflytta noe skal ikke ha så mye å si, men jeg ville sjekka opp om noe fysisk gir seg bak i der ja. Er dette på noen italienerbil?

 

De fleste uoriginale 4-linkene jeg har sett på 240 har pleid å være helt parallelle ovenfra og fra siden, og derfor gi 0% anti-squat. Fint mot brake hop, men jalla mot å få feste mer enn det vektforskyvinga bakover gir. Fordelen er jo en nøytral krengeakse, sålenge den ikke går mot overstyring når man bremser i sving, og bilen fjærer ut litt bak.

 

 

 

Det trengs mer krengemotstand ja, har du vurdert å montere eller lage til en krengningshemmer bak hvis den ikke har? Valgte du fjærstivheten etter utregninger, erfaringsmessig med bilmodellen, eller ut fra eget hode? Jeg vurderer selv å gjøre det samme med bakstillinga mi, og trenger et sted å gå ut fra de latterlig myke originalfjærene (140 lb/in, 1800kg bil).

 

Har sjekka at ikke noe gir seg og finner ikke noe og etter en sommer med hard bruk burde noe gitt seg men det henger sammen.

 

Ja er i Alfa

 

Orginal K hemmer er satt på plass igjen hjalp litt men ikke i nærheten av nok.

 

Fjærtrykket er regnet ut av en svensk kompiss som utvikler chassi på nye volvo og bygger sint utgave av en annen Alfa basert på samme understell så har tenkt litt men han hadde 300punds fjærer i riktig lengde liggande så er litt testing men de bruker det på Escort MKI og II på asfalt og da veier de 300kg mindre en min bil...

 

VI får se nye Bilstein Racing med custom tilpassa ventiler bak skal også på plass.

 

Nå er det husbygging...

Era

Power out of controll is me...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan ikke nå si at 2000 mod. GOLF er en DRITTBIL...

Men etter at jeg , Luzifer og Larsen brukte 25 timer på å kaste på bakfanger, 2 dører og frontfanger i går...

 

Kan jeg jo si det at den teknikeren/ingentingjøren som har konstruert innvendig i dørene på en slik bil...

 

Burde ta seg en LAAAAAAAAAAAAAAANG ferie...

For FY FAEN å knotete, utspekulert og klønete laget...

 

Å hvor smart er det å sette en skrue fra hver sin side på øvre dørhengslen til framdøren??? :deng

Må får ikke inn verktøy engang, pga feste/konstruksjonen til Dasjbordet...MEN .... SLEGGE fikser det meste....:deng

 

Hadde det vært en Toyotabil eller noe annet med kvalitet av samme modell, så hadde jeg aleine brukt bare 3-4 timer...

 

Så om dere kan unslippe....

 

Ikke kjøp sånn bil om dere kunne tenkes å være så heldige at dere må skru selv...:thumb

 

MØKKABILMØKKABIL :D:D:D

Min hjemmeside...

http://www.lefsa.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøp/salgs tråder skal ikke ligge andre steder enn under kjøp og salgs delen. om det er noen uklarheter i det, så er det VI som styrer denne tråden og ikke du, så send oss gjerne en PM..

 

Hvem som har sletta innleggene dine klarer du fint å se selv, men for å hjelpe deg litt på vei så er det undertegnede..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår