Gå til innhold

Import av Japans bil

Ranger emnet


MachOne

Anbefalte innlegg

Noen her som har noen Idè om hvordan det er å få registrert en bil som blir tatt inn fra Japan?

Mazda Rx-7 1992 modell. Vet at en slik bil har blitt solgt ny her i norge, da kan det vel ikke være noe problem? Lykter osv må kanskje byttes til E-merkede glass, men utenom dette?

http://www.jdmperformance.no - norges billigeste tuning shop!
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mazda forhandler? Du er morsom du...

 

Ta heller kontakt med noen som kan skaffe deg bilen FERDIG regga i Norge, det vil si klar til henting av skilt! Send meg en PM så skal jeg fortelle deg hvem som er seriøse selgere av slike biler!

83 RX7 12A Turbo

89 Ford F-250 XLT Lariat

 

x80 RX7 13B

x82 929 HT Coupe

x89 929 2.2i GLX

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var ikke ment som et forsøk på humor.. Har bilen blitt solgt ny i norge, må det vel finnes TUV papirer på den? og dette kan vel Mazda skaffe?

 

Hei.

 

Mazda skaffer deg ingenting av verdi på FD. Grunnen er at Japan FD ikke er testet/tilfredstiller europeiske krav til bla. avgass.

 

Dokumentene som brukes ved registrering ved RHD (Japanspech) FD er noe jeg ikke vet noe om(-og ikke vil vite noe om heller).

 

mvh

Reciprocating engines are OUT !

 

http://www.mazdafun.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En Japansk FD er ikke lik en Europeisk FD :drive2

 

:wave

 

finnes visstnok en på biltilsynet på Hamar som godkjenner mot litt under bordet tror jeg....men det er vel ikke noe særlig.

Du får godkjenne den på legalt vis etter at du har bygget om etter europeisk standard eller noe.

 

MVH

RE-Amemiya ---- ROY-Hva med meg a

3 rotor power

1986 Rx7 Drifter (FD motor)

1993 Mazda 323 GTR

1990 JC Cosmo 20B

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk vite av en som har en Japansk importert RX-7 at Japanske RX-7(gjelder kanskje alle japanske biler) Mangler "for-katalysator" Om han er helt på jordet, eller om han har rett, vet jeg ikke.. Men da kan det vel kanskje være å få tak i disse delene. For det er vel bare avgass og E-merkede lykter som er de største problemene?

http://www.jdmperformance.no - norges billigeste tuning shop!
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår