Gå til innhold

Ønsker du å godkjenne din ombygde bil?

Ranger emnet


Överladdaren

Anbefalte innlegg

Har kommet i kontakt med en kjernekar i Tyskland som driver profesjonelt med ombygging av biler, med hovedvekt på BMW. Han har et tett samarbeid med den lokale TÜV stasjonen og kan derfor være behjelpelig med godkjenning av ymse prosjekter.

 

Spurte han om ombygging av Audi 80 med 2,2T 20V og fikk beskjed om det overhodet ikke var noe problem så lenge bilen ble stivet, og bremser og hjuloppheng stod i stil med effekten. En av mekanikerne hans bygger for tiden en Scirocco med Audi V8 Biturbo og Quattro, og den blir godkjent, så det meste er mulig så lenge det er seriøst.

 

 

Han kan kontaktes via hjemmesiden eller via meg. (Han prater kun tysk) Vennligst ikke kontakt han dersom prosjektet ikke er 100% seriøst og du ikke har pratet med biltilsynet på forhånd. Han har nok å gjøre uten å bli plaget av norske bakgårdsmekkere.

1992 Golf 2 Pasadena

1983 Alpina B9 3,5

1987 Suzuki TSX

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, egentlig.

 

Men det som er veldig viktig å huske på, er å prate med biltilsynet underveis i byggingen, og høre hva slags dokumentasjon de krever. Her er det lett å falle i fella og godta det svaret som den første statsansatte nepen gir deg. Få kontakt med en som har godkjent prosjekter tidligere og som vet hva det innebærer så slipper du dumme svar og masse stress.

 

Bør dog nevnes av godkjenningen neppe kommer på mindre enn 700 Euro (5.600 NOK) og turen kjapt koster 4.000 - 6.000 kroner med hotell, bensin og ferge etc.

1992 Golf 2 Pasadena

1983 Alpina B9 3,5

1987 Suzuki TSX

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bryr meg lite om godkjenning, men bilen er kraftig ombygd alt, og verre skal det bli.. Har nå skamtrimmet motor som skal strokes til 2.6 liter og ca 300 hester i vinter om alt går som planlagt.. CA 230 nå regner jeg med..Understellet gjøres gromt i dettee øLblikk, og bremsene skal oppgraderes iløpet av måneden.. Så skal diffen overhales, da den er litt sliten, men det tar jeg nok sammen med motorbygget i vinter... Skal se om jeg får fatt i en kasse med rette drev som tåler bank, og så skal det bli bra... Gleder meg til neste år!!:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Robert

Bryr meg lite om godkjenning, men bilen er kraftig ombygd alt, og verre skal det bli.. Har nå skamtrimmet motor som skal strokes til 2.6 liter og ca 300 hester i vinter om alt går som planlagt.. CA 230 nå regner jeg med..Understellet gjøres gromt i dettee øLblikk, og bremsene skal oppgraderes iløpet av måneden.. Så skal diffen overhales, da den er litt sliten, men det tar jeg nok sammen med motorbygget i vinter... Skal se om jeg får fatt i en kasse med rette drev som tåler bank, og så skal det bli bra... Gleder meg til neste år!!:D

Hva slags bil/motor har du?

4-sylindret?

Sugemotor eller turbo?

Tlf. 984 99 155

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Vegard

Hva slags bil/motor har du?

4-sylindret?

Sugemotor eller turbo?

 

 

2.0 snurrbo.... Verdt å merke seg er at jeg ikke har fått bekreftet at 2.6 veiven passer, men det er felre som sier det. Vet du noe om dette kanskje? 4 cyl foresten...

 

Bare ny veiv skulle slenge meg opp i nermere 250, og med en T3, og nye stempler, med modifisert\ny ECU, så skal ikke 300 være uoppnåelig... Da blir det gøy! Men penger er en vesentlig faktor da....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår