Gå til innhold

Jeep uten hemninger...

Ranger emnet


Golf IV driver

Anbefalte innlegg

  • Svar 44
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Eller at hu ikke dreper noen - er lettere det med stor og tung bil. Tror nok hun er mye sikrere i jeepen enn i en liten konebil ;)

 

Vel.. til og med den nye clioen kommer bedre ut i krasjtest enn jeepen!! Jeg vet ikke, men jeepen høres ut som en tikkende bombe :)

- 06 Mod Audi A3 Sportback "Focal-Audi'n"

x 98 Mod VW Golf IV (solgt)

 

Stor takk til Anders Fleischer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tikkende bombe? Vel - har en følelse for hvem som vinner dersom en clio krasjer med en jeep i alle fall. Er i en litt annen vektklasse.

 

Det er sant, men det ligger jo igjen i høyden på jeepen! Dersom jeepen treffer en vegg/hinder og clioen det samme - vil clioen komme bedre ut i følge NCAP! Men det er klart at mellom clio og jeep er det nok ikke noe tvil.. les heller over om møtet mellom mondeo og jeep!! Her vant mondeoen overlegent i front mot front!! dessuten var det jeepen som tok mest skade..

 

mvh

- 06 Mod Audi A3 Sportback "Focal-Audi'n"

x 98 Mod VW Golf IV (solgt)

 

Stor takk til Anders Fleischer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er sant, men det ligger jo igjen i høyden på jeepen! Dersom jeepen treffer en vegg/hinder og clioen det samme - vil clioen komme bedre ut i følge NCAP! Men det er klart at mellom clio og jeep er det nok ikke noe tvil.. les heller over om møtet mellom mondeo og jeep!! Her vant mondeoen overlegent i front mot front!! dessuten var det jeepen som tok mest skade..

 

mvh

 

Det tviler jeg ikke på - Men jeg tror sjansen for at en jeep treffer noe som er like høyt og hardt som seg selv head on er mindre enn for eksempelvis en clio. Men uansett - det mest sikre er vel kanskje et busskort? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det tviler jeg ikke på - Men jeg tror sjansen for at en jeep treffer noe som er like høyt og hardt som seg selv head on er mindre enn for eksempelvis en clio. Men uansett - det mest sikre er vel kanskje et busskort? ;)

 

Enig med deg TBI, og her er det jo en drøss med faktorer som spiller inn..

 

Trygt med busskort du liksom.. husker for ett år siden jeg!! Var på vei hjem fra byen med noen kompiser. Turen hjem fra byen pleier å ta 10 min med vanlig rutebuss. Gærningen (sjåføren) kjørste faen meg som han hadde stjålet bussen. (unnskyld ordbruken) Turen hjem gikk pp rundt 5 min, og han lå i 80 km/t på et langstrekke der det er 50 km/t fartsgrense. Videre kjørte han forbi flere stoppesteder, og bråbremset ofte. Det var rett og slett ubehagelig å sitte på, da man ikke følte seg trygg. Til og med fylliken som satt bakerst i bussen begynte å rope og gaule fælt, da kan ikke skjønte hvorfor det hastet så jævlig!!! :cocain: :cocain:

 

Nei du.. busskort virker kanskje trygt når du ser bussen stå der på holdeplassen.. men en fullastet leddbuss i 80km/t skal du faen meg ikke kødde med!! Da er det ikke trygt lenger med bussen heller damndamn

- 06 Mod Audi A3 Sportback "Focal-Audi'n"

x 98 Mod VW Golf IV (solgt)

 

Stor takk til Anders Fleischer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil du har argumenter MOT jeep?

 

vel denne funker bra ..

SUVer velter mye lettere enn andre .. i land som norge med mange skråninger osv så er det MYE større sansynlighet for å dø i en SUV enn i en vanligpersonbil ved utforkjørin (pga de velter så lett og ruller lettere enn en personbil.. og jeeper (merket jeep) er notoriske for å ha svakt tak..)

IMG19.JPG

[*] 2003 Lexus IS200

 

[*] 1999 BMW 318i - Solgt

 

[*] 1998 Mitsubishi Carisma GDI - Knust

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan går lukeparkeringa med bilen?

ering er ganaske vanskelig, med tanke på at det gedigene hjulet henger bakpå luka, men likevel ofte over panseret på de bilen du rygger inn mot. Problemet er da for meg, som nesten aldri kjører denne bilen, at jeg ikke vet hvor langt jeg kan rygge. Det hjelper ikke heller at bakruta er "sotet", når det begynner å bli mørkt ute om kvelden!!!

 

Svingradiusen er derimot god, og det er ikke noe problem uteover sikten bakover!! Finnes som dere skjønner ingen sensorer her, hverken foran eller bak.

 

Ikke en bil du drar til byen med med andre ord.

 

Mvh

- 06 Mod Audi A3 Sportback "Focal-Audi'n"

x 98 Mod VW Golf IV (solgt)

 

Stor takk til Anders Fleischer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den der må ha fått seg en real trøkk gitt. Noen som vet historien bak?

 

Skulle også gjerne ha visst historien bak dette bildet! Veldig greit å vite hva (hvor lite) som skal til for å lage slike skader på en Jeep!!

- 06 Mod Audi A3 Sportback "Focal-Audi'n"

x 98 Mod VW Golf IV (solgt)

 

Stor takk til Anders Fleischer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, jeg selv har hatt litt tid bak en rattet på en jeep

Dette da en 5,2l Grand cheeroke, sinnsykt rar på rattet(lite følelse) men grei bil, den har 4wd konstant og aut, men opplevde ikkno nærvøstitet

Og den går faktisk greit :usa:

 

Men en kompis har Wrangler med 4,0l med drepende moment, den har rwd, den er "Spesiell" på dette vinterføret well

Team HS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår