Gå til innhold

Reodor F: Chevy Van - Nothing beats cubic inches

Ranger emnet


Reodor F

Anbefalte innlegg

  • Svar 619
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

  • 1 month later...

Tja... Det er nå litt over sju måneder igjen til 4.juli... Kan jeg regne med å se, og aller mest høre denne skapningen når jeg tar turen over brua fra Strømmen til sommeren?

'79 Volvo 244DL, skal bli 254R

'84 Volvo 244GLT, blir snart spiker

'90 Volvo 240GL, B230FK-bruksbilprosjekt

'93 BMW 525iA, skal bli M540i kopi

'99 Volvo S80 T5 225hk bruksbil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja... Det er nå litt over sju måneder igjen til 4.juli... Kan jeg regne med å se, og aller mest høre denne skapningen når jeg tar turen over brua fra Strømmen til sommeren?

 

vil ikke tro det er så lett og finne hjullaster/dumper girkasser som tåler den slags moment. da snakker vi store maskiner!

 

Jeg har faktisk intensivert drivverksjakten i det siste, og dveler for tiden ved hydrostat fra gravemaskiner med gummihjul. Men det ideelle hadde nok vært ei helt vanlig automatkasse. Jeg får se om jeg skal ligge med noen i toppledelsen hos Allison eller noe sånt...

__________________

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn hvor store da ca? :D

Caterpillar%20mining%20truck.jpg

 

Ups.. Mannen som er helt på felgen var raskest :tannløs:

 

kan opplyse deg om at disse har ikke den type drivverk som redodor er ute etter. og disse har litt grøvere maskiner enn leo :p vi snakker om overladde dieselmonster på godt over 60 liter motorvolum :p

 

reodor: hvorfor fra en hjulgraver? vil tro en hjullasters type driv er greiest.

 

En ting til man kan tenke på er jo om du henter drivverk fra en 20 tonns hjullaster så veier jo denne van med leo motor og forsterkninger knapt halvparten og det vil jo være gunstig for drivverket sin del. det jeg mener er vel at det er ikke sikkert det trenger å være såååå heavy duty allikevel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kan opplyse deg om at disse har ikke den type drivverk som redodor er ute etter. og disse har litt grøvere maskiner enn leo :p vi snakker om overladde dieselmonster på godt over 60 liter motorvolum :p

 

reodor: hvorfor fra en hjulgraver? vil tro en hjullasters type driv er greiest.

 

En ting til man kan tenke på er jo om du henter drivverk fra en 20 tonns hjullaster så veier jo denne van med leo motor og forsterkninger knapt halvparten og det vil jo være gunstig for drivverket sin del. det jeg mener er vel at det er ikke sikkert det trenger å være såååå heavy duty allikevel.

 

Nei, en Cat 797 har en nyttelast på over 300 tonn og en motoreffekt på over 3000 hk. Vil tro at girkassa veier mer enn hele vanen...

 

Grunnen til at jeg for tiden dveler ved hjulgraver er at disse hydrostatiske drivverkene vokser på trær og er forholdsvis billige. Og alle alternativer fortjener å bli utredet. Men jeg har tenkt tanken din mang en gang og kommet til at girkassa neppe trenger å være like solid dimensjonert som ved tyngre kjøretøyer. Som du sier ville ei automatisk girkasse fra en hjullaster vært helt ideell. Har vært og tittet på en og den var grisedyr uten at jeg vet hvor god den var. Risky business...

__________________

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hvordan er det med hydrostatdrift og fart? Er vel ikke laget noen kjøretøy/maskiner ennå med hydrostatdrift som gjør noe mte over 40-50km/h.. Vil det ikke stagnere når farten på en måte utligner oljetrykket i navene? Nå snakker jeg helt uten noe slags erfaring så håper jo noen irettesetter meg :-)

Tvåførti

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hvordan er det med hydrostatdrift og fart? Er vel ikke laget noen kjøretøy/maskiner ennå med hydrostatdrift som gjør noe mte over 40-50km/h.. Vil det ikke stagnere når farten på en måte utligner oljetrykket i navene? Nå snakker jeg helt uten noe slags erfaring så håper jo noen irettesetter meg :-)

 

Vanen skal ikke bli noe jeg krysser kontinenter med, så toppfarten er ikke så viktig. Men om den hadde gjort 62 km/t akkurat som Leoparden så hadde det vært fint :)

__________________

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår