Gå til innhold

Reodor F: Volvo 850 - Volvo 850 S2+

Ranger emnet


Reodor F

Anbefalte innlegg

Nå har jeg hentet innsuget på postkontoret. ES Tuning har allerede fjernet servicekanalene på det, selv om effekten av dette bestrides blant de lærde.

I tillegg må jeg vinkle om spjeldhuset, slik at det peker mot venstre på bildet istedet for bakover. Dette vil passe utmerket i mitt motorrom, hvor motoren er tverrstilt.

 

Innsug_01.jpg

 

Reodor F

__________________

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Joda, det burde vel alltids bli ei råd med det...

 

Har fått montert Time-Sert gjengeinnsatser for millimetergjenger i svinghjulet i dag, så nå kan jeg omsider få festet trykkplata slik at jeg får levert hele veivpartiet til avbalansering. Nei forresten, jeg må skaffe 6 stk høyfaste M8 insex("unbrako")bolter først. Typisk! Alltid er det noe som må gjøres...

 

 

Reodor F

__________________

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Øppdæjt skal bli, omenn ikke med bilder!

 

Har fått tilbake alle motordeler fra bearbeiding. Boring, plansliping, polering og avbalansering. Nå holder jeg på å frese spor nederst i hvert sylinderløp, slik at rådene med c/c 158mm får plass. Det føles helt jævli å sette rettsliperen i de nyborede sylinderløpene, men jeg kommer ikke utenom dessverre. Bilder kommer så fort jeg får oppdatert hjemmesiden.

 

Reodor F

__________________

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 months later...

Jeg lovte dere vel en oppdatering like etter nyttår jeg... Fresingen av sporene i sylinderløpene tok mer tid enn ventet. Kompressoren i verkstedet har lungekapasitet som en overvektig storrøyker med podagra, så den måtte byttes ut før det kunne bli noen fresing. Om etpar kvelder så er blokka ferdig bearbeidet og da gjenstår kun en grundig rengjøring før jeg kan begynne på den spennende monteringen.

 

Oppdaget at dette innlegget ble lagret enda jeg fikk en feilmelding for noen dager siden, så jeg skrev det ferdig idag 17 april. Håper det ble litt mer forståelig nå... Kommer med en bedre oppdatering etter at fresingen er ferdig og monteringen påbegynt.

 

Reodor F

__________________

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Jo, det skal jeg fortelle deg Remaboy.

 

Blokka er kommet tilbake fra grundig vask. Forrige helg monterte jeg veiva og råde med stempel for å kontrollere klaringen mellom råde og utfresing. Jeg har laget meg en tolk som forteller om det er nok klaring eller ei. Og det var det selvsagt ikke Devil . Så nå må jeg frese enda mer og sende den forbaska blokka til vask igjen.

 

Her er et bilde av blokka slik den ser ut dag. Riktignok tatt før rengjøring, men jeg har ikke bearbeidet mer etter dette:

 

tdiblokk_15.jpg

 

 

Reodor F

__________________

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må frese ca fem mm lenger opp i sylinderen(e) tenker jeg. Har ikke gjort noe på motorfestefronten ennå, men jeg regner med at kommer til å bruke Volvos originale tdi-fester, dog med forsterket gummi. I tillegg skal jeg montere subframen stumt i karosseriet. Tittet på en 850 på Gardermoen i helga, og så at det ikke er mye plass mellom motor og torpedovegg for store jernlunger, men heldigvis sitter Audimotoren mer rett opp og ned, slik at det er bedre plass på eksossiden...

 

Reodor F

__________________

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Er paa ferie i Skottland for oyeblikket, men kommer hjem paa tirsdag. Da skal jeg begynne aa montere shortblokka (ei blokk fra V70 tdi ja). En av raadelagerskaalene ble skadet under testingen enda jeg hadde gjort grundig rent, saa jeg maa kjope et nytt sett med lagerskaaler. Vil ta noen bilder av monteringen og legger de ut fortlopende.

 

Reodor F

__________________

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår