Gå til innhold

93 scorpio 2,9i tom for strøm


L&D

Anbefalte innlegg

Da jeg skulle starte bilen i dag, skjedde det plutselig ingenting når jeg vrei om nøkkelen. ingen lys eller noe har vært slått på, men allikevel er det noe som har tappet batteriet. Sjekket alle sikringer, relèer og kontakter, uten å finne noe som helst feil. Prøvde deretter med startkabler fra en annen bil, men da kom plutselig kjørelysenne og vindusviskerene på UTEN at nøkkelen sto i tenningen???? Batteriet er nytt og dynamoen ser veldig ny ut (vet ikke sikkert).

Har fått høre at det kan være en sikringsboks som er ødelagt eller dynamoen som tapper strøm pga en diodefeil, men kan i hvertfall ikke se noe skade på sikringsboksene...

Noen som har vært borti noe liknende???

Veldig kjedelig at noe sånt skjer under en uke etter at jeg kjøpte bilen...

 

Mvh

Ole Petter

Lenke til kommentar
Del på andre sider

en kompis av med har en sierra xr4x4 med 2.8i å der blei pluss ledningen for varm siden den lå for nært manifolden av en eller annen grunn.

 

bilen gikk på tomgang med anlegget på å plutselig så forsvant alle lysa i dashen å på spellern å bilen stoppa. røyk godt fra pluss polen ja. dermed røyk startern...

"81 Volvo 242 - Prosjekt

"82 Volvo 760 GLE - Bruksbil

"86 Volvo 240 GL stv, TelenorBlue (Bruksbil/langtidsprosjekt) påkjørt, høgd (savne)

"84 Volvo 240 (kjøpt for 1500,solgt for 13K) (Uten å røre den)

"86 Volvo 240 GLE stv (delebil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

spør momo på forumet.er sikker på at han vet:)

 

 

takk :hug: :D

 

Tjah.. elektro er ikke min sterke side men.

Har du sjekka om det er nok vann på batteriet, og om syrevekta er ok? om noe har tappa batteriet helt ut kan det gå tomt for vann å da begynner ting å oppføre seg litt rart :) sjekk det og kjøp en sånn syrevekt måler å mål syrevekt. har du målt at ikke noe tapper batteriet så har jeg ikke peil dessverre :)

- 85 Toyota Levin AE86 - F20C

- 87 Toyota Supra MK3 - 1JZ-GTE

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
takk :hug: :D

 

Tjah.. elektro er ikke min sterke side men.

Har du sjekka om det er nok vann på batteriet, og om syrevekta er ok? om noe har tappa batteriet helt ut kan det gå tomt for vann å da begynner ting å oppføre seg litt rart :) sjekk det og kjøp en sånn syrevekt måler å mål syrevekt. har du målt at ikke noe tapper batteriet så har jeg ikke peil dessverre :)

Prøv og napp ut pluggen på dynamo og prøv med kabler da, funker det ligger feilen sikkert i dynamo eller intrument.

Ellers ville jeg nappa ut kjørelysreleet og prøvd, skal vel være ett grønt rele(som du kan bytte ut med ett gult for å koble ut kjørelys).

Sto vindusviskere på på bryter?

Ville ellers sjekket kabler ved tenningsbryter, sikringsboks(er), jordinger, selve tenningsbryter og vann i sikringsboks.

flatt batteri kan også være at sentrallåsen kødder og solenoiden til bakluke klikker og tapper batteriet.

Kan reklamere inntil en uke på privatkjøp hvis du ikke har avtalt lenger.

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår