Gå til innhold

Dette blir kanskje støtende for noen av dere mustang eiere!

Ranger emnet


sons of haukeli

Anbefalte innlegg

Riktig BossCat.

Bra du passer på;)

 

Og riktig at 5.0 literen kommer snart tilbake, enten 2010 eller seinere, ikke helt sikker på den saken. Bare at 4,6 var det høyeste etter 1994 og at i 2005 eller i "retro mustangen" så kom de ut med også en 5,4 liter supercharged. Men altså ingen 5.0 liter...

 

4.6L kom i '96 og i 2000 kom det en 5.4L utgave ;)

'95 var det 5.0L og 5.8L

Project: "FrostBite" by GSS Motorsports

- 2007 Focus

- 1995 Mustang cab

- 1994 Mustang coupe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 54
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Om du leser innlegget mitt igjen 3 ganger så ser du at jeg også snakker om motorene ;)

 

Men for å gjøre det lettere for deg så du slipper å lese 3 ganger.

94 - 95 har 3.8L, 5.0L & 5.8L

96 - 04 har 3.8L, 3.9L (kom i '02 mener jeg å huske), 4.6L & 5,4L (kom noen hundre stykker Cobra RR i 2000)

Endret av Mustang95

Project: "FrostBite" by GSS Motorsports

- 2007 Focus

- 1995 Mustang cab

- 1994 Mustang coupe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke lest igjennom alle beskjedene her, men æ ska si ka æ mene. 64-73-modellene er abslolutt de beste.Syns mustangen som kom i 74 var kjedelig, men litt kul var den. Mustangen som kom i 79 var bedre. Og 82-modellen og opp til og med 94 var tøffe.Skikkelig 80-talls-stil. Synes faktisk de sistnevnte var bedre enn den som kom i 95. Men den som kom i 2005 var konge. En bra retromodell:)

Endret av 69mustang351w

2004 Volkswagen Passat highline/executive

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke lest igjennom alle beskjedene her, men æ ska si ka æ mene. 64-73-modellene er abslolutt de beste.Syns mustangen som kom i 74 var kjedelig, men litt kul var den. Mustangen som kom i 79 var bedre. Og 82-modellen og opp til og med 94 var tøffe.Skikkelig 80-talls-stil. Synes faktisk de sistnevnte var bedre enn den som kom i 95. Men den som kom i 2005 var konge. En bra retromodell:)

 

Om du liker '94 modellen liker du også '95 - '98 siden de er like. Er nok til og med '93 du mener ;)

Project: "FrostBite" by GSS Motorsports

- 2007 Focus

- 1995 Mustang cab

- 1994 Mustang coupe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mustang95, var ikke deg jeg prata om, det var BossCat jeg mente, sorry misforståelsen-.-

 

Er motor jeg også snakker om, muscle car går ikke på utseende, men siden mange biltyper ikke viser på utseendet hvilken motor som står i, så må en se på VIN # for å se om den skal kalles vanlig pony car, mid size, full size eller muscle car

Bilforumet.no
Moderator: Lakk og Karosseri

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Liker tidlige modeller. 67 til og med 70 er fineste modellene synest jeg , bare ikke Elinor kopier og lignende stylede utgaver. Synest det er så nærme perfekt utseende på karosseriet som det er orginalt, så Shelby baklys og hekkspoiler får bli på orginale biler. En av få som har lykkes med custom arbeid på karosseri synest jeg er, Troy Trepanier med sin "FastForward" 67 Fastback. Men det er nå min mening

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er motor jeg også snakker om, muscle car går ikke på utseende, men siden mange biltyper ikke viser på utseendet hvilken motor som står i, så må en se på VIN # for å se om den skal kalles vanlig pony car, mid size, full size eller muscle car

 

Nyere Mustang er det faktisk lett å se åssen motor den har, bare ved å se på utseendet :)

Project: "FrostBite" by GSS Motorsports

- 2007 Focus

- 1995 Mustang cab

- 1994 Mustang coupe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 years later...

Må bare nøste litt opp i det med årsmodeller, slik som jeg ser det er dette en grov deling av "like" mustanger:

64,5-66, 67-68, 69-70, 71-73, 74-78, 79-93, 94-98, 99-04, 05-09, 10-

 

Dette kan igjen brytes ned til flere delinger....men det blir for kjennere..

Alle har sine grusomme modeler og sine rååe modeler, eks: 69 mk1 428Super cobra jet v.s 69 grande med 6'er.... 2000 Cobra RR v.s 00 med 3.8 sekser og null utstyr..

Ford har hatt en filosofi for mustang om at det skulle være en bil for alle, en for bestemor, mor, far, søster og bror. Du skulle kunne bestille bilen slik du ville ha den eller slik du hadde bruk for, derfor er det et stort mangfold der ute i dag....

 

Det vi glemmer i vårt avgifts-norge, er at mustangen har vært en "billig" bil for folket. Hvis man sammenligner med f.eks Ford sierra i norge, fikk man den fra 1.6L til 2.9v6 + 2.0 T Cosworth, altså en billig bil for alle lommebøker, fra RÅÅ til grå....;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår