Gå til innhold

Reodor F: Chevy Van - Nothing beats cubic inches

Ranger emnet


Reodor F

Anbefalte innlegg

Ha klart for deg følgende:

 

Internett er et forum som baserer seg på skriftlig kommunikasjon. Skriver du som en idiot, så må du regne med å bli betraktet som en idiot!

 

Jeg har ingen interesse av å få redegjort for din personlige økonomi i min prosjekttråd. Om du så går personlig konkurs kunne jeg ikke brydd meg mindre. Hold dine personlige problemer unna meg!

 

Jeg trenger heller ikke dine spark i rumpa. Dersom du hadde fulgt med så hadde du visst at jeg jeg allerede har anskaffet en bil motoren skal inn i. Vår alles kjære driftekonge har sågar kommet med et meget godt designforslag til den denne bilen. Og som sagt tidligere - men jeg gjentar det igjen, siden du har lese- og skriveproblemer - jeg kommer ikke til å gjøre en dritt på dette prosjektet før jeg er ferdig med kjøkkenet. Ikke engang om du kjører hele støveltuppen din oppi ræva mi så kommer jeg til å endre disse prioriteringene. Som du selv sier, det finnes faktisk viktigere ting enn bil her i livet. En annen ting angående dine såkalte spark i rumpa. Bør ikke de være positivt vinklet istedet for dine surmagede oppstøt? En skulle tro at førstnevnte hadde bedre effekt på en sidrumpa sykkelreparatør...

 

Dersom du skal bidra til prosjektets fremdrift så kan du heller komme med forslag til egnede drivverk slik som diverse andre gjør her. Jeg har sågar mottatt pm fra folk her på forumet med tips om både hjullastergirkasser og annet. Slikt setter jeg stor pris på.

 

Selv om jeg personlig mener at du burde være på NAV 24/7 og ikke bak en pc hjemme på gutterommet, så kan du heller bruke tiden på å finne drivverk enn å finne karosserier :D

 

Amen! :ratatatat

1992 Mazda Mx-5 NA 1995 Honda Civic Ej2*Solgt* 1981 Honda Accord sedan El1*solgt*

1971 Datsun 1200 B110 *Solgt*

-Team Wreckless-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 619
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Ha klart for deg følgende:

 

Så du mener at folk med dyselski er idioter? Nå graver du deg bare mere og mere ned i gjørsel brønnen reodor.

 

Og når det gjelder mine øknomiske problemer,

var det faktisk noe du skrev, som forårsaket at jeg måtte forklare deg hvodan stua mi sto. Hadde du ikke stilt, hadde jeg ikke svart. Skyld deg selv.

 

Og ser svært liten vits og sende deg PM med råd,tips og ider hvordan denne kan bli. Da "prosjekt" er vel det mest døfødte prosjektet her inne sammen med mitt vectra prosjekt. ;)

 

 

Og når det gjelder spark i rumpa. At du har lyst på hele støveltuppen min opp i rompa de ,der går en grense for meg. Har ikke noe imot homfile. Men når de begynner og fortelle om fantasier så trekker jeg meg fra diskusjonen.

 

Ser fram i mot ditt neste svar nå ;)

Opel Omega 3000 24v Irmscher 1990

Opel Omega Steinmetz 3.0 24v++ 1994

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns dette er et bra prosjekt jeg. Å har full forståelse at det kan ta tid.

Hvis en kompis av meg skulle ha laga en tråd om prosjektet sitt som han brukte 9 år på (32mod AFord), så hadde det vel blitt klager da å.

 

Gleder meg til å se sluttresultatet av cheva'n. Å jeg skal gladelig løpe nedover på ballene for å se/høre kraftwerket...

Glede meg til å se Volvo'n når den blir ferdig også.

 

Masse fintenking på han Reodor. Stå på sier jeg bare...

Typhoon_

------------------------------------------------

Finner du en skrivefeil, så kan du BEHOLDE DEN FOR DEG SELV!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mulig du har rett. For ikke å si speilhus...:

 

Oh come on. Som det står i tråden er det noe som ble gjort bare for gøy, med lav nytteverdi. Likevel kan tråden godt brukes for andre som vil gjøre noe lignende med lys, hjelp til motstandsberegning osv. Kjapp og enkel tråd med oversikt over hva som skal gjøres og med ferdig resultat. Ser at bildene er borte, men tråden er 3 år gammel, om noen spør kan jeg sikkert fiske det fram igjen.

Hvis det var det værste du klarte å finne av mine fire år og 1160 innlegg på bilforumet.no så ser det ut til at både glasshus, sidespeil og det meste annet er intakt.

Ikke har jeg for vane å rakke ned på andre forumbrukere heller, og på et ideelt forum gjør vel alle det.

- Thorstein Klingenberg

- Porsche 911

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så du mener at folk med dyselski er idioter? Nå graver du deg bare mere og mere ned i gjørsel brønnen reodor.

 

Neida du er ikke nødvendigvis en idiot, men du må påregne å bli behandlet som en.

 

Og når det gjelder mine øknomiske problemer,

var det faktisk noe du skrev, som forårsaket at jeg måtte forklare deg hvodan stua mi sto. Hadde du ikke stilt, hadde jeg ikke svart. Skyld deg selv.

 

Det er forskjell på økonomiske problemer og hvor stua di er plassert her i verden. Dvs, hvis den er plassert i et fasjonabelt strøk kan du kanskje få en slant for den... Haha, den var god :D

 

 

Og når det gjelder spark i rumpa. At du har lyst på hele støveltuppen min opp i rompa de ,der går en grense for meg. Har ikke noe imot homfile. Men når de begynner og fortelle om fantasier så trekker jeg meg fra diskusjonen.

 

Så det skal bare noen homofile tilnærmelser til før du trekker deg fra diskusjonen? Nå er jeg i utgangspunktet heterofil, men dersom det får deg til å forsvinne så skal jeg vurdere å gjøre et unntak. Vi må ikke undertrykke homoen i oss Opelpjokk...

 

Vil ikke kalle dette noe krangel, prøver bare å sprite opp arbeids moralen til reodor litt, tror ikke han tar dette særlig seriøst heller. Litt gøy og diskutere med reodor, han er lett og tirre opp ;)

 

Du har nok misforstått dette med å sprite opp arbeidsmoralen. Uansett hva du begynner å jobbe med, ikke begynn med teambuilding eller coaching. Det ville vært katastrofalt...

 

Det morer meg å krangle med deg, men la oss gi oss mens vi er på topp. Jeg utfordrer deg herved til å komme med et faglig innspill som bringer prosjektet mitt fremover. Det ville ha vært en moralboost det ;)

__________________

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oh come on. Som det står i tråden er det noe som ble gjort bare for gøy, med lav nytteverdi. Likevel kan tråden godt brukes for andre som vil gjøre noe lignende med lys, hjelp til motstandsberegning osv. Kjapp og enkel tråd med oversikt over hva som skal gjøres og med ferdig resultat. Ser at bildene er borte, men tråden er 3 år gammel, om noen spør kan jeg sikkert fiske det fram igjen.

Hvis det var det værste du klarte å finne av mine fire år og 1160 innlegg på bilforumet.no så ser det ut til at både glasshus, sidespeil og det meste annet er intakt.

Ikke har jeg for vane å rakke ned på andre forumbrukere heller, og på et ideelt forum gjør vel alle det.

 

Det er neppe det verste du har laget, men det var den eneste tråden du har laget i prosjektforumet såvidt meg bekjent, og som sådan må den være tidenes feilpost. Den gjør jo et oljeskift på en stridsvognmotor til kjernefysikk i forhold...

 

Litt artig er det også at du forsvarer din egen feilplasserte prosjekttråd med lav nytteverdi, samtidig som du er misfornøyd med min prosjekttråd som jeg har laget i fullt alvor og som jeg aldri har lagt skjul på at vil ta noen år. Sammen med Opelpjokk sparker du inn åpne dører her føler jeg. Og det er jo bortimot like unyttig som en diode eller seks i et sidespeil...

__________________

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

var da voldsomt med syting fra Opel folka da? har de ikke no bedre å gjøre?

 

anyways...

 

Prosjekter tar tid, og noen lengre tid enn andre, har drevet å putlet i et år nå med motorbytte i min egen bil, og det er bare å bytte fra en 4.9 liter til en 5.7 liter's V8 :p

så ja, putte en tanks motor i en van, vil jeg anta tar litt lengre tid en å putte et konfilter i en sliten Omega.

 

Lykke til med kjøkkenet da, Reodor.

-1980 Buick Century Estate Wagon (kosebil)

-1991 Volvo 240GL stasjonsvogn (bruksbilen)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmm... dilemma. Flytte til \stripa? eller til \hobby? :D Å slette tråden er for ille, samme om mod eller trådstarter gjør det. Nei, jeg tenker jeg lar den ligge her.

 

Løsning: Sæther får ei uke ferie på NAV, Reodor får også ei uke i vognskjulet aka snikkarboden for å la seg erte opp. Dog får han seks døgn strafferabatt siden det er hans egen tråd det går ut over. Disse frafalte dagene bør med fordel tilbringes på kjøkkenet slik at i det minste DET står ferdig til jul.

 

Videre tilskrives ALLE nye offtopic innlegg i denne tråden én - 1 uke i snickarboden til Sæther. Så kan dere spikke opelfliser. Denne ordningen gis tilbakevirkende kraft slik at tidligere svadainnlegg i denne tråd også premieres med én ukes feriekoloni, per innlegg.

 

Happy ending, happy family, group hug og måtte alle forumer i verden få ha hver sin klovn. Vi har RDL.

Sitat Sponheim: Hver mann, sín høne.

 

PS! Jeg gidder ikke si god jul, for jeg mener ikke noe med det alikevel.

Bilforumet.no
Super Moderator
sier: Du får ikke sex om du krever kondom, i baksetet på min Volvo Amazon (",)
Hakkum

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan jo bli bra dette, bruker vel bare 5 liter eller no bare ved å mellomgasse, hehe.

 

Skjønner at slike ting tar tid, så er jo bare å smøre seg med noen kilo tålmodighet :)

( )Volvo 940 turbo

- Når det gjelder hester i eldre biler, er det noe som heter "det var engang..." -

- La drømmer være drømmer og ikke forumtråder... -

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har spøkt tidligere om at jeg aldri vil kjøpe en svær jævla SUV som koster 50,- bare å rygge ut av innkjørselen. Med en Leo-motor i en van kan det faktisk bli så dyrt å rygge ut innkjørselen. Kanskje ikke helt en rekord banken setter pris på men gøy likevel.

 

Reodor: Noen plan for hvordan bilen skal brukes? Røde prøveskilt for en vanlig van og håpe ingen stopper deg og krever visning hos Statens Vegvesen? Vil tro du får oppmerksomhet både av Ola og Onkel...

- Thorstein Klingenberg

- Porsche 911

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Happy ending, happy family, group hug og måtte alle forumer i verden få ha hver sin klovn. Vi har RDL.

Sitat Sponheim: Hver mann, sín høne.

 

Litt off topic igjen, men vil ikke i snikkarboden av den grunn...

Hva hendte med RDL?? Er han fortsatt aktiv??

Husker det var en som kallte seg et eller annet "baron et eller annet" eller noe (hvis jeg ikke husker helt feil) som også var litt eplekjekk til tider.

 

Back to topic.

Typhoon_

------------------------------------------------

Finner du en skrivefeil, så kan du BEHOLDE DEN FOR DEG SELV!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke ute etter å lage kvalme eller dra opp igjen "krigen" i tråden her.

 

Jeg lurer litt på hvordan 3 år kan ha gått siden tråden her startet, og 30 sider med så og si bare svada, desverre.

Ja, jeg forstår at det ikke er bare å bare å diske opp med 60 liter olje og et oljefilter av denne typen, men nå har du det!

 

Lette opp motoren din i fra pallen den står på burde være en enkel sak. Entenn leier du en kranbil som kan løfte denne klumpen, eller så kan du vell gå til tegnebordet og skisse sammen en metalskapning som har litt høyde og kjettingtalje, og tåler vekta av motoren, og bruker dette?

'09 Ford Ranger

'91 Mazda 323 GTX

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår