Gå til innhold

Mazda 929?

Ranger emnet


VeilSide

Anbefalte innlegg

Hvordan er det å ligge bredt med en -85 Mazda 929 Coupe HT?

 

Funderer på en som vinterbil og den duger vel også som en liten lekebil ellers? Hvordan er driftsikkerhet på disse bilene og hva har en tendens til å ryke først ved leking? Lett å skifte, trimme, forbedre osv?

"Camry Turbo"

Why try to fit in when you where born to stand out?

 

Sandnes & Stavanger Gatebilklubb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
torer'n har en sånn en. vi har herja og kødda alt det har holdt med den i en måned, da bakakselen døde. men det ble en dritbra film (som snart kan downloades på http://www.begredelig.org) slapp godt i rundkjøringene.. :)

 

er en '83 HB 929 jeg har. Slapp 2L gassermotor, viskøs LSD, slitne bakdekk og litt teknikk... er ikke mer som skal til :)

 

Trur den 929HT har RWD, men problemet kan være å skaffe deler til drivverket om noe skulle gå galt. Er en sjelden og potensialt utrolig tøff bil, men du må vel regne med litt sleggemekk?

Det er sunt bondevett å ligge bredt

-Felleskaupet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

929ht har rwd ja.. Kjøpte en selv for et par uker sia.. :)

Tror ikke det skal være noe problem finne deler til drivverk heller egentlig.. Tipper det passer over fra 929sedan igrunn..

-81 Lada 1300S En rullende livsstil

-07 Bmw 116i Liten og snerten kar trenger liten og snerten car

<<=== Stripa, verdens kuleste kattepus!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dama sin 83mod 929 er ihvertfall langt fra understyrt.

Styrer med gassen jeg, så har aldri merket no til de symtomene med den.

 

Min coupe er understyrt, men det er nok pga nedslitte HARDE dekk foran.. :)

-81 Lada 1300S En rullende livsstil

-07 Bmw 116i Liten og snerten kar trenger liten og snerten car

<<=== Stripa, verdens kuleste kattepus!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da henter jeg meg en GLX nå snart. DDet er tikking i motor og jeg veit ikke hvorfor. Enten så tåler den turen hjem eller ikke. Tåler den turen så vil jeg tro at jeg har gjort ett godt kjøp. Betalte endel under 10 lapper for å si det slikt ;)

"Camry Turbo"

Why try to fit in when you where born to stand out?

 

Sandnes & Stavanger Gatebilklubb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da henter jeg meg en GLX nå snart. DDet er tikking i motor og jeg veit ikke hvorfor. Enten så tåler den turen hjem eller ikke. Tåler den turen så vil jeg tro at jeg har gjort ett godt kjøp. Betalte endel under 10 lapper for å si det slikt ;)

 

GRATTIS! birthday Bilder av herligheten kan legges inn under den rette topicen :D

Chrysler Stratus 2.0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må hente den i morra. Blei for seint for eier å ta det nå :(

 

Hvor kan jeg handle bremser, bremseskiver og clutch? Jeg MÅ bytte dette for å få bilen godkjent. Skal få tatt bilde i morra så forstår dere hva jeg mener med MÅ ... :P

"Camry Turbo"

Why try to fit in when you where born to stand out?

 

Sandnes & Stavanger Gatebilklubb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må hente den i morra. Blei for seint for eier å ta det nå :(

 

Hvor kan jeg handle bremser, bremseskiver og clutch? Jeg MÅ bytte dette for å få bilen godkjent. Skal få tatt bilde i morra så forstår dere hva jeg mener med MÅ ... :P

 

Cluch handler du billig på mekonomen. 1000,- spenn. Skiver har vel biltema? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår