Jump to content
Bilforumet.no
Reodor F

Reodor F: Volvo 850 - Volvo 850 S2+

Rate this topic

Recommended Posts

Kan vel ikke akkurat kalle det pur faen, men.. :P

Savner bare oppdateringer av de syke prosjektene dine..

 

Du må se å få kriga ferdig i lysets hastighet, slik at det blir noe fremgang her.. :)

 

I lysets hastighet esban! I lysets hastighet :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Godtfolk!

 

Da nærmer oppholdet i ørkenlandet seg nok en gang slutten og overlevelsessannsynligheten må vurderes som høy!

 

Tiden har kommet til design og produksjon av bensintilførselen fra tank til fuel rail og tilbake igjen. Mine grublerier for tiden handler stort sett om dimensjoneringen av dette. Jeg har fra tidligere anskaffet 2 stk 044-pumper fra Bosch. På summitracing.com har jeg funnet en AN-10 enveisventil (finnes også som AN-6) fra Aeromotive http://www.summitracing.com/parts/AEI-15107/. Denne gjør det mulig å monitorere trykkfall på hver enkelt pumpe dersom jeg kjøper to slike og monterer dem etter pumpene men før y-blokka som leder drivstoffet videre fram til motoren.

 

Dersom noen har forslag til dimensjonering og design vær vennlig å tale nå, eller ti for alltid. Jeg er ikke fremmed for en dagtank (swirl pot). Er AN-10 i overkant? På Summit har de også y-blocks med 2xAN-10 inn og 1xAN-10 ut. Min teori er at en enveisventil ikke vil ha like stor kapasitet som en rør uten hindringer, derav den vel tiltatte dimensjonen ut fra pumpene. Eller er rett og slett 2xAN-6 før y-en uansett mer enn nok?

 

Ballen er kastet!

 

PS

For å glede et samlet bilforum legger jeg ved et bilde av en krigsherjet sykkelreparatør under inspeksjon av ørkenlandets jernbanemessige kapasiteter. Som mange av dere sikkert vet er jeg også en sann jernbaneentusiast...

DS

 

Railway_MeS.jpg

 

Som en bonus legger jeg også ved etpar bilder av aggreagatbrakett versjon 3.0 etter litt kjærlig modifisering av vår høyt elskede Turboed1. Denne gjør meg omsider i stand til å montere motoren i vogna for videre laborering av grenrør og dets like.

 

DSC00472.jpg

 

DSC00473.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeg stemmer for AN10. Da er du jo også klar for Metanol og det som framtida eventuelt måtte bringe. More is more!

 

Lykke til med innspurten i Ørkenland, Reodor! Babb på Balkan igjen snart :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Godtfolk!

 

 

For å glede et samlet bilforum legger jeg ved et bilde av en krigsherjet sykkelreparatør under inspeksjon av ørkenlandets jernbanemessige kapasiteter. Som mange av dere sikkert vet er jeg også en sann jernbaneentusiast...

DS

 

Regner med det er bedre enn norsk jernbane mht punktlighet? :D

 

Skulle nesten lagd en tråd for veteraner så ungene kan se hva det går i! ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jess beibi, da er vi i gang igjen! Tråden er forøvrig nøyktig seks år akkurat nå, så dette må sies å være imponerende fremdrift...

 

Nå sitter braketten på motoren, og dere vet hva det betyr... Da kan jeg sette motoren på plass og tilpasse alt som skal på plass rundt motoren, herunder grenrør, downpipe, trykkrør og bensinsystem.

 

DSCN6136crop.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites
Får håpe det blir litt flere oppdateringer nå :)

 

Ja, det blir det. Nå driver jeg og finner fram deler fra hyller og skap, kriker og kroker. Foreløpig er det kun en giver til tenningssystemet jeg ikke kan gjøre rede for. Så gjenstår det bare å komme på hvor i all verden jeg la dingsen... Til helga blir det Volvo-treff i Göteborg og deretter begynner jeg for fullt da serru :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

×
×
  • Create New...

Important Information

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å opptimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Hvis du klikker videre på siden aksepterer du vår bruk av cookies.