Gå til innhold

sport spider


sindrulf

Anbefalte innlegg

er handlingen bedre på denne i svingene en lotus elise.

elise veier mindre, men har hørt at den kan være skummel i svinger pga dårlig vektfordeling. jeg vet at det er to her på forumet som har prøvd elise, tror han ene var loppa.

 

loppa, kanke du løpe og leie elise og teste den litt i forhold til spidern:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe...

 

Har ikke hatt gleden av å teste Elise'n enda. Skulle gjerne gjort det, men sjangsen har ikke bydd seg...

 

Spideren derimot har jeg kjørt og er hittil den eneste bilen som har gitt meg gledestårer ved testing. (Har kjørt "det meste" etter 7 år i leasingbransjen ;)) Det er ren kjøreglede i hver eneste meter du ruller med den bilen. Det er ikke lett å overføre den opplevelsen til tastaturet, men det er vel ca snart 4 år siden og jeg får fortsatt frysninger på ryggen når jeg tenker tilbake på den uken jeg lånte den bilen :)

 

Spideren er tilnærmet bredere enn den er lang. Elisen virker en god del høyere, bortsett fra det så har jeg nok ikke det rette sammenligningsgrunnlaget fra den bilen.

 

Grombiler er de begge to :D

2001 Audi Allroad 2,5 TDIQ

1988 Audi 90Q/S2 3B - Baneprosjekt

x-'95 Audi S6 4,2 V8

x-'94 AudiCab 2,8

x-'99 Golf GTI 1,8T

x-'98 Renault Megane Coupè

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville nå tippet Spideren like lett som Elisen jeg. Har ikke sjekket, men såvidt jeg husker er hele bilen er i aluminium og karosseriet er av glassfiber/plast. Det skiller ikke mye hvertfall.

 

Noen som har nøyaktig vekt, mål og hk/nm på disse 2 ?

2001 Audi Allroad 2,5 TDIQ

1988 Audi 90Q/S2 3B - Baneprosjekt

x-'95 Audi S6 4,2 V8

x-'94 AudiCab 2,8

x-'99 Golf GTI 1,8T

x-'98 Renault Megane Coupè

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Loppa

Ville nå tippet Spideren like lett som Elisen jeg. Har ikke sjekket, men såvidt jeg husker er hele bilen er i aluminium og karosseriet er av glassfiber/plast. Det skiller ikke mye hvertfall.

 

Noen som har nøyaktig vekt, mål og hk/nm på disse 2 ?

 

 

Rennåån er mye tyngre, tok vi ikke dette et annet sted?

The problem with me, they tell me, is that I use people, and love things

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by sindrulf

 

jeg har:D

 

elise: 675kg 120hk 166nm 3.72 x 1.70 x 1.20

 

spider: 790kg 150hk 186nm 3.81 x 1.83 x 1.28

 

(lengde x bredde x høyde)

 

 

 

Spideren kom i to utgaver, med og uten frontrute. Vekten for sistnevnte er 953 kilo.

The problem with me, they tell me, is that I use people, and love things

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by sindrulf

jøss, da er den jo ikke lettere en poloen jeg driver og selger nå da,

og den har hvertfall ikkeno aluminiums chassi:eek:

 

Den har vel mye stivere karosseri og er mere kolisjonsikker. Polo er en konebil.. ikke en sportsbil ;)

"fuck the respect - I want the bitches!"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by sindrulf

polo: stålchassi + masse utstyr + tak = tung

spider: aluchassi + ikke utstyr + ikke tak = enda tyngre:eek:

 

Biler uten tak er tyngre fordi at det må mere avstivninger til for å få chassiet stivt. Spider, som er en skikkelig kjøremaskin trenger enda stivere chassi en en vanlig bil..

"fuck the respect - I want the bitches!"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår