Gå til innhold

Valg 2005

Ranger emnet


Fres

Anbefalte innlegg

  • Svar 156
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

er ingenting i FRP sin politikk som hinter til at de vil ha økt industri i norge ..

bare se på hva som skjer med union nå ..

AP jhobber aktivt for at den ikke skal stenges og hva sier FRP..

"staten burde ikke blande seg inn i næringslivet"

BS!

[*] 2003 Lexus IS200

 

[*] 1999 BMW 318i - Solgt

 

[*] 1998 Mitsubishi Carisma GDI - Knust

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eyy yo, jeg er førstegangsvelger i år. Men egentlig så veit jeg ikke en dritt om de forskjellige partiene og hva de står for. Jeg er en bilvennlig kar, men hvem partier er positive for det osv... Hva stemmer dere i år?

 

For å velge det riktige må du nok bare sette deg ned å lese hva de forskjellige partiene mener osv osv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er ingenting i FRP sin politikk som hinter til at de vil ha økt industri i norge ..

bare se på hva som skjer med union nå ..

AP jhobber aktivt for at den ikke skal stenges og hva sier FRP..

"staten burde ikke blande seg inn i næringslivet"

BS!

 

 

 

Jensemann er kun på stemmesanking!

 

En sleipere ål skal du lete lenge etter! Hadde han vært i regjering kan du banne på at han ikke hadde brydd seg!

 

Hvorfor skal man på død og liv opprettholde industri og bedrifter som går med tap? Eneste man ender opp med da, er at flere kan miste jobben pga dårlig økonomi for morselskapet!

 

Om du ser på historien, så skjedde mange slike utflagginger, nedleggelser og triste saker nå AP var i regjering også!

 

Noen som husker hva som skjedde de siste 3 gangene AP styrte landet?

 

1. Høyere renter

2. Mer usikkert arbeidsmarked

3. Høyere ledighet.

 

Godt eksempel er økning av skattene på maritim virksomhet. vedtatt av AP. Noe som har medført at alle store skipsredere har flagget ut sine selskap. -> mindre reelle skatteinntekter til landet..

 

 

SV og AP er av den oppfatning at en avgift/skatt skal drives inn, selv om det koster mer å få den inn enn beløpet de får inn. Prinsipp kalles det!

 

Er det riktig?

02 MB C220T CDI Avantgarde

93 MB 220E

x - 86 MB 230E

x - 90 MB 300TE

x - 88 MB 230E

Lenke til kommentar
Del på andre sider

apropos politikk...

Synes alltid det er like gøy å se når renta/krona går opp eller ned så gir de hverandre skylden for det.

 

Med bare et minimum med økonomisk teori ser man at renta og kronas kurs ikke endres øyeblikkelig etter at ett eller annet vedtak er gjort om å bruke mer eller mindre penger, senke/øke skatter og avgifter osv.

Det samme gjelder for arbeidsmarkedet.

 

For er renta lav, er innvesteringsviljen høy (folk tår å låne og innvestere), dette fører til økt etterspørsel av varer og tjenester og danner fler arbeidsplasser, denne tendensen fortsetter en stund til kronekursen synker fordi det da ikke er fullt så aktuelt å kjøpe norske kroner og ha dem i bank. Dette vil være negativt for importnæringen, men positivt for eksportnæringen og vise versa.

 

Når det gjelder stemming ber jeg om at folk holder seg unna partiet som fremfor alt pusher på for å bruke MER oljepenger *host*FRP*host* enn det vi allerede gjør. Vi bruker jo for mye allerede. Når det gjelder sparingen har jo den faktisk flere grunner.

En ukontrollert pengebruk vil føre til en inflasjon som ikke engang NorgesBank kan kontrollere ved å øke renta og realkapital vil bli mest verdt av alt og en kommer inn i en ond sirkel. (dette er ikke skremselpropaganda, se f.eks tyskland i mellomkrigstiden).

En annen meget negativ ting med dette vil være at økonomer i andre land ser på dette som et tegn på at norge er ekstremt fattig (ja enn hvor rart det høres ut) og forfallent, og gjør et desperat impulsforsøk for å prøve å rette det opp. Dette fører til at økonomer og selskaper vegrer seg for å handle/innvestere/forhandle med Norge og vil bare gjøre vondt værre.

Og så det er på det rene skattelettelser på 23mrd. og bruke 23mrd. på noe annet istedenfor er IKKE og jeg gjentar IKKE på langtnær det samme.

 

Jeg mener også man burde holde seg unna partiene som for enhver pris vil privatisere/konkurranseutsette ett og alt, fordi enkelte ting blir aldri lønnsomt uansett og det vil bare skape ugreie for sluttbruker (kan gi MANGE eksempler).

 

Norske oljepenger og svenske politikere DET hadde vært no det...

Internetporrmissbrukare

Kjør hardt, kjør stil, kjør bæbu-bil :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo forskjell på å barbere seg og skjære av seg hue da! ;)

 

Det de borgerlige har forsøkt å få til er å redusere de offentlige utgiftene i form av mindre byråkrati, mer strømlinjeformet behandlingsapparat.

 

Det er mye å hente ennå.

02 MB C220T CDI Avantgarde

93 MB 220E

x - 86 MB 230E

x - 90 MB 300TE

x - 88 MB 230E

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet, bullshit bingo spør du meg... men IKKE stem KRF!! :nono: heller ikke venstre.. de støtter kollektiv trafikk, altså dyrere å ha bil :deng

 

 

Eg klarer ikkje å sjå hva som er feil med at fleire reiser med kolektiv. Mindre lokal støy og forurensing, ferre komabilister og andre bilister som skal transportere seg, og gjerne gjør det 5-10 km/t UNDER fartsgrensa på gode veier.

 

Dei samme partia vil og ha meir av godstrafikken over på bane og sjø. D.v.s. ferre lastebiler som lager kø på svingete og bakkete veier, alså der det er gøy å kjøre bil.

 

Men det er nok av andre grunner til å ikkje stemme på et parti som bruker bibelen som rettesnor. Av samme grunn bør en sky Frp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår