Gå til innhold

Hjelp!!!!

Ranger emnet


Anbefalte innlegg

jeg må bare si at en Nissan 100NX er en bil man blir forelska i ! :D

 

http://www.carcept.com er det en kul fullstyling til den for rundt 13000,- +Lakkering !

 

Men hvor mye koster en 200sx motor ?? og er det stress og bytte ?? er det noen som eventuelt kan hjelpe meg? :) skulle gjærne hatt litt mer futt en de 90hk som sitter der nå..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke peiling hva motoren koster.. du får ringe en skrotnisse og høre :)

 

MEN: var jeg deg ville jeg sjekket om det virkelig gikk an.. det er sansynligvis ikke spesielt lett.. 200sx-motoren er jo ikke tverrstilt, og du må sansynligvis få laget nye rør, og dem er det MANGE av. Intercooler må du jo også ha plass til. Alt i alt: den passer ihvertfall ikke som noen hånd i hanske..

Hostmaster http://www.200sx-ogn.org

-----

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by LilleGud

okay... vel... da får vi se på det litt senere tenker jeg.. ;( men det hadde vært morro ! :D

 

Du får skaffe deg et ZEX anlegg du også, med ZEX spesial tennplugger burde vel motoren tåle litt.

Det kittet de har kommer med nozzler som gir ca.55, 65 eller 75hk, så velger man hvilken nozzel man vil bruke.

6000kr er jo ikke så mye penger for noe så morro :) :cool:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har store planer om bilen og det vil gjøre vil koste en del arbeid og penger,en bra 200sx motor fra Sverige vil koste 10-12000 kr,driverket (gir og drivaksler)må byttes,girkassa og aksler bør en ta fra en Sunny GTI-R da har du noe som tåler de hestene.Neste problemet er at kassa passer ikke på motoren men jeg trur du kan bruke cluths huset fra en nyere Blubird med framhjulstrekk der er motoren den samme som 200 sx.Bunnpanna på motoren må bygges om mulig du kan bruke panna fra en Blubird,motorfester må byttes (Blubird???)Den kan bli problemer å få plasser Intercooleren så den må mulig byttes.Eksos anlegget må byttes inkl.eksos manifoild som du antageligvis må få laget jeg kan ikke komme på i farta at Nissan har levet noen framhjul drevne biler med 200 sx turbo motoren.Lystgass vil jeg fraråde på det sterkeste det vil en standar motor takle dårlig da må evt koste på den også et lass med penger men det var vel ikke noe problem slik jeg så tidliger i diskusjonen.Ikke bli overasket hvis ombyggingen kommer på 40-50000 kr skal du i tillegg ha lystgass så regn med tot.kostnader på 100 høvdinger da har du også forsterket motor/driverk til å takle alle HK du har tenkt å tyne ut,uansett lystgass er drepen for en motor.Jeg har selv vært Nissan frelst i 15 år og vet at trimming koster flesk.En Jon Espedalen fra Bø i Telemark er vel en av de som har mest peiling på Nissan i Norge så han kan komme med en del verdifulle tips.

Lykke til med evt.ombyggingen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår