Gå til innhold

Rx7 FD på vinteren??

Ranger emnet


Rayho

Anbefalte innlegg

tror ikke det vill funke så veldig bra....eg kjørte fc på vinterer på helårsdekk(vell å merke) og det gikk ikke bra,sånn ca 20.000 kr fattigere bra.:drive2 :hammer

 

Men 323 gtr det er nok bra vinterbil

suzuki swift 06 4x4 sports edition

 

x Rx7 Turbo 2

x mazda 1300 76mod

x mitsu lancerius

x rx7 na

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ikke helt problemet egentlig. Vektfordeling, meget bra. Kjøpe ordentlige vinterdekk, gjerme med pigger. Det jeg er bekymra for er frontfangeren, pga bilen er senka, å har Wings west front. Samt om wankel er ugunstig i ordentlig kulde.

 

Vil ikke ha GTR.

-92 Mazda Rx-7 Twin Turbo

x-03 Smart Roadster Coupè 115hk/190nm 1,7bar

x-92 Ford Sierra Cosworth 4wd LTD EDT

x-00 Ford Mondeo ST200

x-96 Audi A4 TQ 330hk/450nm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

 

Bare å kjøre på. Om du ikke tar sjangser og klarer å temme den, så går det jo bra.

 

Men det er ikke enkelt å kjøre en FD på vinteren. I tilegg så er det en bil som jeg ikke ville eksponert for hverken salt, eller kulde. Har du fiber-front, så vil denne tåle veldig lite påkjenning før den knekkes.

 

Jeg klarer hvertfall å se nok grunner til IKKE å kjøre FD på vinteren. Men det er din bil, så bare sett igang.

 

mvh

 

..hvorfor ikke GT-R. Liker du ikke å sladde med full kontroll på is/snø ?

Reciprocating engines are OUT !

 

http://www.mazdafun.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liker GTR for såvidt, men har hatt det før, å vil ha noe nytt. På den annen side er vinteren her oppe i nord såpass lang at det er litt råflott i mine øyne å bare kjøre en såpass dyr bil som rx7 bare 4-5mnd i året (Hvis den ikke skal vinterkjøres).

 

Kulde sliter vel ikke mer på denne bilen enn andre. Annet enn at en wankel bør kjøres enda mer forsiktig på kald motor.

 

Salt er ikke no særlig problem her oppe i nord.

 

Er dette med glassfiberfront jeg er bekymra for, samt om den blir vanskelig å "temme". Kjører forøvrig ganske lite...

-92 Mazda Rx-7 Twin Turbo

x-03 Smart Roadster Coupè 115hk/190nm 1,7bar

x-92 Ford Sierra Cosworth 4wd LTD EDT

x-00 Ford Mondeo ST200

x-96 Audi A4 TQ 330hk/450nm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

FD suger på vinteren..

Prøvde å bruke min litt den første vinteren jeg hadde den. Hadde et par skumle opplevelser med at bakenden ville ut i sving, og det var ved rolig kjøring med nye piggdekk.

Den dagen jeg måtte ha hjelp for å komme meg ivei på nybrøyta flatmark gikk jeg til innkjøp av vinterbil og gjemte FD'n til sommeren.

1994 Audi RS2 MTM

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjørt min FD i hele vinter, på nye piggfrie, uten problemer.

Man må være litt forsiktig med gassen selvsagt.

De har sperre så fremkomligheten er grei hvis ikke det er for mye snø.

 

Hadde en Miata med turbo tidligere som jeg kjørte ca 9 mil hver dag, også på vinterføre. Den var det mye dårligere fremkomlighet med.

RX7 FD3 for andre gang

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår