Gå til innhold

Hybrid: Toyota Corolla 96 sedan Prosjekt ombygging

Ranger emnet


hybrid

Anbefalte innlegg

lest igjenom tråden din her nå. ser nice ut det der ja, som det sto i første inlegg så sa toyota at det var umulig å få det godkjent? jaja fint med regelendringer som er nå da, så lenge alt er seriøst bygd og forsvarlig i følge hk osv så er det fult mulig å få det god kjent.

 

og ps strømmen ligger faktisk ikke i oslo. bommet med et fylke der hehe. ligger i akershus vettu.

 

men lykke til med bygget. ingen ting er som å se noe litt annet prosjekt bygg en alt det andre like der ute. så stå på og lykke til videre

Mvh

Ole-P

[o] - Subaru Impreza 06mod 2,0l ---- [x] - Corolla e11f, 01 mod 1.4l (vrak-front mot front)

[x] - Bmw e30 320i 87mod (hugget) --- [x] - Golf 2, 90 mod 1.8gl (vrak)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 40
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

den rev'er 8500. og ja, det var utforbi oslo en plass.. nordover:P husker ikke helt hvor. Men nå sender sikkert egon hjulnava i løpet av neste uke.. så da bygger jeg om neste helg om alt går etter planen. Jeg må gå over kaliperene og se om de er i forsvarlig stand også.

 

4age tåler alt. og det er ikke pes og pygge om til turbo:) det er bare kos, MERK: SVEISING ER KULT. (manifold) så om jeg kommer over deler (Noe de har tilstrekkelig av i danmark) så bygger jeg om, men dette med tiden. skal hive oppi stålombundet topp pakning på ca 0.8mm eller kanskje 1mm. får se.

Men i kveld er det torsdag, og jeg skal ut og kose meg:)

 

Takk for svar;) bare fortsett og kom med forslag.

 

P.S understellet fra ae92'en kunne jeg ikke bruke.. da bærebroa var vekkrusta.:P forstår ikke hvordan jeg kom meg hjem med det første heller. Så

jeg går får originale stag og bærebro, og får nav fra en ae101(2) bak.

Dette skal nok gå bra håper jeg.:) Bilder kommer så fort gamlingen får lasta dem over:)

 

EDIT. Der hvor det stod 6500 så mente jeg 4e-fe'n som står oppi nå.. tnekte jeg skulle leke meg med den litt.

2003 Audi A4 Avant S-Line 1.9 TDI 130hk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

En liten oppdatering fra min side.

Det har vert en stund siden jeg oppdaterte sist, grunnet jeg har jobbe mye, vanlig og med bilen:)

 

Det har vert stor framgang vil nå jeg si.

Understell er klart til montering, jeg fikk hjulnav fra en ae111 fra egon i danmark.

Det blir ebc skiver framme og bak, med greenstuff klosser. og sikkert litt mer senk.

 

sånn motormessig så har toppen vært inne til maskinering.. har fått tetta den igjen og skaffa paknings sett.. blokka har blitt pussa ned og lakkert sølvgrå. topp dekslene er også blitt lakkerte sølvgrå og innsuget og diverse løse deler står for tur. motoren er levert inn til en kompis av meg. så den står på verksted. vi skal sette den sammen i lag. siden dette er første motor jeg rukler med så vil jeg ha en som våker over meg mens dette foregår. den skal plugges sammen neste helg:)

 

Har fått ny fordeler sendt med posten fra sigheri, samt et veivhjul som jeg trenger.

 

jeg håper jeg får digitalkamera til hjul.. da blir det masse bilder fremover! yodude

 

!!

2003 Audi A4 Avant S-Line 1.9 TDI 130hk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 weeks later...

NÅ har jeg motatt sideskjørt og øyelokk fra trc t uning.. og bestiller nok bakfanger i løpet av januar.. Motoren kommer seg etterhvert.. innser det er UTROLIG mye arbeid iom jeg plukker hele motoren.. (ikke akuratt et pluss at jeg ikke har skrudd på en før da:P) Men nå fikk jeg nytt verktøysett til jul så skruings blir det framover.. men snø sesongen nærmer seg.. og da er det brettkjøring på meg!! yodude

2003 Audi A4 Avant S-Line 1.9 TDI 130hk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Nå til helgen begynner monteringen av motor. jeg har gått til innkjøp av et nytt pakningsSETT, nye rammelager, nye rådelager, stempelringsett. Nyoverhalt topp, fordeler fra en toyota celica -87 (takk sigurd) og et nytt gammalt veivhjul:P

 

Planen er og få montert inn motoren mellom den 14.april og 24.april.

Da er planen å bytte bremser og motor.

 

nå som jeg har demontert HELE motoren.. alt er i fra hverdandre.. har dere noen råd til hvordan jeg skal gå fram under montering?. og er det noen her som har peiling nok til og svare meg på om girkassa som står på min nåværende motor(1.3l 4E-FE) passer på (4AGE) ?

2003 Audi A4 Avant S-Line 1.9 TDI 130hk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Da har monteringen begynt.

Fikk ikke så mye tid til og skrue, men fikk bytta rammelager, og satt i veiven. bytta rådelager og satt i stempler. så skal jeg skru neste helg også. da skal jeg nok få gjort en del:)

 

Vurderer også og investere i NOS. billig trim:) :iconsm

2003 Audi A4 Avant S-Line 1.9 TDI 130hk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...
  • 4 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår