Gå til innhold

Dawg Dee-Lux (Lamborghini Gallardo)

Ranger emnet


Anbefalte innlegg

Fantastiske bilder!!!

Jeg er skikkelig ute på jordet nu, men HDR, hva vil det si? he he..

Stå på!! :)

 

Brukte du noen ekstern blitz/ softbokser på messa?=)

 

Tusen takk for bra omtale!

 

Det er alltid noen som klarer å forklare HDR bedre enn meg :D

 

http://en.wikipedia.org/wiki/High_dynamic_range_imaging

 

Oppsummert er det en metode hvor man tar mer enn ett bilde av samme utsnitt med forskjellig eksponering. Ved å slå sammen de forkjellige eksponeringsgradene til ett bilde oppnår man et sluttresultat med høyere dynamisk spenn. Detaljer og farger springer fram som aldri før, dette skal være ekstra dramatisk på trykk, selv om det på skjerm også ser bra ut.

 

Photomatix er et bra utgangspunkt, last ned demoversjonen for å teste, anbefales virkelig.

 

Et av mine siste HDR. Dette industriområdet ser på langt nær like spennede ut i virkeligheten.

DSC_2800_1200.jpg

 

Jeg brukte ikke blitz eller softboks på Bil '07, istedet brukte jeg stativ :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 83
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Photomatix er helt råe saker, har desverre ikke hatt tid til å begynne med det ennå, men fikk testet litt på skolen med en annen på grafisk. Man får grei effekt av det kan man si ja hehe. Eneste som står i veien er et stativ jeg ikke har. Softbox er også noe jeg burde anskaffe meg. Får sjå, koster jo flesk alt samma. Men ellers har du fått fram alt, er veldig bra dette her. Ikke noe jeg kan pirke på faktisk. Stå på!!

 

Nikko=)

 

Takk til deg også!

 

Stativ får man i alle prisklasser, men det er nok best å satse på skikkelig med det samme, og da flyr tusenlappene. Neste for meg er et godt Manfrotto stativ, foreløpig må jeg klare meg med et skikkelig irriterende billigstativ.

 

Liten softboks koster ikke mer enn et par tre hundrelapper, min fra Lumiquest monteres på blitzen med borre-lås, superenkelt, og veldig praktisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal se mer på dette i morgen;) Når du forklarte litt så har jeg sett fler gjøre det! Men aldri helt skjønt hele konseptet:P bare at bildene blir ekstremt fine! (fargene, "dybden".. ja alt!)

 

Og jeg er jo umennesklig dårlig i engelsk, så tar den engelskbeskrivelsen i morra når øya er mer samarbeidsvillige;P

 

Takker så meget for svar :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk til deg også!

 

Stativ får man i alle prisklasser, men det er nok best å satse på skikkelig med det samme, og da flyr tusenlappene. Neste for meg er et godt Manfrotto stativ, foreløpig må jeg klare meg med et skikkelig irriterende billigstativ.

 

Liten softboks koster ikke mer enn et par tre hundrelapper, min fra Lumiquest monteres på blitzen med borre-lås, superenkelt, og veldig praktisk.

 

Har skrollet musa istykker på hvor mange stativ fotovideo.no fører hehe. Men ja jeg skal ha meg et Manfrotto stativ, en i klassen har det og jeg fikk låne det på siste oppgave. Det er passe tungt og stødig. Det liker man. Det koster å være kar, det er sikkert og visst.

 

Nikko=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 11 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår