Gå til innhold

Friberg: Ford Mondeo 97 - Prosjekt gubbebil

Ranger emnet


fribbern

Anbefalte innlegg

  • 1 month later...
  • Svar 329
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Nå har jeg lest igjennom 22 sider :D

Faktisk gått nesten hele nattevakta mi :D:D

Så nå er det bare å pakke sakene å dra hjem på perm ;)

 

Men litt feedback;

 

Har vurdert å kjøpe meg mondeo i lang tid ( mk1 vell å merke )

Men ser jo ut som mk2 kan bli tøff også men _litt_ arbeid.

Har jo blitt meget bra, likte spesielt bagasjerom løsningen din.

Må si meg enig i hu jenta som hadde skrevet et innlegg i denne tråden,

ang at hun hadde ikke no stor tro på dette prosjektet.

Men du har jo fått den flotters må jeg si.

Faktisk så er det en av dem mest "reneste" trådene jeg har lest på bilforumet.

 

Så kan bare si en ting, Keep up the good work.

Så sees man vell om et par år på gatebil-treffene ;)

 

 

 

ps: Man får med ( faktisk ) godkjennings papirer på øyelokk visst man kjøper direkte ifra importør. ( har liggende ;) )

Signaturregler: www.bilforumet.no/faq.php

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Fint prosjekt, likte anlegget veldig godt! Meget bra jobba for å være førstebilen din!

 

Jeg er en stor ford fan og må si at du har klart å forvandle en såpass kjedelig bil til noe kult på en enkel og lærerik måte.

 

Har aldri sett bilen din i drøbak så du må slutte å skru og komme deg ut på gata litt oftere!;) Hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...

Ok,dettan tok si tid:) har sotte her i sammenhenganes ett par tima å læst, tid som egentlig skulle ha vært fornuftig brukt til husvask før jul:) heldigvis e dama såpass gla i bila (ho kjøre mondeoMk1) så ho glømte vasken ho å!

1:du har en nydelig hund,d e sekkert!

2: Dettan e den råaste mondeo'n mk2 æ har nån gang sett.. du får d virkeli tell! misunne kompetansen du har me glassfiber, d e nåkka æ har løst å lære mæ!

3: du må jo ikkje sælle gubbebilen din,men heller keep on goin'.. d e ett mye bedre alternativ heller.

4: Få ut nån oppgraderanes bilda av bilen vesst du først sæll den!

 

Dettan står d Respekt av!!

*Mvh

Nordnorge! :)

Jo eldre man blir, jo meir forståelse får man av kunnskapen Sladding ;)

 

Mondeo 2.0SI & Ford Sierra IS '86(Lekebil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 6 months later...

huff. her er det lenge siden jeg har vært, og det er ikke bra.

 

Vel, ting som har skjedd. Ingen ting..

 

Jeg kjøpte meg MC i fjor, så da gikk det mye tid til den, for sykkelen trengte litt kjærlighet.

 

Men nå skal det bli mere folkus på gubbebilen igjenn.

Holdt på litt i går kveld.

 

Kjøpte meg noe guff som skal være bra til og lydisolere med, for jeg er lei av at det dirrer og skraller på utsiden av bilen.

 

12072007015.jpg

 

Dyttet det inn i bilen, og så leste jeg på pakken, 3 timer tørketid, uups :( Er det lilla stæsjet, ble nesten gjennomsiktig da det var tørt.

 

12072007012.jpg

 

Jeg har fått meg et nytt sted og stå og skru, så noen bilder derifra :)

12072007017.jpg

12072007016.jpg

Og verktøy må man ha:

12072007014.jpg

 

Nå som jeg hadde 3 timer jeg måtte vente, så gjorde jeg litt for og få tiden til og gå. jeg byttet olje og oljefilter. og så pusset jeg på bremse tromlene bak, for de lyste jo rust, og bak de nakne felgene mine er det ikke pent.

 

Et lite før bilde: (egentlig andre siden :P)

12072007019.jpg

og etter:

12072007020.jpg

Nesten som ny jo......

 

Jeg skal begynne på noen diskanthus snart, så da blir det mere glassfiber. jippii.............

 

Har lovet meg selv at jeg skal skrive mere i denne tråden framover.

 

Og jeg vil takke for alle tilbakemeldinger jeg har fått, det er utrolig morro og få litt "skryt" for det jeg gjør. Takk...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fint prosjekt, likte anlegget veldig godt! Meget bra jobba for å være førstebilen din!

 

Jeg er en stor ford fan og må si at du har klart å forvandle en såpass kjedelig bil til noe kult på en enkel og lærerik måte.

 

Har aldri sett bilen din i drøbak så du må slutte å skru og komme deg ut på gata litt oftere!;) Hehe

 

takk for det, er du fra drøbak? Hvem er du? jeg er sjelden ute med den, stort sett bare til butikke og til jobben :P

 

Føler jeg er kommet over råneperioden, men det er ikke noen grund til ikke og ha en ok bil likeveld..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...

IMPONERENDE!

Har lest gjennom alle 22 sidene, og alt jeg har å si er at det du gjør er imponerende.. jeg har og alltid sett på mondeo som kjedelige biler, men du har bevist med feil!

 

Tenker litt på å leke meg med litt glassfiber både i russebilen og bmw'en min og du er en stor inspirasjonskilde! gleder meg STORT til å se mer av denne mondeoen utover også!

 

har det skjedd noe mer kanskje?

 

Respekt til deg!

 

Ole Petter

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Er SINNSYKT smooth gjennomført dette her da, liker vell egentlig ikke Ford whatsoever men denne her var veldig fin. Noe som skal litt til for den er virkelig fæl i utganspunktet syns jeg.

Du velger de slagene du utkjemper nøye ser det ut som, du har forandra på alt som gjør det til en stygg bil ihvertfall, med veldig bra resultat!

Keep on going! Jeg vil se mer!

Søt hund btw;)

Skoda Octavia -99 1.6 SLX Bruksbil

Opel Omega 3000 -88 Blir restaureringsprosjekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 7 months later...
  • 7 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår