Gå til innhold

Første post. Kom med bilder

Ranger emnet


K.A.

Anbefalte innlegg

RAY:

K&W har cupkit på 50/30 som er godkjent til stv som koster 5000.- komplett med gassdempere, jeg har det settet og bilen er som en drøm å kjøre, litt stiv med 17" men noe må en ofre , husk spissinga og bytt det som er slitt i forstillinga hvis ikke så spiser det dekk.......

imstupid "Veteran-råner"

Das Blitz 4 ever....

Wagen und Bayer sugen......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 33
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

RAY:

K&W har cupkit på 50/30 som er godkjent til stv som koster 5000.- komplett med gassdempere, jeg har det settet og bilen er som en drøm å kjøre, litt stiv med 17" men noe må en ofre , husk spissinga og bytt det som er slitt i forstillinga hvis ikke så spiser det dekk.......

 

 

Kunne tenkt meg litt mer enn 30mm bak.. skal undersøke litt..på lokale mekonomen kunne dei skaffa komplett cobra 50/35.. spurte ikke om 40mm bak då men ska opp å høre igjen..

-97 VW Passat TDI

x-92 VW Golf 3 1.8 R.I.P

x-94 Opel Astra sportive stv Solgt

x-85 Volvo 740TIC Solgt

x-88 Toyota Carina ll XL -Solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hola!

 

Må vel joine denne tråden også :)

 

2000 modell Astra G Bertone Coupè:

 

Front%20venstre2.jpg

 

Hekk%20venstre.jpg

 

Venstre%20skjerm.jpg

 

Venstre.jpg

 

 

Disse bilene tok jeg da jeg kom hjem med bilen. Siden har jeg:

 

* Lagt lyseste film på alle sideruter

* Laget LED innstegslys i speilene (Lyser opp bakken foran dørene når man låser opp bilen med fjernkontrollen, samt fader inn og ut)

* Kjøpt 18" hjul, type MAS Sagitta i 8x18". Disse er muligens til salgs da jeg sliter litt med innpresset. Felgene har ET35, mens Astraen er glad i 49. Dermed kommer de litt langt ut i hjulbuen.. Skal få lagt på et dekk på en av felgene på mandag og sjekke passformen før jeg river ut piggfrie vinterdekk i 235/40-R18. Felgene ser forøvrig slik ut:

 

sagittal.jpg

 

* Sotet baklyktene en anelse. Ville ikke ha noen HELSVARTE lykter, men de ser originalt tonet ut, som mange Astra F er.

* Byttet dørlåspinner fra de nastye i sort plast til disse:

 

99_1_b.JPG

 

* Kjøpt Hella Raintronic regnsensor.

* Skaffet meg den lave Irmscher vingen, men venter på at UPS skal knø den opp fra Tyskland. Noen handlevogn-vinge er IKKE aktuellt!

 

2b_1_b.JPG

 

* Kjøpt Short-shift-kit som reduserer girspakevandring med 50%.

* Kjøpt panserløftere så jeg slipper å knote med den jævla pinnen hver gang jeg skal noe under pansret.

* Originale tøymatter fra Opel. Gummimatter ser gjennomført stygge ut, untatt i de 3 minuttene like etter at du har skrubba dem i en halvtime.

* Komplett Defa-Warmup-pakke med kupevarmer, timerur, batterilader og jazz bom bø. Jeg bor i Tromsø, dette er et MUST! :P

 

 

 

Ellers har jeg planer om:

 

 

* FK angel-eyes med HID projektorer for ettermontering av Xenon-lys.

* Ombygging av noen helt egne custom-design baklykter med kun lysdioder.

* Komplett bodykit, naturligvis. Men ikke når det er en måned igjen til vinter... Vi tar det til våren ;) Denne fronten ihvertfall:

 

OP-002020.gif

 

* Senking. Enten noen enkle fjærer, 40mm foran / bak, eller høydejusterbart fra KW ellerno slikt. Om jeg kjører på bane så er det på ACR type en gang i året så noen vanvittige coilovers er egentlig bortkasta.

* Originalt sportsratt fra Opel (Airbagen passer fra originalrattet jeg har nå):

 

f5_1_b.JPG

 

* Kanskje Pioneer Avic X1 TV/Navi-greia. De ligger på rundt 6-8 tusen på tyske ebay. Men synd knappene på rattet ikke er kompatible. Og enda mer synd at Kenwood (som funker med eksternt display og knapper på rattet) bare har nastye spillere... :p

 

 

Og det var alt jeg kom på i farta. Om noen snubler over et komplett skinn-interiør til en Astra Coupè, hyl ut.. ;)

 

 

Og ang. registerreimskifte. Bytte-intervallet var for inntil noen år siden 90' km. Stefadern sin 1996 Astra F 1,6 fikk motorhavari på 86' km. Opel tok bare på seg 1/3 av reperasjonskostnadene og endra service-intervallet for registerreim...

- Thorstein Klingenberg

- Porsche 911

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
  • 4 years later...

Nå kommer det en heftig bump her :roll: Fra 05 og greier, kanskje noen fler snubler over tråden og poster :)

 

Har fått arva morfar sin 98 modell Astra F 1.6. Mener å tro morfar var en slik "fornuftig" mann og kjøpte den modellen med minst utstyr og slappa på en turteller, om søkene mine stemmer. Skal opp til Ålesund å hente i helgen og kjøre ned til Bergen med L bakpå ^^ (Kastes forhåpentligvis om en måned)

 

Bilder:

 

Ser da grei nok ut :)

opel001.jpg

 

"custom" rusta fast bakvisker :p

opel01.jpg

 

Sveiv og ingen sentrallås, skal se å leke meg med dette bare for å plage folka på skolen med å åpne dørene på avstand, her er det øko-bokser i lang rekke!

opel1.jpg

 

Turteller! Noe som er sjeldent på bilene til klassekamerater ^^

opel4.jpg

 

1.6 16v 100 ville hester! Grei 1. bil tenker jeg :)

opel7.jpg

 

Helt orginal for tiden, med orginale 15" stålfelger :D Får se hva som skjer med tiden. De før i tråden ser jo kjempe ut, 4 år fram i tid, hvordan er det med dem nå montro?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Her er min!

 

2008 Astra Gtc

 

19042009557.jpg

 

spec:

1.9 liters CDTI motor med originale 150 hester og 330Nm

 

ting som er gjort med den:

satt på noen pene 19" RS felger med 245/45 hjul

lakket kalliperene.

Irmscher Grill

fjernet alle Opel merker på bilen, både forran og bak.

satt inn sportsluft filter, og profesjonelt tunet hjernen på bilen slik at den i dag har 200hk med 430nm.

Stabstag, og det bil vel en senk til våren for å stive den opp.

 

19042009556.jpg

- 1998 Mazda MX-5 1.6

- 2008 Opel Astra GTC 1.9(Solgt)

- 1999 Opel Vectra 1.8 (Solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår