Gå til innhold

Service Smart Roadster


Hoggen

Anbefalte innlegg

Beklager off topic, men hva får dere til å kjøpe Smart biler? Jeg synes de er stilige, spesiellt den lave, litt lange "roadster". Hva er positivt med å eie den bilen? Er de spreke, morsomme å kjøre, eller er det noe annet som er spesiellt positivt ved dem?

 

 

Skal ikke for mye IQ til for å skjønne at denne Smart bilen (roadsteren) ikke er noe fornuftig kjøp! (Lite baggasjerom osv. kanskje litt dyr også, men passer inn i det norske avgiftsystemet perfekt) Uansett så er det heller ikke derfor vi kjøper den..... For min egen del må jeg vel si at det er gliset den gir meg HVER gang jeg er ute å kjører som gjør at jeg digger denne kjærra! Bilen har ikke noe super bil toppfart (195++) Men på en svingete "bakvei" finnes det lite som er like moro å kjøre som denne saken her. Sitter som støpt på veien! Og alle som har prøvd bilen min gliser de oxo :D

Hvis det er noe som skal kritiseres, så er det soft-touch girkassa som desverre suger litt på disse bilene. Men utenom det, så er dette en go-kart...

Poztmanpat

BRABUS - Got to love it

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt gocart følelse over bilen? Kunne tenkt meg en, for de er dritstilige, men på den annen side må jeg også ha muligheten til 150-200km/t marsjfart. Hvordan er bilen i høye hastigheter?

Ikke greit å være 22 år og ha lyst på alt :)

 

Nå har jeg BRABUS utgaven som har sportsunderstell +++ Denne saken er ihvertfall en drøm og kjøre i 150+!!! Eneste en kan klage på er vel vindsuset i caben... Men det er jo egentlig bare en del av opplevelsen :thumb

Poztmanpat

BRABUS - Got to love it

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en trimmet Roadster Coupe som yter 115hk. Lader 1,7bar. VELDIG gøy sak. Også på vinter. Slår jeg av ESP sånn som føret er nå så spinner jeg den sidelengs i 4. gir. Å med den akselavstanden er det spennende. På tørt føre skal man ha ganske mye effekt og bra understell på en annen bil for å holde følge på svingete vei, å det er jo dette bilen er konstruert for.

Ellers kan det jo sies at 0,6l på mila blanda kjøring er et pluss, samt at taket kan tas av. Minuset er jo plassen inni. Har jo bagasjerom foran og bak på tilsammen 248liter, men store gjenstander er et problem en sjelden gang.

-92 Mazda Rx-7 Twin Turbo

x-03 Smart Roadster Coupè 115hk/190nm 1,7bar

x-92 Ford Sierra Cosworth 4wd LTD EDT

x-00 Ford Mondeo ST200

x-96 Audi A4 TQ 330hk/450nm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 year later...

leste litt når dere snakket om garanti. vet ikke hvor lang Garanti tiden er på smart bilene, men i henhold til forbrukerkjøpsloven så har man 5 år reklamasjon, det vil si at om det lekker vann etter garantien har gått ut, kan man reklamere på det og det skal bli en "garanti" reparasjon

-15 Skoda Octavia

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår