Gå til innhold

Överladdarens nye oljebrenner - E46 320d

Ranger emnet


Överladdaren

Anbefalte innlegg

Etter noen måneders leting på diverse tyske bilsider, fant jeg for 14 dager siden endelig en 2002 BMW 320d med M-pakke 2 til en fornuftig pris. Ringte forhandleren og fikk all informasjon om bilen, han faxet opp servicehefte og vognkort og sendte bilder på mail. Alt var i orden og kjøpskontrakt ble signet. (Ja jeg kjøpte faktisk bilen usett...)

 

Torsdag 25.08 dro jeg og en kompis til Tyskland for å hente min nye oljefyrte sedan. Etter 650 km i leiebil og en natt på hotell ved BMW-fabrikken i Regensburg ankom vi Autohaus Kimbeck i Eggenfelden rundt klokken 11 fredag. Gikk over bilen, tok en prøvetur og betalte. Planen var egentlig å reise til den Tsjekkiske grensen 10 mil unna for å få en ausfuhrerklärung for å få igjen den tyske momsen med en gang, men da vi ankom grensen oppdaget vi at Tsjekkia hadde blitt medlem av EU siden sist og noen tollere fantes det ikke lenger der. Etter å ha blitt sendt rundt til diverse byer for å finne et tollkontor ga vi opp og satte kursen hjemover. 5 timer forsinket.

 

På autobahn noen mil fra Hamburg møtte vi på en norsk 200SX S13 som vi hang oss på, så hvis noen kjenner en med S13 med DK96xxx skilter ta kontakt.

 

 

 

Krakauer - Sikringskost for folk på autobahn

P1010002Medium.jpg

 

 

Ingen tur til Tyskland uten å besøke et getränkemarkt (En kasse med 20 halvlitere, 100 kr!)

P1010013Medium.jpg

 

 

Kl 0630 - Morgenstemning i Danmark

P1010016Medium.jpg

 

Bilen

CH10529_1Medium.jpg

1992 Golf 2 Pasadena

1983 Alpina B9 3,5

1987 Suzuki TSX

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en ordentlig god bil å kjøre, syns motoren passer bilen så utrolig bra :)

 

 

Helt genialt at du kjøpte E46 etter faceliften :)

 

 

 

Misunner deg, gratulerer så utrolig mye :)

 

Mange takk. At bilen skulle ha facelift var en forutsetning. Ikke bare ser den mye bedre ut, men den har også 150 hk i motsetning til 136 pre-facelift. Og ikke minst er den mer trimmevennlig...

1992 Golf 2 Pasadena

1983 Alpina B9 3,5

1987 Suzuki TSX

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye! Utrolig flott bil dette... Jeg skjønner at du kjøpte usett cheers

 

Kan jeg spørre hva du måtte ut med, og hva du sparte på å importe vs kjøpe her i Norge? Min far vurderer å bytte bilen, og eg vil overtale han til å kjøpe bimmer :) Kan gjerne svare på pm om du foretrekker det.....

Current Car: 318i

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye! Utrolig flott bil dette... Jeg skjønner at du kjøpte usett cheers

 

Kan jeg spørre hva du måtte ut med, og hva du sparte på å importe vs kjøpe her i Norge? Min far vurderer å bytte bilen, og eg vil overtale han til å kjøpe bimmer :) Kan gjerne svare på pm om du foretrekker det.....

 

 

Hva jeg måtte ut med kan være det samme, men jeg sparte mellom 50- og 60-tusen på å hente i Tyskland. De aller fleste med M-pakke ligger på over 20.000 Euro inkl moms, så regn med at det kan ta tid å finne en billig bil med M-pakke...

1992 Golf 2 Pasadena

1983 Alpina B9 3,5

1987 Suzuki TSX

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flott bil. Har ikke kjørt E46 med 2liter dieselen, men har kjørt E90 med 2liter Diesel, og jeg kan skrive under på at den sparker bra. Vil tro denne også gjør det? :)

 

Hva har du av utstyr i bilen? Manuell eller Automat?

Du nevner trimming, du har allerede planer på gang, eller? :)

x 1992 BMW E36 320i 24v Coupé

x 1992 Ford Sierra GT (Drittbil.)

 

1991 Nissan Pulsar GTi-R

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flott bil. Har ikke kjørt E46 med 2liter dieselen, men har kjørt E90 med 2liter Diesel, og jeg kan skrive under på at den sparker bra. Vil tro denne også gjør det? :)

 

Hva har du av utstyr i bilen? Manuell eller Automat?

Du nevner trimming, du har allerede planer på gang, eller? :)

 

Den går greit originalt, men mye vil ha mer...vi får se iløpet av vinteren.

 

Av utstyr har jeg PDC, MFA, el-vinduer, M-pakke 2 og ikke minst kassettspiller.

 

5-trinns manuell kasse.

1992 Golf 2 Pasadena

1983 Alpina B9 3,5

1987 Suzuki TSX

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går 320d bedre enn 320 bensin eller? Fordi 2004 320 går som ei bøtte med dritt, den har 170 hest. Grattis med delicious bil!

 

Jeg har aldri kjørt 320, men jeg har kjørt E39 523 med 170 hæst og den synes jeg gikk som en bøtte med møkk. I forhold til 523'n synes jeg 320d'en går mye bedre.

1992 Golf 2 Pasadena

1983 Alpina B9 3,5

1987 Suzuki TSX

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann

Meget pen bil du har fått deg.

Hvilken planer har du framover forr den?

Forresten hvordan går det med monteringen av multifunksjonsrattet?

 

Planene for bilen er omprogrammering av ECU hos ESS, montere multiratt og CD/MP3-spiller, samt kjøpe vinterdekk og felger.

 

Multifunksjonsrattet er ikke kjøpt inn ennå. Må vente til økonomien tillater det. Skal bestille både multiratt og CD-spiller fra http://www.salesafter.de

1992 Golf 2 Pasadena

1983 Alpina B9 3,5

1987 Suzuki TSX

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår