Gå til innhold

Tigra - sjelden å se...

Ranger emnet


bvleeds

Anbefalte innlegg

  • Svar 132
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Hei Kameraten min har også en Opler tigra nesten lik, hel gul med nesten lik styling.... du burde ihvertfall senke den 60mm for at den skal se lav ut..

 

Jeg aner ikke hvem du snakker til jeg, men jeg velger å svare.

Hvordan i guds navn skal man kunne bruke en Tigra som er senka 60mm?

Bilen tar jo neddi nok som det er med Irmscher-leppa foran, en litt bratt innkjørsel er nok. uhhmmwhat?

(\o/) 83 Stylingjunkie 1.91m

(o) 99 VW Beetle 1.9Tdi Highline

(x) 97 Audi A3 1.6

(x) 93 BMW 318i

Sekretær - VACN Troms Lokallag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Hei Kameraten min har også en Opler tigra nesten lik, hel gul med nesten lik styling.... du burde ihvertfall senke den 60mm for at den skal se lav ut..

 

30mm forran og 20 mm bak vil heller passe tror jeg hadde vært fint å bare fått den litt stivere :).. har allerede vært nedi med fronten flere ganger, og bilen er ikke senket nå.. har 11cm og gå på forran, det er det laveste punktet... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

.... er det lovlig? Vet ikke hvordan det der fungerer.

Har selv lyst på 17" til sommeren, men vet ikke om det er lov/hvorfor det ikke skulle være lov. Noen som har peil. på evt. restriksjoner?

 

Nå vet jeg ikke hva som er standard hjuldimensjon på Tigraen, men lovlig avvik er +-5% på rulleomkretsen. hmmmmmmmmm

(\o/) 83 Stylingjunkie 1.91m

(o) 99 VW Beetle 1.9Tdi Highline

(x) 97 Audi A3 1.6

(x) 93 BMW 318i

Sekretær - VACN Troms Lokallag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
.... er det lovlig? Vet ikke hvordan det der fungerer.

Har selv lyst på 17" til sommeren, men vet ikke om det er lov/hvorfor det ikke skulle være lov. Noen som har peil. på evt. restriksjoner?

 

Lovligheten av dette er ikke noe problem. loven sier en endring på +- 5% rulleomkrets og +- 15mm sporvidde FØR du trenger godkjenningspapirer..Har du papirer er det ikke noe problem uansett..

 

skal ikke være noe problem å bruke 17" med enten 205 eller 215740-17 eller alternativt 18"med 215/35-18

 

18" hadde jo vært sinnsykt kult... 17" er liksom så "vanlig"

 

Litt store hjul og en normal senking er faktisk i de aller flest tilfeller det som skal til for å få en bil kul..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pene biler! Spesielt sansen for designet på første generasjonen.

Eneste var at jeg fikk meg et sjokk da jeg prøvekjørte en spjæl ny 1,4 cabrio i sommer, den var jo så dau at det gjorde vondt. Au.

Var vel egentlig ment som en bil som skulle konkurere i samme klasse som ford puma, men med denne risikerer du å bli rassa av en ford ka...

 

Edit: stemmer det med senking og store hjul ja, blir helt annen bil med en gang. Min er levert originalt med 13, men var ikke så mye jobb å få på 18 tommerne jeg bruker i dag. Og er fremdeles innenfor marginen på max rulleomkrets med 2mm til å gå på :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...
  • 2 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår