Gå til innhold

Kjøp av 100nx


Stressless Racing

Anbefalte innlegg

Kikka på en 100 nx, men det var ett par ting jeg syntes var litt rart med den akkurat den jeg kikka på.

 

*Den hadde bare 66 hester, er ikke det litt vel lite på 1,6 liter??

 

*Den var ikke registrert til 4 personer men 2, det er den eneste jeg har hørt om som har vært sånn.

 

Ellers så bare lurte jeg på hva folk syns om den bilen? Er utroli mange som syns den er stygg, men jeg syns den er litt kul jeg da.

1968 Boble Go bilen! :)

1987 Mazda 323 R.I.P.

1987 Toyota MR2

1992 Peugeot 405

1990 Mazda 323 Stjålet

1992 Nissan 100 NX

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kikka på en 100 nx, men det var ett par ting jeg syntes var litt rart med den akkurat den jeg kikka på.

 

*Den hadde bare 66 hester, er ikke det litt vel lite på 1,6 liter??

 

*Den var ikke registrert til 4 personer men 2, det er den eneste jeg har hørt om som har vært sånn.

 

Ellers så bare lurte jeg på hva folk syns om den bilen? Er utroli mange som syns den er stygg, men jeg syns den er litt kul jeg da.

 

66 hester var litt drøyt.... Hvis den er en av de første årgangene har den en GA16DS motor dvs 1,6liter med forgasser og 90 hk, hvis den er eldre enn 93 har den GA16De dvs innsprøytning og 102 hk! Du får de også med 2,0liter og 143 hk!

 

At den er registrert for 2 personer har jeg aldri hørt om?!? Den har da bakseter selv om det er trangt baki der!

 

Om jeg synes bilen er stygg?? -ingen kommentar.... hehe! Orginalt er den vel ikke et glansbildemotiv akuratt men den har potensiale! Søk litt rundt på nettet og finn bilder av noen stylede biler og se!

-98 Almera GTi

 

x-95 Primera 2,0 Sri

x-200sx S13

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er en 92 modell 1.6, synes den gikk litt vel bra til å være 66 hk, men sto så i vognkortet.

 

Kjøpte den jeg, så nå får vi se hva man skal klare å fikse opp på utseende på bilen.

 

:wave

1968 Boble Go bilen! :)

1987 Mazda 323 R.I.P.

1987 Toyota MR2

1992 Peugeot 405

1990 Mazda 323 Stjålet

1992 Nissan 100 NX

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er en 92 modell 1.6, synes den gikk litt vel bra til å være 66 hk, men sto så i vognkortet.

 

Kjøpte den jeg, så nå får vi se hva man skal klare å fikse opp på utseende på bilen.

 

:wave

 

I vognkortert står hk oppgitt i kw!! Gang det med 1,36 så får du ca 90 hk! Grattis med ny bil!

-98 Almera GTi

 

x-95 Primera 2,0 Sri

x-200sx S13

Lenke til kommentar
Del på andre sider

100 NX ble ikke godkjent for flere enn to personer i Norge. Det gjelder biler som er solgt nye i Norge - og da ble det ikke solgt så mange siden den hadde baksete som ikke kunne brukes. Importøren håpet den kunne godkjennes som 2+2 men Vegdirektoratet gikk bort fra dette før bilene kom til Norge.

Kun 1.6 ble solgt her til lands (ikke 2.0 GTI siden den ble for dyr) og selv om 100 NX'n så sprek ut så var det ikke noen racerbil.

Jippoen med 100 NX'n var at de bilene som kom til Norge hadde Targa-tak = eksotisk. Det finnes også noen importerte biler uten targa i landet også.

Den deler bunnplate og masse deler med Sunny.

. . .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår