Gå til innhold

Vinterdekk til Roadster!?!


poztmanpat

Anbefalte innlegg

Joa.. noen her som kjøpte dekk hos sharif mellom onsdag og mandag i går? Og kjøpte 205/45 R16 Toyo piggfri?

 

Ikke det at det er noe galt med det, bare sharif som har surra!

2009 Mitsubishi Lancer 1.8 Instyle + CVT

X 2006 Mitsubishi Colt CZT

X 2002 Mitsubishi Pajero Pinin 2.0 GDI

X 2002 Seat Leon 4 1.8t 180hk

X 2003 Smart Roadster Coupe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 32
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Jeg var hos Sjarif på Fredagen rundt 12 og fikk tilslutt tilbud på noen felger med Hakka RSI til 7500,- (etter pruting!) men ombestemte meg... tar meg glatt råd til å slippe det kaoset der, så da blir det litt mer penger ut, men feitere felger og bedre service + Spacere ( som jeg sikkert måtte kjøpt uansett hvis jeg hadde handla hos Sjarif).

Desverre er var Hønefoss i jule stemning i dag tidlig, så ble ikke noe tur til Tigerstaden for å få på de nye dekka hos Krosby!!! Satser på mildvær til helga, så går vel ting etter planen..

 

Kan nevne at det ble Taxi til jobb i dag!!! :( surt det, men ofter ikke go'bilen for de penga... Bilene lå jo strød langs veien!!

 

tvi tvi

Poztmanpat

BRABUS - Got to love it

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var hos Sjarif på Fredagen rundt 12 og fikk tilslutt tilbud på noen felger med Hakka RSI til 7500,- (etter pruting!) men ombestemte meg... tar meg glatt råd til å slippe det kaoset der, så da blir det litt mer penger ut, men feitere felger og bedre service + Spacere ( som jeg sikkert måtte kjøpt uansett hvis jeg hadde handla hos Sjarif).

Desverre er var Hønefoss i jule stemning i dag tidlig, så ble ikke noe tur til Tigerstaden for å få på de nye dekka hos Krosby!!! Satser på mildvær til helga, så går vel ting etter planen..

 

Kan nevne at det ble Taxi til jobb i dag!!! :( surt det, men ofter ikke go'bilen for de penga... Bilene lå jo strød langs veien!!

 

tvi tvi

 

 

Bare et lite tips til de som vil ha billige vinterdekk, og heller bruke pengene sine på noen ordentlig fete sommer felger/dekk :-)

 

http://www.finn.no

 

Jeg har 16" 205/45/16 og kjøpte i dag 4 stk dunlop vinter dekk som nye til 1700.- Har sett flere annonser med folk som selger 205/55/16 fra 1500.- kr

Her kan man gjøre et kupp....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg fått på nokian hakkapelita (Forbehold om skrivefeil i dekknavn) Uansett, helt merkelig å kjøre med!! Sinnsvakt myke dekk, bilen kjennes ut som en heva golf 2. Og her kommer det værste av alt:

 

Antispinnen blinker på:

1, 2, 3, 4, 5 gir.. hvis jeg bare ligger i feks 5., og gir bonn gass, så blinker det og styrer. Tviler på at jeg spinner, så noen som vet hva dette kommer av? Myk gummi?

2009 Mitsubishi Lancer 1.8 Instyle + CVT

X 2006 Mitsubishi Colt CZT

X 2002 Mitsubishi Pajero Pinin 2.0 GDI

X 2002 Seat Leon 4 1.8t 180hk

X 2003 Smart Roadster Coupe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg fått på nokian hakkapelita (Forbehold om skrivefeil i dekknavn) Uansett, helt merkelig å kjøre med!! Sinnsvakt myke dekk, bilen kjennes ut som en heva golf 2. Og her kommer det værste av alt:

 

Antispinnen blinker på:

1, 2, 3, 4, 5 gir.. hvis jeg bare ligger i feks 5., og gir bonn gass, så blinker det og styrer. Tviler på at jeg spinner, så noen som vet hva dette kommer av? Myk gummi?

 

Har oppleved mye lampe blinking jeg oxo, men stortsett når det har vært glatt.. Og da stort sett samtidig med at rumpa på bilen danser litt!! Helt sprø følelse å kjøre denna bilen på glatta! Var jo vanskelig å få den til å slippe nå i sommer, men med 195/55 bak synes jeg den slipper for et godt ord.. Og fikk nå testa den opp en glatt sørpe bakke her i Jevnaker traktene for ikke så lenge sia! kom meg nesten ikke opp. Anit-spinnen jobba opp hele bakken, mens jeg lirka meg oppover!! IKKE NOE VINTERBIL detta.. Men d driter jeg selvfølgelig i!! :D

Poztmanpat

BRABUS - Got to love it

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg fått på nokian hakkapelita (Forbehold om skrivefeil i dekknavn) Uansett, helt merkelig å kjøre med!! Sinnsvakt myke dekk, bilen kjennes ut som en heva golf 2. Og her kommer det værste av alt:

 

Antispinnen blinker på:

1, 2, 3, 4, 5 gir.. hvis jeg bare ligger i feks 5., og gir bonn gass, så blinker det og styrer. Tviler på at jeg spinner, så noen som vet hva dette kommer av? Myk gummi?

 

Har noe av samme symtomer på 960'n min. Myk gummiblanding, dype lameller og mye Nm gjør at jeg må være forsiktig på gassen, ellers spinner og slenger det på tørr asfalt. Kan jo være gøy det, men dyrt i lengden.

Har jo også lest at Roadsteren skal være bra på vinterføre, det gjelder sikkert å velge rett dekk. Erfaringer?

Volvo 444ES -53, MB C180-00

MB SLK200K-09

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg regner nå med at jeg skal komme meg gjennom vinteren uten store problemer, har lest litt i svensk forum og de klager ikke! Men at den er god på vinteren er vel et deffinisjons spørsmål. Så i den forbindelse kan vi vel sikkert si at den er god til å være en roadster... Men man er nok helt avhengig av ESP'en for å takle glatte, kronglete bakker!!

 

I tillegg kan jeg jo nevne at jeg subba borti alt av snøflekker sist jeg var ute, og da var d ikke mye snø akkurat.

 

Må nok holde meg hjemme jeg da om brøytebudsjettet til komunene ryker første uka med snø....

 

Var ellers artig å leke litt med ESP'en av :D

Poztmanpat

BRABUS - Got to love it

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rayho:

Du har samme chip som meg du, hvis du har den med 190nm..? Hvor skaffet du din? KN filter? Noe annet stasj?

 

 

Denne har vært hos Berlin Tuning i sommer. Litt usikker med det nm tallet om det stemmer, men det er den største fra dette firma. Har også rustfritt effektanlegg og kn-filter, samt Hks dumpvalve. Alt ble gjort hos samme firma. Ellers er det 35mm spacere bak og 25mm framme. Orginal ellers.

Hvilket svensk smart forum fins?? Adresse?

 

 

Noen som vet om det er mye jobb å ettermontere trykkmåler og tempmåler på dashbord??

-92 Mazda Rx-7 Twin Turbo

x-03 Smart Roadster Coupè 115hk/190nm 1,7bar

x-92 Ford Sierra Cosworth 4wd LTD EDT

x-00 Ford Mondeo ST200

x-96 Audi A4 TQ 330hk/450nm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår