Gå til innhold

929 som vinterbil?

Ranger emnet


Breisladdern

Anbefalte innlegg

Lager første tråden her jeg da...

 

Ser det er flere her som har kjøpt seg 929, lurer litt på kjøp av herjebil med bakhjulstrekk.. Er 929 noe å satse på?`Hva med holdbarhet? Varmeapparat? Lettstartet i kulde? Bensinforbruk?

 

Åssen motorer blei disse levert med? gasser injection? volum?

O-1999 VW Passat 4Motion.

O-1989 E34 535. prosjekt.

x-1998 VW Passat Syncro. x-1991 BMW 525i 24v Shadowline - Solgt! x-1993 Ford Sierra - Solgt! X-1975 242 -| 2.3 turbo prosjekt Prosjektråden her! Byttet i 535

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ganske ny i Mazda-verden, men svarer på det jeg vet:

Varmeapparatert virker svært bra! Min bruker lite suppe, men er riktignok den minste motoren også. Ellers virker det som greie biler. Galvanisert karroseri og greier har den også!

 

Min er en 87' 2.0 gasser, vet det også finnes en 2.2i og en 3.0!

 

Er vel flere her som kan mere om disse bilene en meg :)

Signaturen min.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gassere bruker vel stort sett mer enn injectionmotorer rimelig uavhegig av motorvolum?

Vært morro med en 2.2i

O-1999 VW Passat 4Motion.

O-1989 E34 535. prosjekt.

x-1998 VW Passat Syncro. x-1991 BMW 525i 24v Shadowline - Solgt! x-1993 Ford Sierra - Solgt! X-1975 242 -| 2.3 turbo prosjekt Prosjektråden her! Byttet i 535

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har den mazda motoren 2.2i turbo. Og sist vinter gikk den som regnet med, som en kule:) Alle motorer drar bensin da du gir på litt, og det gjør denne også, er hva jeg kan si hehe.. Og lett startet ikke minst!:) så lenge du har full tank og ikke noe kondens hellothere starter med engang du vrir nøkkern.. ekstremt bra varmeapparat, men jeg vet ikke helt om det er ford eller mazda, men jeg vet fra erfaring at ford har stort sett bra varmeapparater. Det jeg kan si er, mazda kan motor godt! cheers

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, ja dette er drømme motor for litt justeringer, kanskje litt kortere innsug manifold har jeg tenkt på. Turboen har olje kjøling og har kjølevanns kjølning, så dette holder:) Men vet ikke helt hvilke mazdaer som blir levert med samme turbo som proben min. Nesten 300nm er deilig det på så lett bil så se etter turbo:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg funderer sterkt på en 2,2LX 87-modell. Noen har hinta til at den kanskje drar litt tregt nede på registeret?

 

Og Mazda er jo alltid SVINDYRE på reservedeler. Samme gjelder vel med 929`en regner jeg med? Finnest det alternative leverandører på Mazda slitedeler? F.eks billigere i utlandet?

"Camry Turbo"

Why try to fit in when you where born to stand out?

 

Sandnes & Stavanger Gatebilklubb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lager første tråden her jeg da...

 

Ser det er flere her som har kjøpt seg 929, lurer litt på kjøp av herjebil med bakhjulstrekk.. Er 929 noe å satse på?`Hva med holdbarhet? Varmeapparat? Lettstartet i kulde? Bensinforbruk?

 

Åssen motorer blei disse levert med? gasser injection? volum?

 

929 ja. Skamgøy bil når det begynner å bli glatt. Holdbarhet? Hallo? Dette er mazda, så holdbarheten er det ingenting å utsette på. Varmeapparatet er somregel knallbra. Starter hver gang, HVER gang. Bensin liker disse bilene godt. Selv om det er japse, så er det en svær og tung japse. Og på full gass så bruker den bensin som en hver gammel volvo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Sørg for å ha gode fordekk til vintern du.. Ellers kan du regne med understyring når du minst har lyst på det, dvs. ikke mens du drifter, men når du kjører vanlig på en litt svingete vei. Mine erfaringer i regnværet viser at den er en smule understyrt. Dette er altså en 929 83 HB coupe jeg snakker om. En del vekt foran og lett i rompa går dårlig med slappe dekk.

Det er sunt bondevett å ligge bredt

-Felleskaupet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

84-modell Mazda 929. Helt uten noen problemer, men så har den også bare kjørt 16X XXX med to eiere. Kjøpte den for 4000 kroner :)

 

Den starter lett, hvis man bruker choken riktig. Varmeapparatet er konge. Det blir varmt fort, og det blåser middels sterk kuling inne i bilen med vifta på fullt.

 

Har ikke prøvd den så mye på vinterføre, da den ikke får skilt før i morgen.

- Volvo 240 '88

(x) BMW 520i '91, Opel Astra Stv. '96, Mazda 929 '84, Mazda 929 '84, Mitsubishi Pajero '85, Ford Escort 1,6 CLX '90

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stemmer. Den er i teknisk særdeles god stand :)

 

Det er imidlertid mye rust. Den kommer gjennom EU-kontroll, så det er ikke et stort problem før om noen år til.

 

Ellers er det en kongebil, og var uten tvil verdt 4000 kroner :)

- Volvo 240 '88

(x) BMW 520i '91, Opel Astra Stv. '96, Mazda 929 '84, Mazda 929 '84, Mitsubishi Pajero '85, Ford Escort 1,6 CLX '90

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår