Gå til innhold

Polly Motorsport Transam

Ranger emnet


Anbefalte innlegg

  • Svar 48
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

satan og rå cheers tid er den ferdig ,noen som hvet mer om bilen? motor? div

Først hadde han sugemotor med sprut, bremset 748 hk hvis hukommelsen min ikke spiller meg et puss..

HAn monterte deretter twin turbo som han kjørte med en eller to sesonger, han bremset da i overkant av 1100 hk.

Nå med kompressoren så regnet han visst med 1500 + gass hvis ryktene er sanne, så dette blir heftig!

[x] 2000 Topkart Yamaha 100

1986 Fiat Ritmo Abarth 130TC

[x] 1987 Fiat Croma Turbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heres a spec sheet written in cooperation with the owner:

 

1986 Ponitac Trans Am, GTA aero package

Owner: Pål Arvid Blytt, Bergen, Norge.

 

Engine: 540” Donovan aluminum block with Scott Shafiroff ported Dart heads and matched Dart intake. 4.50” bore 4.25” stroke. Cailles billett crank, Oliver rods, JE pistons 10.78 compression. Competition Cams 250 deg rollercam at .650” lift with Jesel 1:1.7 roller rockesr. Autronic SM2 fuel injection with MSD ignition. NOS Fogger two stage kit (150hp + 250hp). Moroso dry sump lubrication with external reservior. Hand built exhaust system with backpressure operated muffler bypass for silent cruising yet thunderous races.

 

Transmission: Precision Industries converter, 4500 stallspeed. 4L80 prepared by Ole Ringstad. Manual shifter. 0.75:1 4th gear and 3.00:1 rear end for a teoretical top end of more than 400km/h!

 

Susp front: Art Morrison forged, all bushings replaced with uniballs. Adjustable Koni coilovers. 36mm Herb Adams stabilizer. (Racing Selholm coilovers being developed)

 

Susp rear: 3.00:1 9” Ford with Mosler shafts. Lightened aluminum center with Detriot Locker diff. Custom adjustable three-link rear end, all uniballs. Adjustable Koni coilovers. (Racing Selholm coilovers being developed)

 

Bremser: Front Audi RS4 360mm floating discs and four piston Baer calipers, rear 12.5” Wilwood vented discs and four piston calipers.

 

Tires: Front 245/40/20 Michelin Pilot Sport, rear 285/35/20 Pirelli Pzero. M/T ET Street 820/11,5/15 for drag.

 

Rims: BBS RC 9x20” og 10x20”.

 

paint: Original and well broken in.

 

Interior: MOMO Corse FIA approved racing buckets, Autometer instruments, Simms fourpoints - and a 20 lbs NOS bottle!

 

ICE: Pioneer CD-player and speakers up front, 783kW all aluminum subwoofer..!

 

Weight: 1835kg (4110 lbs). Distribution 50/50% when fuel cell is half full.

 

Performance: DIN 780hk/6800 and 940 Nm (695 lb/ft) /5000 in engine dyno. Power on NOS calculated by Precision Industries at 1065hk (that's what it would take to slip their converter to redline)

 

¼ mile 10.06 sek/228,8 km/h (142 mph) at Gardemoen - 10,41s/221 km/h (137 mph) on Pirelli PZeros at Mantorp. 1/8 mile 6.501 sek/180 km/h at Gardemoen. SM2 logs reveal 0-100 km/h (0-62 mph) in 3.5 sek street tires on street, 2.8 sek street tires at Mantorp and 2.5 sek DOT radials at Gardemoen raceway. Top speed power restricted at ~ 350 km/h, fastest driven is 330 (205mph) and climbing.

 

hope you can understand my english, technical terms are a bit hard for a Norwegian. No Speedvision here!

 

1/4 mile 9.73 149mph

1/8 mile 6.42 118mph

 

Det er fra 2003, men det er jo vartfall en pekepinn på hvor mye hester det er;)

http://www.turbo-kid.com

'94 Mazda RX-7 FD R-2 LHD USDM

'93 Mazda RX-7 FD RHD N/A JDM

'93 Mazda RX-7 FD LHD Touring USDM-Solgt-

'82 Toyota StarletR.I.P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er jo når han kjørte uten overladning, og han har jo modifisert motoren for andre gang nå siden det..

 

såppas:P syyk bil, leste om den i amcar i 2003 syntes den var rå da, men den blir jo bare værre og værre:D

http://www.turbo-kid.com

'94 Mazda RX-7 FD R-2 LHD USDM

'93 Mazda RX-7 FD RHD N/A JDM

'93 Mazda RX-7 FD LHD Touring USDM-Solgt-

'82 Toyota StarletR.I.P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår