Gå til innhold

Tigra - sjelden å se...

Ranger emnet


bvleeds

Anbefalte innlegg

  • Svar 132
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

  • 2 weeks later...
SecLieutenant har du fått kjøpt noe nytt til tigran din? elsker når jenter bygger bil :)!

 

Naaaai... Ikke enda. But there WILL be a day!

 

Som jente og greier sliter jeg litt med å finne ut hvilke dimmensjoner som kan passe bilen min. Nå har jeg endelig funnet ut det ved hjelp av http://www.dack.tk men hvordan blir det da med senkingen?

 

Har tenkt på å senke den 30mm, hva med 40mm - blir det for mye?

Jeg har en tendens til å kjøre litt fort over humper, etc. Liker ikke å bremse... :wonder

 

Dessuten finner jeg ikke felger jeg vil ha. I så fall så er de ment for biler med 5 boltsirkler, Tigraen har jo bare 4... doh

Og hva betyr disse felgmålene, f.eks: 8x17 og 8.5x19? Hvordan kombinerer jeg det med gummien?

 

-Blond. Jane Blond. aneglsmili

Ti-gra or not Ti-gra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

:( ingen som hadde lyst og hjelpe deg.

 

Når du skal kjøp deg felger kan du ha med dette på en Lap

OPEL Tigra 94- S93 4-100 49 56,6 B12x1,50

Det er boltesirkelen din osv. 4 / 100

 

Hvis du liker og kjøre fort over dumper synes jeg ikke du skal senke den.Og senke en Bil 30mm ser du nesten ikke.så hvis du lærer deg og sleppe opp gassen litt før dump så går nok det bra:)

 

Lenge siden har hørt noe her?åssen går det?:phatyo

Opel Omega B1 V6 Steinmetz Mattig

 

Opel Maffian

 

Qraftwerket

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:( ingen som hadde lyst og hjelpe deg.

 

Når du skal kjøp deg felger kan du ha med dette på en Lapp

OPEL Tigra 94- S93 4-100 49 56,6 B12x1,50

Det er boltesirkelen din osv. 4 / 100

 

Hvis du liker og kjøre fort over dumper synes jeg ikke du skal senke den.Og senke en Bil 30mm ser du nesten ikke.så hvis du lærer deg og sleppe opp gassen litt før dump så går nok det bra:)

 

Lenge siden har hørt noe her?åssen går det?:phatyo

Opel Omega B1 V6 Steinmetz Mattig

 

Opel Maffian

 

Qraftwerket

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Ganske dau denne tråden. Synd i grunn.

 

Jeg fikk en kalender i et motor-blad fra Opel Motorsport og fant den deiligste Miss April jeg noen gang kunne forestilt meg:

 

TigraOpelMotorsport75.jpg

 

Bildet er tatt av Camilla Smistad Tofterå så jeg regner med at bilen er Norsk eller sånn där ungefärr. Kanskje på Gatebil arrangementet eller liknende?

 

Kan noen si meg noe om bilen? Er interessert i stylingdata, særs dekoret hvor det kommer ifra.

 

P.S: Bilen er blå/lilla

Ti-gra or not Ti-gra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ganske dau denne tråden. Synd i grunn.

 

Jeg fikk en kalender i et motor-blad fra Opel Motorsport og fant den deiligste Miss April jeg noen gang kunne forestilt meg:

 

TigraOpelMotorsport75.jpg

 

Bildet er tatt av Camilla Smistad Tofterå så jeg regner med at bilen er Norsk eller sånn där ungefärr. Kanskje på Gatebil arrangementet eller liknende?

 

Kan noen si meg noe om bilen? Er interessert i stylingdata, særs dekoret hvor det kommer ifra.

 

P.S: Bilen er blå/lilla

 

Bilen er norsk ja..

Har disse to bildene jeg tok på OMC treffet i Stavanger, mener bilen går på vestlandet..

fcad96ad.jpg

91916729.jpg

Audi A4 TDI

Vectra B 1.8 16v

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ang. Tigra, hvordan er de og kjøre? Hvordan klarer 1,6 litern seg? :)

 

Og så såg det ut som på ett av bildene over at den har 4-hjuls styring, har den det?

 

Ikke no 4 hjuls styring nei.

1.6 16v funker bra den, 106hk. Men motoren er generelt bare no møkk..

 

Ang 17" på tigra er nok 7x17 ET 42-45 best. 205/40 dekk

Audi A4 TDI

Vectra B 1.8 16v

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er 17" å anbefale? Subber det når man svinger etc?

Hvor lovlig er det? ;)

 

Så lenge du er innenfor +-5% regelen på rulledia og max 7.5mm forskjell på ET er alt godkjent.

 

Tigra har ET 49 org og da kan du bruke ET 42 og det er godkjent.

 

Org dekk dim er vell 185/60-14 da kan du fint bruke 205/40-17. Dette er ett avvik på 3.15%

 

Ang subbing så kommer det ann på senking og ET igjen..

Audi A4 TDI

Vectra B 1.8 16v

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår