Gå til innhold

Hvorfor kjøpe wrx når gtx/gtr går minst like bra?

Ranger emnet


Rafo

Anbefalte innlegg

girkassa......er....ikke.....en.....svakhet......!

 

vel... det er iallefall brukern som er feilen i 95% av tilfellene!

 

nok en gang, bytt olje på hoved og transferkasse hver 5000(som det står i brukermanualen), og ikke riv løs på 6500 på tørr asfalt og legg igjen doughnuts, så gåre helt fint!

 

litt sunn fornuft på bruk av bil, så holder de kassene veldig bra mtp. størrelse på kasse, og ytelser på bil.

 

Hvis det skal byttes olja på diffene og gir på hver 5000 så er dette dårlig, på min mx5 så er det sjekk intervall på 75000, men eg bytter på hver 10000, derfor er eg bekymret, og går det ant og skaffe nye kasser om disse eksploderer som eg har klart på mine 323 og 626, og hva vil en ny koste, blir det for dyrt så må man feks stresse med å skaffe en 323f girkasse og sette på. og nedgradere til fwd. Har desverre hørt om for mange ødelagte kasser på gtx/gtr at eg tør å kjøpe disse, og 90 prosent av alle salgsannonsene står det ny overhalt girkasse, og som oftes av de selv i en skitten garasje med o erfaring av denne jobben.. Men eg liker egentlig ikkje subaruen heller, eg digger 323 gtr, men er bekymret..

http://www.bilforumet.no/faq.php

Maks 5 linjer i signatur

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 50
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Sett faktaene opp mot hverandre:

 

mx5: 1,6-1,8 liter, rundt hundreånoe hester, rettstillt motor, bedre plass til kasse, bakhjulsstrekk.

 

GTX/GT-R: 1,8 turbo, 165 til 185 hester org, men de fleste er justert til rundt 200 hester, tverrstillt motor, mindre plass til girkasse=mindre kasse, OG du skal ha plass til en transferkasse i tillegg, for å få 4wd?`

 

ting sier seg selv, mindre deler=større sjangs for at noe går gæli om det ikke vedlikeholdes. hvor mange andre fabrikanter i verden har døtta 185 turbomata hester og 4wd ned i en liten rotte av en bil? nissan?

 

Alle biler med litt pulver i børsa, krever vedlikehold, og GTX/GT-R er en ganske ekstrem bil m.t.p størrelsen sin :)

Det at mange begynner å få overhalt kassa si, kan det henge sammen med dårlig bruk av bil, dårlig vedlikehold fra gammel eier, eller at eier faktisk vedlikeholder bilen sin, samt at kassene har holdt 13-14 år med konstant juling? :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jo forresten.... hva om du stiller opp med imprezan din, og vi stiller med en GTR.... og du blir frakjørt da........ er du villig til å spise subarucapsen din? og subarujakka? og subarubuksa? og norgesflagget med isydd subarumerke, velbrukt i de svenske skoger? og varmedressen din,også påsydd subarumerke, velbrukt i de svenske skoger? og seff. dekalene dine...? bare lurer.... siden du er cocky nok til å i det heletatt gidde å komme inn på mazdabiten for å gjødsle litt rundt deg.....?

Tror muligens jeg hadde revurdert å stille opp til kappkjøring mot iceman sin STI. :thumb

Spooz

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår