Gå til innhold

Min Honda CRX '89 :)


ChR|S^_

Anbefalte innlegg

:) No worries, tenkte jeg bare sku si det....

 

Har sett at man kan få bytte motor fra feks japan inn til landet for rundt 20000, men det var da B16A motor komplett med harness, akslinger og div annet...

Ventiltetninger og stempel ringer skal vel egentlig ikke være så dyre i seg sjølv trur jeg, (har ikke sett priser på det). Man skal vel også ihvertfall hone sylindrene om man bytter stempel ringene, ellers så kan de får nedsatt funksjoon og bli like dårlige som de gamle.... om ikke annet ihvertfall sjekke sylinder veggene for skader osv...

Har hørt det skal være mulig å sjekke nærmere om det er stempel ringer eller ventil tetninger ved å ta kompresjons test på motoren. For så å helle litt olje inn i sylinderen for å se om dette øker kompresjonen eller ikke....hvis det øker så er det stempel ringer hvis det ikke gjør det så er det ventil tetninger.... husker ikke hvor jeg fant det, men ikke skyt meg om jeg er feil....:)

Honda CRX VT

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 74
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

:) No worries, tenkte jeg bare sku si det....

 

Har sett at man kan få bytte motor fra feks japan inn til landet for rundt 20000, men det var da B16A motor komplett med harness, akslinger og div annet...

Ventiltetninger og stempel ringer skal vel egentlig ikke være så dyre i seg sjølv trur jeg, (har ikke sett priser på det). Man skal vel også ihvertfall hone sylindrene om man bytter stempel ringene, ellers så kan de får nedsatt funksjoon og bli like dårlige som de gamle.... om ikke annet ihvertfall sjekke sylinder veggene for skader osv...

Har hørt det skal være mulig å sjekke nærmere om det er stempel ringer eller ventil tetninger ved å ta kompresjons test på motoren. For så å helle litt olje inn i sylinderen for å se om dette øker kompresjonen eller ikke....hvis det øker så er det stempel ringer hvis det ikke gjør det så er det ventil tetninger.... husker ikke hvor jeg fant det, men ikke skyt meg om jeg er feil....:)

 

Okey :) Får se hva jeg kommer fram til når det gjelder motorn min :S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
  • 4 weeks later...
  • 2 weeks later...
  • 6 months later...

Hehe, ikke nå ;) Bilen er under STOR oppussing, kan legge ut bilder av øktene her om dere vil? Legger også ut noen bilder av bilen før jeg begynte på den :)

 

Dagen jeg kjøpte den:

IMG_5666.JPG

 

Interiøret, samme dag:

IMG_5673.JPG

 

Vinterfelger og nytt emblem:

IMG_6891.JPG

 

IMG_7588.JPG

 

Interiøret fått seg litt lakk:

IMG_7615.JPG

 

Anlegget:

IMG_8067.JPG

 

IMG_8104.JPG

 

Ellers ligger mer bilder av prosessen i signaturen min!

 

Nyvasket:

IMG_8333.JPG

 

IMG_9097.JPG

 

IMG_9102.JPG

 

Når jeg bygde anlegg, endte jeg opp på disse komponentene:

 

CD-spiller: Kenwood KDC-W7531

Forsterker: Audison VRx 6.420.1 :D

Subber: 2stk Zachry BX-815 15"

Komp.sett framme: 1 stk Phoenix Gold OctaneR 5.25"

Komp.sett bak: Ikke bestemt ennå.

 

Ellers har bilen fått seg ny takluke i carbon, lakkering av div interiørdetaljer, rødt Honda TypeR emblem på panser å mye mer jeg ikke kommer på i farten.

 

Bilen er nå under oppussing som sagt, har tatt all rusten, som det var noe jævlig av, tectylert hele understellet, nye polyurethan-foringer på hele understellet er bestilt, og bestiller snart nye senkefjærer. Ellers har jeg malt opp igjen motorrommet, fjernet vingen osv..

 

Planene fremover for motor er:

 

* Ny motor, bestiller fra USA, gått 70 000.

* Ny eksos HELE veien, ikke bestemt meg for merke ennå.

* AEM Cold Air Intake

* Exedy Clutch

* Lettet svinghjul

* Short shift

* Koyo Alu-radiator

osv

 

Styling:

Hemmelig :)

 

Så? Skal jeg legge ut bilder av hva som skjer for tiden?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Legger ut bilder av øktene jeg har hatt til nå.. Kopierer fra et annet lokalt forum, der jeg har skrevet på dialekt. Gidder ikke å endre på det, får heller skrive på bokmål på nye oppdateringer.

 

He fått mej arbeidsbil, en rå Volvo 460SE, som ej monterte litt anlegg i, å ej får låne garasja t brorn min. Begynte i går, den 27.8 å demontere, he fått av det meste av fangera å diverse stasj. Planen e å få på litt moderat styling, kanskje en grommare motor, får sjå ka jobb ej får mej til hausten

 

Legg ut litt bilde av gårsdagens økt ej da..

 

Arbeidsbilen:

IMG_9595%20(Small).JPG

 

Anlegget:

IMG_9596%20(Small).JPG

 

Garasja:

IMG_9597%20(Small).JPG

 

IMG_9602%20(Small).JPG

 

Bilen tok forresten inn vatn bake, å her tru ej feilen va Litt dårlige pakninga på baklyktene.

 

IMG_9607%20(Small).JPG

 

 

Å som sagt tidligare i tråden her, å som sikkert mange fekk me sej på autoslalom, so hadde bilen min et rimeli høgt oljeforbruk. Her e det ej tappa av: hehe

IMG_9616%20(Small).JPG

 

Endeli:

IMG_9620%20(Small).JPG

IMG_9621%20(Small).JPG

 

Vakkert!

 

IMG_9623%20(Small).JPG

 

IMG_9626%20(Small).JPG

 

IMG_9627%20(Small).JPG

 

Blei forresten litt høgare bake ette anlegge kom ut:

IMG_9630%20(Small).JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Off.. Begynne å bli litt deppa Rust, rust å litt meir rust.

 

Fått skuta på bukka

IMG_9743.JPG

Den kledde virkeli volvo-felga

IMG_9744.JPG

Dama vaska hjulbua

IMG_9745.JPG

Resultat:

IMG_9750.JPG

Litt meir vasking:

IMG_9754.JPG

Vidare demontering, nest fremste delen av eksosn set som støpt!

IMG_9784.JPG

 

IMG_9786.JPG

 

IMG_9787.JPG

Rustsliping.. Mesteparten av rusten på kanalane e fjerna no

IMG_9791.JPG

Kun støv igjen

IMG_9795.JPG

 

IMG_9798.JPG

Åssooooo, begynte ej å demontere dørene. Jævla drittliste å alt faenskap dei ska ha på da! Laga no berre problem for mej! hehe

IMG_9800.JPG

Når ej e ferdi skakje det ver ei einaste list igjen som kan holde på fukt, bli noke ala ditte:

Honda%20CRX.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, pussa rust ej som vanli

IMG_9803.JPG

Dørtrekka av:

IMG_9807.JPG

Va nesten ikkje rust på passasjerdøra, heldigvis

IMG_9808.JPG

Ferdi på førersida:

IMG_9810.JPG

Ferdi på pass.sida:

IMG_9811.JPG

Åsso va det dørken igjen da. Vil sei ej grudde mej til ditte, men blei positivt overraska!

IMG_9817.JPG

Berre ei liiita sprekke på førersida, det va alt Komt inn "litt" grus der da men

IMG_9820.JPG

Pisse strøke på passasjersida

IMG_9823.JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe Ho ekje so bilinteressert so det ser ut som! Må litt smisking til skjønna du

 

Begynne å bli litt fortvila, finn rustflekka over alt nesten Men ikkje på noken alvorlige plassa heldivis Hekje blitt jort mykje i det siste, he hjelpt en kompis me å støype noke glassfibergreie, å i helga va ej på hyttetur. Det som he blitt jort sia sist gang e vasking av golv å interiør, smørt rustomdanner på noken flekka åsso he ej lagt opp skikkeli kabla til anlegget. Begynte å ha inni att interiøret i dag

 

Dingsen som held wiren til bensinlokket å til bakluka. Litt rust. Pussa den ned å smørte den me rustomdanner.

IMG_9824.JPG

 

IMG_9825.JPG

Hjernefjern!

IMG_9828.JPG

1 stk svart eksosport.

IMG_9833.JPG

Kabla!

IMG_9870.JPG

 

IMG_9872.JPG

 

IMG_9873.JPG

 

IMG_9874.JPG

Rett under baklyktene. Her he det sprøkke opp, so det tek inn vatn. Må fiksast!

IMG_9878.JPG

Inn igjen me interiøret

IMG_9880.JPG

 

IMG_9882.JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, ka deili Begynne å sjå litt lysare på ting no! Hadde mitt første utlegg på bilen idag (bortsett frå røyk å cola): noken pensla, 1kg stålplast å 1l WhiteSpirit

 

Gårsdagens lille økt:

Fjerna støvplasten på dørene, gjor reint å smørte rusten innvendig og utvendig med rustomdanner.

 

Skrapa rust:

IMG_0005.JPG

Gjer reint:

IMG_0006.JPG

Dama titta innom å fekk male litt Prøva å få ho til å melde sej inn i klubben her, men ho nekta

IMG_0007.JPG

Sånn ser det ut før det reagera / herda:

IMG_0011.JPG

Det ej he fått jort idag:

 

Dagens innkjøp, veit ikkje koffor ej tok me ditta bilde

IMG_0015.JPG

Slik såg dørene ut når ej kom nedi garasja:

IMG_0016.JPG

Blåste reint inni kanalane før ej vaska dei å smørte dei me rustomdanner:

IMG_0018.JPG

Åssoooooooooooooooooooooooooo, enda et høl. Bak i hjulbuen på høgresida

IMG_0026.JPG

Smørt kanalane:

IMG_0027.JPG

Fikk so lyst:

IMG_0028.JPG

 

IMG_0029.JPG

Åsso litt meir stasj. Va å knekte til plate til kanalane. Passforma blei jævli bra faktisk

IMG_0032.JPG

Platene. 1.5mm. Spraya undersida me sinkspray før ej hadde dei på. Utsida bli smørt me Hammerite eller Arcanol.

IMG_0033.JPG

Prøvemontering me tre nagla. Ser bra ut

IMG_0034.JPG

 

IMG_0036.JPG

 

IMG_0037.JPG

 

Skjøytane på platene bli soklart sparkla igjen.

Imorga bli det klatta på litt glassfiber på noken av høla i førerdøra åsso på dinna hjulbuen. Noken kommentara?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår