Gå til innhold

330 kit = 270hk?


X-Faktor

Anbefalte innlegg

Jeg har en sierra cosworth som fikk montert det såkalte 330 kittet hos gik turboteknikk i sverige. Jeg var å bremsa bilen når jeg kom hjem. 330 hk i motor å 245 hk på bakhjula. Så det går an. :wave cheers

 

En bremsebenk måler effekt på hjula, og regner ut etterpå sån ca driverkstap..

Oftest regnes dette ut med kalkulator, av de som bremsa..

 

Jeg får regnet meg frem til 288hk i motoren din, med 15% tap.. Mere tap enn det er det neppe.. Ikke mye mere iallefall..

 

Det regnes for oftest med 10-12% i fwd, 15% rwd og 20% i 4x4 biler..

03` Volvo V70 d5 197hk 470nm

01` Seat Leon 4x4 20vT

X: 92` Bmw 328 turbo 600+hk X: 85` Bmw E30 286hk+ M-power X: 86` Audi 90 Quattro 20v Turbo 400hk X: 86` Bmw M535i Turbo 500hk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En bremsebenk måler effekt på hjula, og regner ut etterpå sån ca driverkstap..

Oftest regnes dette ut med kalkulator, av de som bremsa..

 

Jeg får regnet meg frem til 288hk i motoren din, med 15% tap.. Mere tap enn det er det neppe.. Ikke mye mere iallefall..

 

Det regnes for oftest med 10-12% i fwd, 15% rwd og 20% i 4x4 biler..

 

De rullene jeg har vært borte i har ikke regnet ut drivverkstapet, men målt det. Det gjøres ved at du har du etter endt måling/ved turtallssperren slipper gassen uten å trykke inn clutchen og turtallet går ned mot tomgang. Da får du reelt drivverkstap. Tapet vil varierer fra bil til bil, da feks dårlig hjullager, lite luft i hjulene, hjulstilling osv gir forskjellig friksjon

No SPEAKERS

NO BODYKITS

NO BULLSHIT

M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi

M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Escort skal ha 227hk orginalt da ;) Bare for og pirke litt... hehe

 

 

Da tror jeg du bør sjekke dine kilder en gang til..

1992-1994 med T35 turbo og Marelli hjerne har 224hk,

1995 mod ble bygd om Ford sitt eget hjerne system samt at så mange hadde klaget over dø-tiden turboen ha så dem puttet på en langt mindre turbo og samtidig økte dem effekten til 227hk!!

http://www.jdmgarage.no "Norges største leverandør av banebiler"

http://www.driftmonkey.no "Fashion For Drifters"

http://www.timeattack.no "Norges raskeste serie"

http://www.d1gp.no "D1 Grand Prix"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da tror jeg du bør sjekke dine kilder en gang til..

1992-1994 med T35 turbo og Marelli hjerne har 224hk,

1995 mod ble bygd om Ford sitt eget hjerne system samt at så mange hadde klaget over dø-tiden turboen ha så dem puttet på en langt mindre turbo og samtidig økte dem effekten til 227hk!!

http://www.turbocharger.co.uk/rs-cosworth-escort.html

 

http://www.rsownersclub.co.uk/car_info/esccos.htm

 

Ett par kilder... Har ikke sett at Escort ble oppgitt med 224, men sedan derimot... Hvor har du det fra? Bare lurer...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bilsport oppga også 227 hk i sin tid når de testet den med den store turboen.

 

Kan være at den er oppgitt til 224 BHP som ikke er helt det samme.

Sport Quattro har 306 PS/302 BHP

No SPEAKERS

NO BODYKITS

NO BULLSHIT

M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi

M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De rullene jeg har vært borte i har ikke regnet ut drivverkstapet, men målt det. Det gjøres ved at du har du etter endt måling/ved turtallssperren slipper gassen uten å trykke inn clutchen og turtallet går ned mot tomgang. Da får du reelt drivverkstap. Tapet vil varierer fra bil til bil, da feks dårlig hjullager, lite luft i hjulene, hjulstilling osv gir forskjellig friksjon

 

 

Når du skal sjekke driverkstapet så må du trykke inn clutchen når du har kommet opp til turtallssperra, hvis ikke får du jo effekten i driverk + motorbrems. Det er jo bare driverkstapet som er int.

x-Kadett c cosworth 526 hk http://www.grombil.com

x-Ktm 525 SuperMotard

Ducati 998 testastretta

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår