Gå til innhold

Toyota Avensis

Ranger emnet


pettergutt

Anbefalte innlegg

Må bare føye på noe her.

Jeg jobbet litt oss Harila (Toyota forhandler) og skrudde litt på avensis. Jeg kunne jo ikke en dritt av det en makanikker kan. Men steike den var lettskrudd. Og problemene var små.

Fikk se papirer på hva som var mest vanlig reperasjon på bilene. Og det var de som var gratise. Altså Toyota fant ut at kundene skulle ha bedre deler. Ikke at det var noe stort som var galt da.

 

Og ene som jobbet der hadde mange år erfaring med skruing på Audi og Vw og han sa at det tok han dobelt så lang tid og bytte en del på Audi/Vw som på en toyota.

Så da kan man jo lett tenke seg til at å ha en toyota inne på verkstede er billigere en Audi og Vw.

 

Ikke det at jeg har noe i mot tyske gode biler. Før bra biler er dem, men dyre og holde vedlike.

Derfør jeg vurderer og kjøpe en avensis og låne penger til kjøp siden jeg vet det ikke er mye vedlikehod. Og at jeg kan betjene låne bedre på en avensis en en a4/a6 feks.

Før skjer det noe med bilen så vet jeg at det er billig og går fort å fikse det.

 

Å så må folk slutte å være så sta.

Men greit en som har en audi så er jo det den beste bilen.

En som har bmw så er jo det den beste bilen.

smak å behag og økonomi spiller jo stor rolle før hva man velger og liker

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 32
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Interessant diskusjon, selv om merkeskylappene sitter vel tett hos enkelte.. Jeg er hverken noen stor fan av Toyota eller Audi, men har kjørt mange typer av begge merkene. Jobber som bilmek hos et konkurrerende merke.

 

Interiørkvalitet er diskutert her. For å si det enkelt. Ingen gjør dette bedre enn Audi, og ingen klarer å få det til å virke billigere enn Toyota og div andre merker fra østen. Understreker at jeg snakker om opplevd kvalitet, følelsen brytere og overflater gir. Men jeg er helt sikker på at Toyota sitt interiør klarer alderen bedre enn Audi sitt

 

Og da er vi over på driftssikkerhet. Japanerne har fått mye skryt, og det er vel fortjent. Men det har også sin pris. Alt er veldig enkelt og rett frem, og det går igjen i kjørefølelsen. Jeg våger påstanden om at hvis du lukker øynene merker du ikke om du kjører Toyota, Mazda eller Nissan. Alle føles likedan både i giring, styring og kjøreegenskaper. Det fungerer alltid, men det er liksom alt. Det frister liksom ikke med litt aktiv kjøring, hele bilen gjør den jobben den skal gjøre, og ferdig med det. Motorene mangler snert, hjuloppheng sørger kun for at hjulene ikke stikker av. Her har en del tyske merker gjort det litt annerledes. Hjuloppheng o.l. blir utviklet med tanke på attraktive kjøreegenskaper,som igjen fører til "multiknirk", innvendig er det litt mer fancy løsninger som ikke bestandig virker, bilene er rett og slett litt mer snobbete mens japanske biler blir mer Rema og "det enkle er ofte det beste"

 

Motorer: Jeg har kjørt 140 hk TDI passat, og jeg har kjørt 177 HK Avensis. VAG motorn er helt grei, omtrent som forventet. Avensisens motor skuffet meg stort, den gikk ikke noe dårligere enn 140 HK VAG, men den gikk sannelig ikke mye bedre eller. Virket sedat, gjør bare jobben sin, og utmerker seg ikke i det hele tatt. Hadde noen sagt 140 HK / 350 Nm hadde jeg ikke tvilt på det

 

Men at det tar lengre tid å skifte en komponent på en VW/ Audi enn det gjør på en Toyota forundrer meg stort. At det tar lengre tid å skifte et multilink oppsett kontra MC Pherson sier seg jo selv, men japanerene er veldig glad i skruene sine (med god grunn, topp kvalitet), og de bruker veldig mange av dem. Så der har jeg litt motsatt erfaring

 

Det koker ned til at noen liker skreddersøm med dårlig tråd, mens andre foretrekker Freetex

Bilforumet.no
Moderator

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår