VCE Skrevet Oktober 9, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 9, 2007 ...Eneste ulempen jeg ser, er at den ikke kan fungere med et hjul i lufta, men slik kjører vel ikke vi???... Et lite touch på bremsen, så har du grep igjen. :) Siter Mvh. Hans - Det er ikke fart som dreper, det er smellet. It's not the fart who kills, it's the smell! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
eirikoo Skrevet Oktober 9, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 9, 2007 Et lite touch på bremsen, så har du grep igjen. :) De fleste moderne Torsen differ har vel preload nå til dags, så man slipper det problemet. Siter -97 STi3 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reodor F Skrevet Oktober 9, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 9, 2007 Får ikke mindre lyst på Quaife-diff av dette folkens. Hvor mye er prisen da tro, hvis jeg importerer selv? Siter __________________ You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
351RS Skrevet Oktober 10, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 10, 2007 Denne du mente: http://www.quaife.co.uk/Volvo-S40-M56-front-ATB-differential 550£+ ca50£ i shipping X 12 i kurs X 25% mums=9000 nkr. Dette med en noe høy omregning på kursen. Siter No subsitute for cubic inches ! Prosjekttråd :Granada 351RS Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turboed1 Skrevet Oktober 10, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 10, 2007 Denne du mente: http://www.quaife.co.uk/Volvo-S40-M56-front-ATB-differential 550£+ ca50£ i shipping X 12 i kurs X 25% mums=9000 nkr. Dette med en noe høy omregning på kursen. Jepp. Pundet hovrer rundt 11 kroner nå,og har gjort det en god stund. :) Siter Fast and cheap = not reliable Cheap and reliable = not fast Fast and reliable = not cheap Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reodor F Skrevet Oktober 10, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 10, 2007 Denne du mente: http://www.quaife.co.uk/Volvo-S40-M56-front-ATB-differential 550£+ ca50£ i shipping X 12 i kurs X 25% mums=9000 nkr. Dette med en noe høy omregning på kursen. Du tenker på bamsemums ;) Var ikke så gæærn pris det der da. Tatt i betraktning at resten av kjerra har kostet en kvart million i deler mener jeg :) Siter __________________ You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
351RS Skrevet Oktober 10, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 10, 2007 Du tenker på bamsemums ;) Var ikke så gæærn pris det der da. Tatt i betraktning at resten av kjerra har kostet en kvart million i deler mener jeg :) Jada, den er verdt det. Eller så kan du gjøre som meg: Samle sammen en 10-20 st, da får du fine rabatter. Mums: ingen som har sett Olsenbanden: Nei jeg skylder altså syvåtredvetusen i MUMS. (kommende svigers til Benny etter noe vått innabords) Siter No subsitute for cubic inches ! Prosjekttråd :Granada 351RS Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reodor F Skrevet Oktober 11, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 11, 2007 Men dere, det kan virke som om at jeg bygger en bil for Gatebil Racing Serie uten å være klar over det. Etter det jeg kan se mangler jeg bare brannslukkere, hovedstrømsbrytere, tauekroker og katalysator før vogna er godkjent etter Norges bilsportforbunds reglement: http://www.bilsport.no/reglement/regl_2006/racing/Teknisk%20reglement%20Gatebil.pdf Tilogmed pushrod suspension blir godkjent. Og jeg som alltid har hatt lyst til å kjøre ånkli racing :) Siter __________________ You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VolvoRoy Skrevet Oktober 11, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 11, 2007 Imponerende prosjekt, har lest hele tråden nå fordelt på 2 dager :m'm: Stå på! Siter Mvh Roy 2009 Jaguar XF 2.7 V6 Twin Turbo 2014 Citroen C1 (Konebil) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ealoken Skrevet Oktober 12, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 12, 2007 Reodor på Gatebil? det hadde jo vært artig, få tak i noen slics også da ;) Siter [/url] www.vts-racing.no/forum/ Gjengen som bygger ting folk sier ikke går ann. www.gsbildeler.no Norges beste BMW dele leverandør! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
arildh Skrevet Oktober 12, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 12, 2007 Kult om du kommer til å delta i gatebilserien da! Sånn kjapt i følge reglene for effekt kommer motoren din på ~206 hk pr. liter med div tillegg. Jeg vet ikke hva vekt på bilen eller motorvolum blir til slutt men si 1200kg / ( 206hk x 2.2l ) = 2.5 hvor Klasse A er 5.39 - 2.4 kg/hk. Du trenger nok alle de 550 hestene da for at traktoren skal kunne være konkurransedyktig i mot andre biler i klasse A :) Siter 2004 Mazdaspeed MX-5 Turbo Blog om bilen min --> http://www.mazdaspeedy.com Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MiniHansen Skrevet Oktober 12, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 12, 2007 Men dere, det kan virke som om at jeg bygger en bil for Gatebil Racing Serie uten å være klar over det. Og jeg som alltid har hatt lyst til å kjøre ånkli racing :) Go for it! :titties: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
teeg Skrevet Oktober 12, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 12, 2007 Men dere, det kan virke som om at jeg bygger en bil for Gatebil Racing Serie uten å være klar over det. Det høres ikke så altfor dumt ut gitt. Det er bare bra at det er flere biler som kommer med femmerlyd og som ser bra ut. :P Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turboed1 Skrevet Oktober 12, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 12, 2007 Kult om du kommer til å delta i gatebilserien da!Sånn kjapt i følge reglene for effekt kommer motoren din på ~206 hk pr. liter med div tillegg. Jeg vet ikke hva vekt på bilen eller motorvolum blir til slutt men si 1200kg / ( 206hk x 2.2l ) = 2.5 hvor Klasse A er 5.39 - 2.4 kg/hk. Du trenger nok alle de 550 hestene da for at traktoren skal kunne være konkurransedyktig i mot andre biler i klasse A :) 206? 218 får jeg... 550 / (2522cc/1000),vekt vet Reodor mer enn meg...hva blir optimal effekt? Så får jeg pre-ordre en GT4094R... :D Siter Fast and cheap = not reliable Cheap and reliable = not fast Fast and reliable = not cheap Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
teeg Skrevet Oktober 12, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 12, 2007 206? 218 får jeg... 550 / (2522cc/1000),vekt vet Reodor mer enn meg...hva blir optimal effekt? Så får jeg pre-ordre en GT4094R... :D You evil evil man. :P Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg